17 Reacties

5 jaar geleden

Wat sneu en vervelend! Onze dochter is nu ook al bijna een maand verkouden en hebben ondertussen de vensterbank vol staan met spulletjes die zouden moeten helpen 😅 Wat bij ons nog wel goed helpt is de neusreiniger van Otrivin. Zo gaat ze in ieder geval met een leeg neusje en meer lucht slapen!

5 jaar geleden

Wat sneu en vervelend! Onze dochter is nu ook al bijna een maand verkouden ...
Is dat die met t slangetje? Heb ik ook.idd in huis.. is niet te doen bij Mæyro.. hij werkt zo ontzettend tegen😅

5 jaar geleden

Hier ook al bijna 2 maanden non-stop verkouden. Enige wat soms wat verlichting geeft is de Otrivin (baby) neusspray en stomen in de douche. Zou toch de huisarts nog weer even bellen ivm de bloedneuzen. Misschien hebben zij nog andere tips. Beterschap en sterkte! 🤧🤧🤧

5 jaar geleden

Hier ook al bijna 2 maanden non-stop verkouden. Enige wat soms wat verlicht ...
Nja neusspray werkt dus niet.. hij zou dan moeten zitten.. maar hij werkt zich uit mn armen om te liggen.. liggend spuiten werkt niet😅 En ja.. merk wel.. elke keer als we hebben gedoucht.. stroomt er weer snot uit zn neus.. denk je dat je alles hebt.. leg je hem neer om af te drogen of om aan te kleden.. bam. Weer vol met snot😪😥

5 jaar geleden

Ahhw wat zielig he voor die kleintjes zo verkouden steeds, die bloedneus vind ik okk een beetje eng. Misschien toch maar even langs de huisarts? Mijn kleine is nu ook weer paar dagen snot verkouden en helaas erg slechte nachten, zo zielig!!! Ik gebruik ook luuf, en ik heb dan neusdruppels met zoutoplossing en gebruik dit neuspompje.. het is wel een drama om het te gebruiken bij hem want gaat alle kanten op en krijsen.(net als bij neusdruppels trouwens) hahah maar probeer het toch echt wel vaak.. Verder helpt hier ook niet zoveel helaas. Hopelijk zijn ze snel weer de oude! Sterkte en beterschap.

5 jaar geleden

Reactie op SinglemomoffJayhvano

Ahhw wat zielig he voor die kleintjes zo verkouden steeds, die bloedneus vi ...
Ja een neuspompje moest ik nog aanschaffen.. denk idd dat ik.vandaag maar weer de huisarts ga bellen.. en hopelijk krijgen we wat mee wat helpt

5 jaar geleden

Reactie op Saariël

Is dat die met t slangetje? Heb ik ook.idd in huis.. is niet te doen bij Mæ ...
Ja klopt, dat je het snot er uit moet zuigen. Het tegenwerken was bij ons ook in het begin, moesten we het ook echt met z’n 2en doen. Maar nu vindt ze het eigenlijk wel prima. Nog steeds wel gemopper, maar ze laat het wel toe gelukkig. Verbazingwekkend hoeveel snot er uit zo’n klein neusje kan komen!

5 jaar geleden

Ik zou niet met een wattenstaafje in zijn neus gaan. Komt daar de bloedneus niet vandaan?

5 jaar geleden

Reactie op Saariël

Nja neusspray werkt dus niet.. hij zou dan moeten zitten.. maar hij werkt z ...
Ja hier vindt hij de neusspray ook niks. Ik zet hem nu in zijn wippertje en dan doe ik zijn neusje met de spray. Dan blijft hij ook dus daarna even rechtop zitten. Doe dit dan voor het ochtend/middag en de nachtslaap. Dat werkt wel iets! Maar het blijft lastig! Je krijgt het er soms zelf helemaal benauwd van 🙈🙈

5 jaar geleden

Reactie op Annie72

Ik zou niet met een wattenstaafje in zijn neus gaan. Komt daar de bloedneus ...
Kan ook idd. Maar ik probeer niet zo ver te gaan

5 jaar geleden

Bloedneus is/kan een bijwerking zijn van de otrivin. Voor de verstopping zou ik gewoon zoutoplossing gebruiken. Wat is de dosering van de otrivin? Als die goed helpt zou ik de 0,25 (laagste dosis) gebruiken & bovendien niet lange dan 7 dagen achter elkaar gebruiken ivm het ontstaan van een chronisch verstopte neus. Veel beterschap!

