12 Reacties
6 jaar geleden
Hier een meisje die 3 maanden lang spruw had. Drankje van de huisarts werkte voor geen meter en ik had t uiteindelijk in m’n borsten, kreeg zalf en moest die er telkens af halen alvorens zij mocht drinken nou echt drama. Toen kreeg ik de tip om gentiaan violet te kopen. Met een wattenstaafje 2x daags op haar tong en wangholtes smeren en op je eigen tepels (ff laten drogen en dan je shirt omhoog trekken) het vlekt wel (ik heb wel alles in de wasmachine eruit gekregen gewoon zelfs op witte kleding) maar echt binnen een week was het weg!
6 jaar geleden
Ik heb de eerste 5 weken na de geboorte van ons dochtertje hiermee getopt.ik kreeg ook nystatine van de huisarts.5 flesjes verder en een hoop gedoe om dat na iedere voeding naar binnen te krijgen bij haar kreeg ik de tip: bosbessensap.na 3 dagen was het helemaal weg! Logisch want spruw is een schimmel die van zoetigheid houdt.en borstvoeding is Zoet maar het drankje ook,de rand van het flesje versuikerd helemaal... bosbessensap heeft invloed op de Zuurgraad in het mondje.na elke voeding of om de voeding met een wattenstaafje in mondje aanbrengen,ook kun je je eigen tepels behandelen hiermee om elkaar niet te blijven ‘besmetten’.je kunt pure bosbessensap kopen bij een reformzaak/natuurwinkels.Mijn dochtertje vond het Zelfs niet vies!als het weg is dan nog even dagelijks eenmalig doen ter voorkoming.
6 jaar geleden
Onze zoon had spruw met 3 maanden. Nystatine heeft gewerkt maar alleen nadat mijn tepels ook werden behandeld met miconazolnitraat. Daarnaast is het allerbelangrijkst dat je heel hygiënisch te werk gaat. Spenen uitkoken na elke behandeling, bh elke dag schoon, na elke voeding de zoogcompressen vervangen, als je kolft na elke sessie alle spullen uitkoken... anders blijft de infectie steeds terugkomen! Na een aantal weken waren wij er helemaal vanaf!
6 jaar geleden
Ik heb het voor mijn zoontje ook gehad het gaat erdoor niet super snel weg maar het verlicht volgens mij wel erg snel
VRIEND
6 jaar geleden
Als je borstvoeding geeft, moeten ook je tepels worden behandeld, anders blijven jullie elkaar besmetten. Ik kreeg er miconazol voor. En mijn zoontje nystatine. Hij had het al in de kraamweek, ik moest de dagelijkse hoeveelheid verdeeld over de dag na de voeding in zijn mondje 'rondspuiten'. Wij waren er met 2 weken vanaf!
6 jaar geleden
Ons meisje heeft ook spruw gehad toen ze 2 weekjes oud was, nystatine gekregen maar hier ging ze van spugen. De kinderartsen in het ziekenhuis zeggen dat je nystatine niet langer dan 1-2 weken kan gebruiken omdat als het dan niet weg is, het met nystatine zoiezo niet verdwijnt. Hierna kreeg ze een anti bacteriële crème die eigenlijk pas vanaf 3 maanden mocht worden gegeven. Hier was het binnen enkele dagen mee verdwenen 😊
6 jaar geleden
Reactie op Mullertje
Hier gentiaan violet!! Toevallig net alles weer ingesmeerd, 2x per dag en j ...
Echt hè! Ik zweer er ook bij. Contant die zooi van de huisarts waar de kleine ook van ging spugen. En toen ik begon met gentiaan violet was t zo weg!
6 jaar geleden
Reactie op kyraelgersma
Echt hè! Ik zweer er ook bij. Contant die zooi van de huisarts waar de klei ...
Ik heb het meteen besteld via internet en nooit aan die zoete zooi begonnen, lang leve de tips van moeder 😍 soms denk ik er last van te hebben, even alles en iedereen insmeren en weg
6 jaar geleden
Wat ik van de huisarts kreeg heeft niet geholpen. Maar bij ons werkte pure cocos olie (niet ontgeurt en biologische). Alleen een heel klein beetje op je vinger en dat in het mondje smeren en op je tepels bij elke voeding. Was bij mij binnen een week over.
Heb het toen overlegd met de consultatiebureau arts en die gaf aan dat als dit werkt het beter is dan een een of ander chemische goedje. Misschien het googlen waard.
6 jaar geleden
Reactie op Mullertje
Ik heb het meteen besteld via internet en nooit aan die zoete zooi begonnen ...
Ja veel beter! Er zit zoveel troep in dat goedje wat de huisarts je geeft waaronder gewoon suiker en kunstmatige smaakstoffen. Dat wil je niet in je baby 😳 gentiaan violet is natuurlijk en schimmeldodend. Ben benieuwd hoe het bij jou bevalt! Ik smeerde de eerste 2/3 dagen na elke voeding mijn tepels in omdat ik echt heel veel pijn in m’n borsten had. Daarna was t al minder en deed ik het 2x per dag, samen met het mondje van m’n dochter