31 Reacties

5 jaar geleden

Sws beter om warm eten/drinken niet op/in "plastic" te serveren 😊

5 jaar geleden

Sws beter om warm eten/drinken niet op/in "plastic" te serveren 😊
Zeker waar, maar er zijn zat mensen die het doen... En veel camping servies is hier ook van gemaakt...

5 jaar geleden

Yes had het gelezen. Heel goed dat je het deelt!

5 jaar geleden

Heb even gezocht en de borden, bekers e.d. van munchkin hebben geen melamine voor zover ik kan vinden. Die gebruiken hetzelfde materiaal als waar de baby melk flessen van zijn gemaakt. Daarvan nu een stapeltje borden besteld 😅

5 jaar geleden

Oh echt 😕 ik schrik er van... wij gebruiken de bordjes en bakjes van Done by Deer... 100% melamine (meer info staat er niet bij). Maar als je geen plastic gebruikt voor warm eten, wat doe je dan?

5 jaar geleden

Oh echt 😕 ik schrik er van... wij gebruiken de bordjes en bakjes van Done ...
Plastic mag wel maar dus niet die met melamine... Munchkin heeft bordjes die het niet bevatten en hieronder had iemand nog een andere site gelinkt die ook bamboe en melamine vrij servies heeft 🙂

5 jaar geleden

als ons dochter zelf leert eten, dan eet je uit een siliconen bakje. zo eentje met een zuignap zodat het boordje en het eten niet door de hele kamer vliegt 😂 En anders doe ik haar eten in een smal glazen potje (een lege potje van olvarit). Als het hals van het potje breed genoeg is om haar hand erin te steken, dan smijt zij de inhoud op de grond. Wij hebben ons moeten aanpassen :P

5 jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Heb even gezocht en de borden, bekers e.d. van munchkin hebben geen melamin ...
Waar heb je die productinformatie gevonden?

5 jaar geleden

Ik gebruik done by deer sowieso niet voor warme gerechten, maar op de wehkamp site staat bij de lepeltjes dat het melamine zonder formaldehyde bevat. Geen idee of dat ook voor de borden zo is 🤷🏼‍♀️ https://www.wehkamp.nl/done-by-deer-lepelset-roze-3-delig-663708/?MaatCode=0000&gclid=Cj0KCQiA962BBhCzARIsAIpWEL2DafeEIkF85WFyNHvD-QYvj7mBDPoU9xbVnTwawKyWGdyrP_t875oaAjo1EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

5 jaar geleden

Waar heb je die productinformatie gevonden?
Heb eerst gezocht waar baby flessen van worden gemaakt en daarop gaan zoeken met "servies"erachter. Munchkin kwam toen vaak naar voren. Heb toen op hun site gekeken en stond nergens dat ze bamboe of melamine gebruiken als materiaal, maar alleen bpa vrij polyethyleen.

5 jaar geleden

Reactie op Baby-2020-

Ik gebruik done by deer sowieso niet voor warme gerechten, maar op de wehka ...
Oh ik zie dat ook als er staat dat het er niet in zit wordt aangeraden het niet meer te gebruiken. Never mind.

5 jaar geleden

Puur melamine mag wel. Maar enkel voor koud eten en drinken. Het gaat zich vooral om de melamine waarin bamboe of mais is verwerkt. Deze kun je best niet meer gebruiken. Maar voor de zekerheid ga ik ook gewoon puur plastic aanschaffen 🙃. Ikea spul. Lekker goedkoop en veilig!

5 jaar geleden

Weten jullie of twistshake wel kan? Ik gebruikte nu van little Dutch service maar dat is bamboe..

5 jaar geleden

Mag polypropeen wel?

5 jaar geleden

Reactie op Kimms94

Mag polypropeen wel?
Zolang er geen bamboe of melamine in verwerkt zit ja 🙂

5 jaar geleden

Reactie op Kimms94

Mag polypropeen wel?
Klopt. Dat is in principe het "gewone" plastic.

5 jaar geleden

Dank je wel voor het delen!

5 jaar geleden

Nav dit artikel en deze post munchkin bakjes en lepels gekocht. Maar die bakjes zijn echt klein! Ontbijtpap past er al niet in... Bordjes had ik ook al maar die ga ik terugsturen, past amper een boterham op... Denk toch maar wachten tot ik bij Ikea kan bestellen/afhalen... of hebben jullie nog tips van andere merken?

5 jaar geleden

Nav dit artikel en deze post munchkin bakjes en lepels gekocht. Maar die ba ...
Je kunt bij de Ikea al bestellen en afhalen, toevallig vorige week nog gedaan ☺️