20 Reacties
5 jaar geleden
Mijn baby is 10 maanden.
Schema:
9u fles en broodje
11u (soms tussendoortje voor het slapen, wanneer ik merk dat ze honger heeft) slaapje
13u fles en broodje
15.30u tussendoortje
17.30 avond eten (ze eet flink)
19.30 fles
21.00 slapen
Ze slaapt overdag max 2,5uur. Voor de 10 maanden soms nog geen uur per dag. In de nacht slaapt ze nu tussen de 11 en 12 uur. Veel kindjes moeten leren slapen.
Ons kindje kon niet in haar eigen bedje in slaap vallen vanwege reflux, maar sinds een week gaat dit heel goed🥳 De avond slaapje kan helaas nog niet, dan heeft ze net een fles op.
Onze dochter word nog wel vaker per nacht wakker, voor een speentje/luier knuffelen. Ik heb ook een aantal weken een nietslapenindenachtkind gehad. Toen werd mij geadviseerd door het consultatiebureau, telkens hetzelfde aan te bieden. Ik deed drie nachten hetzelfde, haar in bedje laten liggen en telkens ernaast sussen, haar wrijven over haar rug en ik zei 'Mama is hier'. En tot de dag van vandaag pikt ze dit. Ik ben wel een grote voorstander van niet laten huilen. Als ze me nodig heeft dan ben ik er. Er is voor mij een verschil tussen verdriet en jammeren. Hier handel ik naar.
5 jaar geleden
Reactie op Baby Hatsjoe
Mijn baby is 10 maanden.
Schema:
9u fles en broodje
11u (soms tussendoortj ...
Ja precies! Hebben wij ook geprobeerd om tegen haar te praten en over haar rugje te kriebelen etc maar soms was na 2uur nog aan het huilen... dat lijkt me ook niet de bedoeling. Heel lastig. Hiervoor sliep ze de hele nacht lekker door. Nu is niks meer goed. Ben ik mee eens verschil tussen huilen en jammeren!! Fijn dat het heeft geholpen☺️
5 jaar geleden
Ja precies! Hebben wij ook geprobeerd om tegen haar te praten en over haar ...
Soms weet je het ook gewoon niet he. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik die nachten echt uren wakker was daarvoor om haar gerust te stellen. Ik denk alleen dat elk kindje weer anders is en dat je als mama wel voelt wat kan en wat niet. Ik zou inderdaad de slaapjes wat korter maken. Heel veel succes! De slapeloze nachten horen er voor veel ouders wel bij, maar het is echt intens!
5 jaar geleden
Mijn dochter is 10 maanden en ik merk dat ze snachts beter slaapt en doorslaapt wanneer ze maar 1 slaapje doet per dag. Ze gaat naar mijn ouders toe en daar wil ze smiddags niet slapen. Dan doet ze alleen een dutje sochtends. Wanneer ze dat doet slaapt ze van 19:00 tot 8:00 en dat heeft ze nog nooit gedaan. Slapen is altijd al een drama geweest. Dus misschien slaapt je dochter te veel overdag. Ik zou haar dutje eerst inkorten en daarna kijken hoe ze het snachts doet. Anders kun je altijd nog de ochtend laten vervallen en haar smiddags 2 uur laten slapen
5 jaar geleden
Reactie op Baby Hatsjoe
Soms weet je het ook gewoon niet he. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik die ...
Wij zijn ook echt uren bezig, om en om. Op een gegeven moment zijn we gewoon kapot 🙈 slapeloze nachten horen er idd bij maar dit duurt wel erg lang... breekt je echt op. Ga eens proberen de slaapjes in te korten. bedankt voor je reactie!
5 jaar geleden
Reactie op libelle
Mijn dochter is 10 maanden en ik merk dat ze snachts beter slaapt en doorsl ...
Oh wauw! Wat fijn dat ze zo lang doorslaapt! Ga proberen de slaapjes in te korten.. bedankt!
5 jaar geleden
8uur opstaan, 1 boterham + 90ml kv
10u fruit, 1 stuks
11 uur slapen
12.30 (of later, als ze later wakker wordt) 1 boterham +90ml kv
15u 100ml yoghurt
15.30 slapen
17.30 prakje/avondeten
19.30 180ml kv
20u slapen
De 2 dagdutjes duren samen ca. 3 uur. De ene keer een lange eerste dut en een korte tweede, de andere keer andersom. Ik wek haar zelf nooit.
