23 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem ik lees mee.. 😖

5 jaar geleden

Hier ook elke avond een groot drama 😔

5 jaar geleden

Ik laat mijn zoontje zelf de tandenborstel in zn mond doen en dan sabbelt hij er wat op. Dan probeer ik soms een beetje te sturen. De tandarts zei van de week tegen mij dat het niet erg is als het nog niet perfect gaat nu. Het is meer dat ze er aan gaan wennen.

5 jaar geleden

Misschien last van de tandjes? Ik laat hem eerst altijd zelf tanden poetsen, vervolgens doe ik het nog zelf

5 jaar geleden

Misschien eerst zelf in de mond mee laten spelen? Welke tandpasta heb je? wij hebben van prodent met woezel en pip. Hier geen problemen met tandenpoetsen, eerst doe ik het zo goed mogelijk en daarna mag hij zelf nog even ermee in zn mond.

5 jaar geleden

Zeeeer herkenbaar.. zodra ze de tandenborstel ziet is het al drama.. ze zuigt vervolgens de tandpasta op. Als ze huilt poets ik het snel. Ik heb nog van die siliconen vingerborstels, ga die proberen en kijken of dat wellicht verschil maakt.

5 jaar geleden

Wij zingen vanaf het begin er een liedje bij, dat helpt! Bij ons is het "vader jacob" maar dan "tanden poetsen". Hij doet zijn mond open als hij de tandenborstel ziet!

5 jaar geleden

Bij een gewone babytandenborstel hier soms ook drama, maar met eentje van nuby of difrax voor over de vinger laat ze het goed doen.

5 jaar geleden

Ons zoontje vind het leuk om de tanden te poetsen. Hij lacht al als hij de tandenborstel ziet. Eerst poetsen wij en dan mag hij zelf eventjes "poetsen"

5 jaar geleden

Wij hebben exact hetzelfde.. Wat wij nu doen is samen tandenpoetsen. Kind op de arm met tandenborstel.. Zelf ondertussen ook je tandenpoetsen.. Doet hij na.. Kan het nadien goed overnemen.. Je kunt dat gelijk ook goed in z'n mondje kijken

5 jaar geleden

Hier half dit probleem. De tandeborstel vind ze leuk, die wil ze het liefst de hele douchesessie in haar mond en hand hebben. Maar zodra ik begin met tandjes poetsen is het mispoes. Hoofd wegdraaien, jammeren, lippen stijf op elkaar houden, het is amper te doen. Ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat de tandjes te poetsen en geef haar daarna de tandenborstel weer terug in de hoop dat ze zelf ook nog wat stukjes "poetst". Maar een gouden tip is zeer zeker welkom!

5 jaar geleden

Ik schrok toen ik vandaag 3 bruine verticale streepjes op zijn bovenste (2) tandjes zag. Ook na tandenpoetsen zag ik ze nog zitten 🤕 we poetsen (+sabbelen) bijna iedere dag, wat zou ik toch nu kunnen doen?!

5 jaar geleden

Hier lukt het ook niet. Heeft pas sinds bijna 2 weekjes zijn eerste tandjes beneden. Maar hij doet telkens zijn tong heel erg naar buiten of zijn lippen stijf op elkaar. We proberen het elke avond met samen poetsen, hij bij mij en ik bij hem, hij alleen. Maar echt poetsen lukt dus niet.

5 jaar geleden

Wij zingen er altijd bij... mijn dochter vind het hierdoor enig. Daarna mag ze zelf napoetsen

5 jaar geleden

Reactie op Bianca4ing

Wij zingen er altijd bij... mijn dochter vind het hierdoor enig. Daarna mag ...
⁸p

5 jaar geleden

Hier is het tandenpoetsen ook geen succes 🙈 heb het idee dat ik meer z'n tong aan het poetsen ben dan de tandjes.

5 jaar geleden

Mijn zoontje gaat lachen zodra hij de tandenborstel ziet, maar nadat hij de tandpasta eraf heeft gesabbeld is hij er ook klaar mee...

5 jaar geleden

Reactie op Gerda1987

Mijn zoontje gaat lachen zodra hij de tandenborstel ziet, maar nadat hij de ...
Dat is hier ook zo😂

5 jaar geleden

Hier ook een drama! Gewone tandenborstel bijt hij vast. Of houdt mondje echt dicht, of draait op buik.. Elektrische baby tandenborstel lukt ook niet. Het vingerborsteltje gaat nog het beste maar ik denk niet dat ik alles goed raak in die hectische minuut 😅

5 jaar geleden

Reactie op Krijtjesballon

Hier is het tandenpoetsen ook geen succes 🙈 heb het idee dat ik meer z'n t ...
Herkenbaar😅