5 jaar geleden

Reactie op Nijntje88

Bloedneus is/kan een bijwerking zijn van de otrivin. Voor de verstopping zo ...
Deze gebruik ik.. en dan niet eens elke dag.. en dan maar een paar druppels

5 jaar geleden

Reactie op Annie72

Ik zou niet met een wattenstaafje in zijn neus gaan. Komt daar de bloedneus ...
Ik sluit me daarbij aan, je beschadigd de slijmvliezen ermee en dan krijgt hij een bloedneus. T is net als te vaak in je neus peuteren, als je dat te vaak doet krijg je ook een bloedneus. Andere tips die ik heb is hoofdeind van het bedje omhoog en physiomer voor babies. Halve ui naast t bed en borstvoeding in de neus schijnt ook te helpen maar heb ik nog niet geprobeerd.

5 jaar geleden

Reactie op Saariël

Deze gebruik ik.. en dan niet eens elke dag.. en dan maar een paar druppels ...
Eigenlijk gewoon zoutoplossing dus. Ik dacht xylometazoline, vandaar mijn reactie. Dan zou ik het idd wel even nachecken bij de huisarts.

5 jaar geleden

Ahh jeetje. Bloedneus zelfs. 😥 Jessy is ook al een paar dagen flink verkouden met koorts. Vanacht was de eerste nacht dat hij echt niet kon slapen. Zijn neusje zat helemaal dicht dat hij geen lucht meer erdoor kreeg en zelfs zijn speen daarom niet nam. In de nacht wilde ik hem gewoon troosten en heeft hij op me geslapen. Probeer dit eens. Ga samen lekker douchen met de badkamerdeur dicht zodat het lekker stoomt. Misschien de douche eerst 10 minuten met alleen heet water laten lopen voor je erin gaat. Onder het douchen komt er waarschijnlijk al een hoop uit. Zo komt de snot al los en hoef je ook geen neusspray te gebruiken. Ik gebruik wel de neuszuiger van Otrivin want die neuspeer vind ik totaal niet werken. Moet je wel rustig en zachtjes zuigen. Wij doen meestal zijn neusje zuigen tijdens het flesje drinken. Hij schrikt dan helaas wel, maar stribbelt het minste tegen. Dan is het ook voor hem snel voorbij. En het drinken helpt dan ook een beetje want met slikken komt de snot ook wat naar achteren in de keel en slikt ie het weg. Hopelijk zal dat al wat helpen. 😊 Verder zoals al gezegd wordt hoofdeinde van het bed wat verhogen. Luuf helpt misschien niet maar verlicht wel een beetje en de Nisita neuszalf is meer dat er geen droge korstjes ontstaan aan het begin van de neus. Hier helpt dat wel (een beetje). Heel veel beterschap alvast! 🤗

5 jaar geleden

Stop svp met een wattenstaafje in zijn neus doen. Dat is echt niet goed

5 jaar geleden

Hai! Ben ondertussen naar de huisarts geweest.. Zij zegt.. hoort er bij.. ik zou alleen wat krijgen als mæyro niet goed kon fles drinken.. Zij had bij haar eigen kinderen ook snel een bloedneus tijdens de verkoudheid. Omdat de neus meer doorbloed is dan de rest ofzo.. Ik ben nog wel aan het druppelen, luuf smeren, luchtbevochtiger staat aan in zn kamer en sinds kort begonnen ook met een neuspompje.. dit vind ie niet leuk😅 Maar toch krijg ik elke keer dikke snotjes met bloed er uit.. geen bloedneus nog gehad afgelopen dagen.