18 Reacties

5 jaar geleden

Haha, creatief bedacht door je vader. Ik schrijf altijd 210+ melkpoedertoren. Dan krijg je dit soort verwarring niet. Denk dat het voor 1x niet heel erg is hoor. En denk dat een extra fles wel handig is, haha.

5 jaar geleden

Volgens mij is dat niet erg. Met het warme weer geven ze op de opvang ook altijd extra water in de fles zodat hij meer vocht binnenkrijgt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Maak je geen zorgen. Teveel water geven is helemaal niet erg voor je kleine mannetje hoor. Is toch alleen maar goed voor zijn vochtgehalte. Bied hem indd straks een extra lekker warm flesje aan, hij zal er vast geen last van hebben anders had je je kleine ventje wel gehoord

5 jaar geleden

Haha, creatief bedacht door je vader. Ik schrijf altijd 210+ melkpoedertore ...
Ja, dat ga ik de volgende keer ook doen. Het is nou eenmaal al gebeurd, dus ik heb niets gezegd ervan. Vind het zo sneu om na de eerste echte oppasdag meteen te gaan zeggen dat ze vanalles fout hebben gedaan. Ik zorg de volgende keer gewoon dat ik wat duidelijker ben 😅.

5 jaar geleden

Teveel water is voor een jonge baby niet goed. Je zoontje is 7+ maanden, dus dan zal het niet erg zijn. Als hij onder de 6 maanden was dan lijkt het me niet zo goed. Maar 1 keertje zou dan ook wel meevallen denk ik.

5 jaar geleden

Reactie op Dominiquew

Ja, dat ga ik de volgende keer ook doen. Het is nou eenmaal al gebeurd, dus ...
Ja, dat is idd sneu. Hij heeft het vast uit goede bedoelingen gedaan!

5 jaar geleden

Ik dacht ook altijd dat teveel water niet goed is, maar we vroegen het deze week aan onzr kinderarts en die zei dat ze gewoon mag drinken als ze dorst heeft, ook al is dat een flesje van 150ml (enkel water). Ik vertrouw onze kinderarts 100% dus hopelijk kan dat ook voor jou een geruststelling zijn. We vergeten soms dat wat voor ons vanzelfsprekend is, dat niet is voor andere mensen. Mijn ouders en schoonouders doen/zeggen soms ook dingen waarvan ik denk 'wat doe/zeg je nu toch', maar alles is voor hen al zo lang geleden.

5 jaar geleden

Ja, dat is idd sneu. Hij heeft het vast uit goede bedoelingen gedaan!
Ja, dat zeker. Tuurlijk denken ze gewoon dat ze het hebben gedaan hoe het hoort. Het is ook al 30 jaar geleden dat hij een flesje heeft gemaakt 😅 Daarom heb ik ook maar niets gezegd. Ze hebben verder een top dag gehad en lekker naar de kinderboerderij geweest en anderhalf uur gewandeld. Dus ze hebben echt hun best gedaan om een leuke dag te hebben samen. 🥰

5 jaar geleden

Reactie op LeiaVr

Ik dacht ook altijd dat teveel water niet goed is, maar we vroegen het deze ...
Ja, precies. Lang geleden en toen mocht nog zo veel. Ik schrik ook wel eens van wat ik hoor. Thee met honing, venkelthee, boterham met leverpaté. Dat kun je écht niet aan een baby geven. Maar dat deden ze vroeger dus gewoon. Maar ik stuur ze wel eens linkjes van het een of het ander🙈. Zoals welk voedsel dus gevaarlijk kan zijn.

5 jaar geleden

Reactie op LeiaVr

Ik dacht ook altijd dat teveel water niet goed is, maar we vroegen het deze ...
Maar wel boven de 6 maanden toch? Ik las laatst weer dat er een nieuw onderzoek was geweest en dat daar uit kwam dat baby's tot 6 maanden geen water nodig hebben en het zelfs gevaarlijk kan zijn.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Met de beste bedoelingen die 7 theelepels gegeven denk ik 😅 kan gebeuren! Maar zat nog te denken, eigenlijk heeft hij niet perse meer water gekregen toch? Alleen er zal weinig “smaak” aan gezeten hebben.🤣 of zou die poeder toch iets toevoegen aan het water waardoor dit beter is? Geen idee eigenlijk. De fles erna zal wel extra lekker geweest zijn 😉

5 jaar geleden

Maar wel boven de 6 maanden toch? Ik las laatst weer dat er een nieuw onder ...
Ik heb niet verder gevraagd maar zo interpreteerde ik het ook alvast :) Niet nodig tot ze beginnen met vaste voeding, of zo

5 jaar geleden

Voor een keer kan het echt geen kwaad. En snapt dat je denkt jeetje. Al vind ik de oplossing dus wel mooi en 7 theelepels zal vast meer dan de helft poeder zijn! Hier wordt fruit ook vaak bij de oppas vergeten omdat hij dan idd slaapt. Maar zal me voor nu niet ongerust maken en ik zeg altijd 1 vakje ik heb geen toren maar kan draaien met de deksel, eigg zit er altijd een sticker op 1 vakje en 180 water of dan 210 water

5 jaar geleden

Reactie op Anoniem-1987

Met de beste bedoelingen die 7 theelepels gegeven denk ik 😅 kan gebeuren! ...
Jazeker goed bedoeld. Hij heeft letterlijk gedaan wat er stond denk ik 😅. Hoewel ik niet had geschreven 7 theelepels. Maar het gaat zich denk ik om de verhouding water en poeder dat het dan goed is. Anders is het in verhouding wel "te veel" water. Maar ik begrijp al uit de reacties dat nu met 7 maanden een keertje te veel water geen ramp is.

5 jaar geleden

Reactie op Anoniem-1987

Met de beste bedoelingen die 7 theelepels gegeven denk ik 😅 kan gebeuren! ...
Ja, melkpoeder voegt zeker iets wezenlijks toe aan water: namelijk voeding! Nooit gehoord van dat stel in Engeland een paar jaar geleden dat telkens de helft van het aantal schepjes poeder in de fles deed om te besparen? Hun baby is dood gegaan... Even voor de duidelijkheid:dat zal echt niet gebeuren met 1 keer een foutje op 7 mnd...

5 jaar geleden

Ja, melkpoeder voegt zeker iets wezenlijks toe aan water: namelijk voeding! ...
Nee dat verhaal ken ik niet, was ook niet van plan erop te besparen hoor 😅 snap inderdaad dat het toevoegen van de poeder zorgt voor de voedingsstoffen. Ging mij er meer om dat het aantal ML in dit geval niet meer is dan andere dagen (geen sprake van extra fles of meer water dan anders) en of er dan echt sprake is van teveel water. Gezien de leeftijd sowieso dus niet heel erg maar vroeg het me gewoon af.

5 jaar geleden

Hier een oma die precies hetzelfde gedaan heeft 😄

5 jaar geleden

Hier een oma die halfvolle melk gegeven had met de schepjes poeder erbij, en een andere oma die 2 voedingen van het torentje in 1 flesje gedaan had (ze had d'r leesbril niet op). Het is wat met de oma's.... Voor een keertje is het geen drama, maar het moet geen dagelijkse gewoonte zijn. Je hebt wel meer kans dat je snachts extra eruit te moeten voor een extra flesje. En met 6maanden mogen ze ook gewoon kleine beetjes water drinken.