5 jaar geleden
Reactie op Moeder2019-
8uur opstaan, 1 boterham + 90ml kv
10u fruit, 1 stuks
11 uur slapen
12.30 ( ...
Mijn dochter is 11 maanden. Hoe meer en beter zij overdag slaapt, hoe beter zij 's nachts slaapt. Met 1 dutje overdag, is onze nacht juist een drama.
Wat een verschil per baby..
5 jaar geleden
Idd, over het algemeen is het zo dat hoe beter je baby overdag slaapt, hoe beter hij 's nachts slaapt. Een baby onnodig lang ophouden overdag maakt de nachtrust juist slecht.
Ons schema is ongeveer:
07:00 fles 180+6 en 1 boterham
09:30 fruit
+/- 10:00 slapen
12:30 2 boterhammen
+/- 14:00 slapen
15:30 yoghurt
17:00 avondeten 250 gram
19:00 fles 180+6
De slaapjes zijn ongeveer, want ik jou geen tijden aan maar kijk naar signalen van mijn zoon. Ik heb mijn zoon nog nooit wakker gemaakt, hij beslist gewoon zelf wanneer en hoelang hij wil slapen maar over het algemeen is dat 3-3,5 uur per dag.
5 jaar geleden
Idd, over het algemeen is het zo dat hoe beter je baby overdag slaapt, hoe ...
Bedankt voor je reactie! Wij volgende net zo’n schema. Ze sliep eerder ook altijd goed in de nacht toen ik haar liet liggen maar in wanhoop toch maar proberen om de slaapjes korter te maken.... weet het anders ook niet meer🙈
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Wij volgende net zo’n schema. Ze sliep eerder oo ...
Mijn zoon heeft de laatste 4 a 5 weken ook slechter geslapen 's nachts. Hij werd elke nacht 1 keer wakker en werd alleen maar stil als hij de fles kreeg. Daarna sliep hij weer verder. Dus misschien een sprong oid?
5 jaar geleden
Mijn zoon heeft de laatste 4 a 5 weken ook slechter geslapen 's nachts. Hij ...
Als het goed is is ze net uit haar sprong. Dat deden wij eerder ook snachts een flesje maar op een gegeven moment hielp dat ook niet meer
5 jaar geleden
Reactie op Tamara123
Ik denk dat je haar te veel laat slapen overdag. Er staat gemiddeld 2.5 uur ...
Ga het proberen dank je wel!
5 jaar geleden
Hier gaat het gelukkig nog redelijk goed s nachts. Kwam net dit blog van Snuggles and Dreams tegen, heb je wellicht wat aan. https://snugglesanddreams.com/blog/12-maanden-slaapregressie/
En ik denk misschien ook minder lang overdag slapen, maar ja, ieder kind is anders. Onze dochter slaapt vaak maar 2x 40 minuten op een dag ;)
5 jaar geleden
Hier gaat het gelukkig nog redelijk goed s nachts. Kwam net dit blog van Sn ...
Dankje, heb het doorgelezen!
5 jaar geleden
Mijn zoontje had toevallig afgelopen nacht hetzelfde. Hij wilde niet slapen in de avond. Uit bed gehaald en heeft tot 21.30 gespeeld. Vol energie. Toen met extra fles op bed gelegd. Sliep hij tot middernacht. Daarna alleen maar huilen als ik hem weg wilde leggen. Bij oppakken viel hij in mn armen in slaap. Zo frustrerend en sneu voor hem. Ik ben ook heel moe. Uiteindelijk sliep hij van 3 tot 6 tussen ons in. Dit komt normaal niet voor, hij slaapt altijd goed. Dus denk de 11 mnd sprong. Elke keer heb ik t gevoel dat hij net uit n sprong komt... Hoop niet dat t lamg duurt. Daarnaast heeft hij ook veel trek. Drinkt al zn flessen en meer leeg en eet goed fruit en brood. Alleen groente kost iets meer moeite. Heeft ook net 2 kiezen en gaat soms los staan, dus volop ontwikkeling...
5 jaar geleden
Reactie op Misslys
Ik zou sochtends max 3 kwartier laten slapen en pas 9.30.
Smiddags max 2 uu ...
Dit werkt super!!!