18 Reacties

6 jaar geleden

Flanellen luiers zijn dikker als de hydrofiele. Heb zelf een pakket bij prenetal gehaald. Of ik ze ga gebruiken geen idee.

6 jaar geleden

Bij onze dochter ben ik bevallen met -10 en had de flanellen luiers nodig. Deze werden in bed gebruikt, 1 op het matrasje en 1 als eerste laag dus direct onder het lakentje over de baby. Dan bleef ze beter warm.

6 jaar geleden

Ik heb ze zelf gebruikt om om het bovenste deel van het matrasje van de wieg te vouwen. Daar ligt de baby dus met zijn/haar hoofdje op. Is makkelijker te verschonen dan een heel laken als dat nodig is.

6 jaar geleden

Ik heb ze online besteld bij de Prenatal. Flanellen luiers zijn wat dikker, zachter en warmer dan hydrofiele luiers.

6 jaar geleden

Je kunt bij de Hema moltons halen voor onder het matrasovertrek. Twee stuks is meer dan genoeg hoor.

6 jaar geleden

Dank jullie wel. Dus even bij prenatal kijken dan. En weet ik ook waar ze ook al weer voor gebruikt werden. Ik was dat na al die jaren vergeten.

6 jaar geleden

Reactie op Lies74

Dank jullie wel. Dus even bij prenatal kijken dan. En weet ik ook waar ze o ...
Tijdens de intake met de kraamzorg werd mij gezegd dat ik ze niet apart hoefde aan te schaffen. Worden nog maar weinig gebruikt. Omdat ik ze nog heb, kunnen we ze eventueel inderdaad gebruiken voor in het bedje of de kinderwagen o.i.d. Weet natuurlijk niet hoe andere kraambureaus hierover denken.

6 jaar geleden

Ik heb ze bij mijn zoontje helemaal niet gebruikt. Ik heb ze ook eigenlijk niet meer volgens mij haha en vraag me af of ik ze nog ga kopen

5 jaar geleden

Ik heb een aerosleep matras dus geen moltons nodig 😌

5 jaar geleden

Hhmz ja apart wel....Ik denk bescherming van je matras en voor allergie?

5 jaar geleden

Moltons gebruik je inderdaad ter bescherming van je matras, mocht je baby een keer doorlekken of spugen oid. Anders moet je gelijk de cover van het matrasje gaan wassen en dat is op sommige momenten niet zo handig. 😉 Het wordt aangeraden om degene zonder zeilachtig laagje te nemen, want deze ademen niet en kunnen gevaarlijk zijn voor je baby.

5 jaar geleden

Heb bij mijn 2 oudste een flanelle doek gebruikt om ze in te wikkelen. Als dekentje. Als ze sliepen in de box. Ze zijn nu moeilijk te vinden. Heb bij wibra een flanelle doek gevonden

5 jaar geleden

Flanelle luier is ook fijn om over je kindje heen te leggen als hij/zij net geboren is en op je borst ligt. Moltons absorberen zweet en kleine vochtige ongelukjes in bed.

5 jaar geleden

Ik heb een aerosleep matras dus geen moltons nodig 😌
Bij de 1e ook earosleep gebruikt, heel fijn matras ma vond wel vervelend dat als er bijv gespuugd ofso word dat het meteen gewassen moet worden. (Het kan heel snel gaan schimmelen)

5 jaar geleden

Reactie op Magali-24

Heb bij mijn 2 oudste een flanelle doek gebruikt om ze in te wikkelen. Als ...
Ik zoek ze al een paar weken. Bij onze wibra helaas niet gevonden. Welk filiaal ben jij geweest?

5 jaar geleden

Reactie op JDLynnow

Ik zoek ze al een paar weken. Bij onze wibra helaas niet gevonden. Welk fil ...
Woon in Amsterdam zuid Oost.

5 jaar geleden

Reactie op JDLynnow

Ik zoek ze al een paar weken. Bij onze wibra helaas niet gevonden. Welk fil ...
Ik heb ze toen online besteld bij of Prénatal of de hema volgens mij