30 Reacties
5 jaar geleden
Heel herkenbaar. Niks is goed. Als ik “nee” zeg laat ze zich ter aarde storten en gaat heel hard gillen. Maar ze heeft ook wel weer hele lieve momentjes die ze voorheen niet had. Dan komt ze ineens aangelopen en geeft uit het niks een kusje 🥰 dat is dan toch wel weer heel erg schattig.
Nu hoop ik wel dat haar drambuien heel snel over zijn, want die zijn wel vermoeiend.
5 jaar geleden
Nee dit is niet zo 😅
Ook onze dochter is ook bijna 17 maanden en was gisteren om alles boos (zo wilde ze dat ik haar sokken aan deed.. Gevolg: boos dat dit niet ging :)) Veel huilen en moeilijk in slaap komen, terwijl ze normaal zo gaat slapen. Hopelijk was het gisteren de piek en neemt het nu af.
Wel pittig he?
5 jaar geleden
Nee dit is niet zo 😅
Ook onze dochter is ook bijna 17 maanden en was giste ...
Hahaha, je kan maar ergens boos om worden he 🤭🤭 ik merk ook dat hij amper zelf nog wil spelen met als gevolg dat hij de hele dag aan me vast geplakt zit. Wat ik ook doe en klaarzet voor meneer, niks is goed. Vooral dat vind ik erg vermoeiend.. 🤭
5 jaar geleden
Wat een herkenning ! mijn zoontje is ook zo boos steeds. Gisteren de hele dag gekrijsd en zichzelf op de grond laten vallen als ik het woordje nee zei 😩ook moeilijk in slaap vallen, snel huilen ... heel vermoeiend.
5 jaar geleden
Reactie op Tamara123
Oh ik hoop t ook zo.. deze sprong duurt ook echt lang he 😩
Ik zei donderdag nog tegen mijn vriend dat het er op leek dat de spong voorbij was (ze was heel de dag zo vrolijk). Dat moet je dus niet doen, dan gooien ze er nog even een schepje bovenop :)
5 jaar geleden
Pfff.....nee is echt het magische woord voor huilbuien. Thuis is het nog wel te doen omdat hij inmiddels redelijk weet wat wel en niet mag. Maar op bezoek is echt een ramp! Nee je mag niet in de vijver, nee je mag de hor niet slopen, nee je mag geen steentjes eten.... en dat 20x in een uur herhalen. En meneer maar huilen.... Was niet zo'n gezellig bezoekje, hahaha.
5 jaar geleden
Reactie op Hchristiaens
Pfff.....nee is echt het magische woord voor huilbuien. Thuis is het nog w ...
Ohhhh, wat erg he.. Ik heb ook t idee dat hij er zo agressief van word. Gooien met dingen, kapot scheuren.etc etc. Ik was even bang dat we een soort 'terror kindje' zouden krijgen 😅😨
5 jaar geleden
Reactie op Tamara123
Ohhhh, wat erg he.. Ik heb ook t idee dat hij er zo agressief van word. Goo ...
Hahahaha, erg hè. We hebben al een oudere zoon van 5. Die heeft ook al die fases gehad en is nu echt een super lief en makkelijk mannetje. Dus er is hoop😉
5 jaar geleden
Heel herkenbaar: altijd een heel tevreden en gemakkelijk meisje geweest en nu: dramaqueen! Gelukkig komt ze tussendoor ook wel vaak knuffelen, dat is wel erg fijn.
Bij ons gaat het bij anderen en op de opvang juist heel goed. Dan is ze een engeltje. Maar zodra mama om de hoek komt hangt ze aan m'n been en zeurt om alles.
Wat bij ons wel helpt om even heel duidelijk te zeggen wat verwacht wordt. Zoiets als: mama gaat nu ontbijt maken en kan je nu niet dragen, ga jij popje maar eten geven.
Dat helpt soms wel goed moet ik zeggen. Soms...
We moeten er dus even doorheen... Goed te weten
5 jaar geleden
Reactie op Lathalia
Precies dit! Ik plan tegenwoordig als het lukt in ieder geval 1x per week m ...
Wij zijn vorig weekend naar een soortgelijk iets geweest. Was inderdaad super! Hij heeft zich top vermaakt! En wij dus ook😉
5 jaar geleden
Ons dochtertje, haalt de laatste week soms het bloed van onder onze nagels.. huilt en klaagt zoveel. Ook snachts ontroostbaar wakker worden.
Haar niet kunnen bezig houden, geen tut willen om te troosten terwijl ze die anders direct wil.
Zit ook constant om eten te vragen en kalmeert niet tot ze het krijgt..
Ik hoop dat het een fase is
5 jaar geleden
Oh mag ik ook even heel hard gillen 😱😱!
Ik dacht wat is er toch aan de hand, pak het oei ik groei boek erbij en ja hoor. Precies de donder wolk van sprong 10 boven ons hoofd.
Hij flipt hem om het minste compleet de pan uit. Wil dan ook niet getroost worden, slaat en gooit met alles. Hij ging net helemaal uit zijn plaat omdat hij niet verschoond wilde worden, nog nooit last van gehad maar net was het zo erg dat we hem met 2 man nog niet in bedwang kregen gehouden, zo sterk 😧. Hij heeft daarna zeker nog 15 min gesnikt van verdriet, zo sneu 😢. Hopelijk is die piek snel over 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼. Succes iedereen!
5 jaar geleden
Reactie op Melz222
😱 wat naar.
Wel herkenbaar trouwens. Hier heeft ze nu alles tegelijk. En ...
Wat zielig! ☹️
Hier ook heel veel last gehad van de BMR vaccinatie (3 dagen boven de 40gr en daarna uitslag over zijn hele lichaam). Begint nu net iets beter te worden, krijgen we dit 😧. En er zit ook een flinke bult op zijn kies maar die zit er al een tijdje, hopelijk is die ook snel door.
Het is ook allemaal niet niks voor de kindjes, hopelijk is het bij iedereen snel wat beter!
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Little Princess Lia
Ons dochtertje, haalt de laatste week soms het bloed van onder onze nagels. ...
🙋🏼♀️ hier ook al een paar weken 🥵😅. Fijn die herkenning! (Sorry😂)
Dat constant om eten vragen is heel herkenbaar, maar momenteel gaat avondeten niet super. Wel naar de kast met rozijntjes/maisfingers wijzen en huilen als ze niks krijgt.
Vandaag mepte ze dr bakje met aardappels van haar blad, ze hoefde ze denk ik niet meer 🤔.
Constant huilen als iets niet mag, en alles testen dat niet mag door het express aan te raken nadat ze eerst even oogcontact maakt. Nee deze niet? En deze dan? En deze dan?
Verschonen is inderdaad ook een marteling 🤷🏼♀️. Maar ook wel weer echt knuffelen (arm in mijn nek erbij) en kusjes geven.
Ook slecht slapen en een paar weken tussen 4 en 5 wakker, plus nu vier tandjes die door komen helpt niet echt. Hopelijk zijn we er bijna doorheen.
Sterkte allemaal!