8 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga achter haar zitten en hou der hoofdje een beetje vast en naar achter en dan snel poetsen want het gillen begint direct.

5 jaar geleden

Hi, Volgens mij gaat het ook nog een beetje om het wennen aan een tandenborstel en tandpasta in deze fase. Volgens mij moet je vooral proberen er een gewoonte van te maken. Een liedje zingen, wil ook nog wel eens helpen, of tellen tot... Ik mag wel de tandenborstel vasthouden van mijn zoon, maar van echt poetsen komt het ook niet, aangezien hij zijn mond niet echt open doet. Uit ervaring met de oudste twee, weet ik dat het steeds beter zal gaan. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Aukje14

Hi, Volgens mij gaat het ook nog een beetje om het wennen aan een tandenb ...
Hi, ja nee we poetsen al langer dan een half jaar haar tandjes elke avond, en eerst was het totaal geen probleem. Dus dit is compleet nieuw gedrag wat ik weer tegenkom haha! Ik kan wel proberen een liedje te zingen, wie weet of dat helpt 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Hier helpt het om de tandpasta tube te geven waar woezel en pip op staat, dan is hij afgeleid en kan ik gerust poetsen zonder dat ie het alleen wil doen. Soms helpt hij dan nog een handje mee en doen we het samen, ook zingen wij al vanaf het begin het liedje poetsen liedje van joki en jet als we gaan poetsen 😂. En af en toe de tandenborstel even nat maken onder de kraan gaat zijn mondje ook weer van open

5 jaar geleden

Hier ook liedje zingen en anders tegelijk mijn eigen tanden poetsen... Dan mag zij mijn tanden poetsen en ik de hare.

5 jaar geleden

Hier heeft hij nog niet zo super lang tandjes. Met een gewone tandenborstel lukt het niet omdat hij echt zijn mond dicht doet om er aan te kunnen zuigen. Ik heb al tandpasta zonder smaak maar dat helpt niet. Nu heb ik deze week zo een tandborstel gekocht wat om je vinger gaat laat maar zeggen en dat gaat heel goed. Maar goed, mijn zoontje heeft ook pas zijn 4 voorste tandjes, maar ik kan me voorstellen als je kindje al een mond vol heeft dat dat ook niet zo geweldig poetst.

5 jaar geleden

De dagen dat ze moeilijk doet, geef ik haar ook een tandenborstel en dan een beer/pop erbij en zij poesta dan afwisselend haar tanden en die van pop/beer en dan kan ik haar even poetsen als ze bezig is met haar pop of beer. Zo doen we het soms ook met haren kammen.

5 jaar geleden

Wij gebruiken 2 tandenborstels. Zij heeft de ene en de andere poets ik dan mee. De ene dag gaat het beter dan de andere.