11 Reacties

7 jaar geleden

Wat mij enigszins helpt is de hele dag kleine beetjes te eten, dus elke keer als je voelt dat je misselijk wordt wat eten! Al is het maar een droge lu-cracker. Sterkte

7 jaar geleden

Ik merkte bij mijn vorige zwangerschap dat ik meer last had van misselijkheid wanneer ik meer moe was. Voldoende rusten en regelmatig beetjes eten (zoek wat je lichaam goed verdraagt. Bij mij was het toen watermeloen en droge pasta op kippenbouillon).

7 jaar geleden

Bij mij helpt het om in ochtend paar slokjes cola te drinken, en idd droge crackers/rijstewafels

7 jaar geleden

Heel gek, maar bij mij werkt het soms om iets hartigs te eten en dan voornamelijk hamkaas chips. Geen idee of dit iets universeels is ;)

7 jaar geleden

Gember thee kan ook goed helpen!

7 jaar geleden

Inderdaad, altijd even een pakje toastjes in je tas is fijn! Dat eet ik ook als ik extreem misselijk ben

7 jaar geleden

Ja het is super belangerijk om heel de dag door kleine beetjes te eten. Gemberthee kan helpen. Bij mij helpt die (koude) fuzetea mint/lime. Eten voor je opstaat (rijstkoek/cracker) en niet eten en drinken bij elkaar, laat er een kwartiertje tussen. Sommige vrouwen hebben een baat aan die misselijkheidsbandjes. Maar uiteindelijk vind je zelf wel een werkend patroon voor je.

7 jaar geleden

Hi Ruth, Wat vervelend voor je! Als ik de misselijkheid voel opkomen concentreer ik me op het ademhalen door mijn neus of drink ik een paar slokken water. Wat me ook erg helpt 's ochtends is direct uit bed mijn ontbijt eten. Niet helemaal prettig als je nog half slaapt, maar ik merk dat ik daardoor minder tot niet misselijk word. Hopelijk heb je er snel geen last meer van en helpen alle tips hier!

7 jaar geleden

Oh Ik ben er net achter dat een heel zuur snoepje bij mij helpt tegen de misselijkheid

7 jaar geleden

In mijn vorige zwangerschap had ik altijd liga’s in de buurt. Kleine beetjes eten hielp mij heel goed, ook wanneer ik helemaal geen zin in eten had. Als ik middenin de nacht misselijk wakker werd, at ik gewoon even een liga, paar slokjes water erbij, en weer gaan slapen. Overdag ook, gewoon even een liga of stuk fruit eten. En tijdens de maaltijd niet teveel in één keer.

7 jaar geleden

Ik kan juist heel moeilijk vast voedsel eten in de ochtend en middag. Dus crackers en liga is niets voor mij. 'S avonds gaat het dan wel weer en kan ik wel gewoon eten. Maar wat bij mij in het begin van de dag helpt is voedsel dat makkelijk af gaat zoals cornflakes met melk of smoothies of drinkontbijt en 's middags eet ik soep met vermicelli en wat klein gesneden groenten.