75 Reacties

5 jaar geleden

Ik vries zelf ook veel soorten groenten in. En fruit doe ik alleen appel en peer. Ook puur door het verkleuren en heb t idee dat t dan misschien minder smaakt😂 banaan etc doe ik pureren en meteen geven.

5 jaar geleden

Reactie op AynurAyla

Ik vries zelf ook veel soorten groenten in. En fruit doe ik alleen appel en ...
Juist appel en peer, verkleuren bij mij heel erg , banaan maak ik ook klaar voordat ik het geef.

5 jaar geleden

Reactie op Patriciaaa

Juist appel en peer, verkleuren bij mij heel erg , banaan maak ik ook klaar ...
Oh echt?? Vind dit dus echt meevallen. Ik doe ook niet teveel invriezen. Max 1/2 appels/peren.

5 jaar geleden

Ik heb tot nu toe alles ingevroren: appel, peer, banaan, meloen, nectarine, perzik. En niets verkleurd er in de diepvries. In de koelkast wel.

5 jaar geleden

O appel en peer verkleuren niet echt bij mij? Doe niks bijzonders ermee ... gewoon koken en dan pureren. Onze dochter is nu 6 maanden en 1 week, ze begint nu sinds we 4 flessen ipv 5 flessen van 200 cc geven wat meer te eten. Soms 150 gram, soms 100. Er moet nog niks, maar je mag geloof ik ook al 250 gram geven per hapje. Ik ben deze week ook begonnen met een boterham, is ook een succes 👍

5 jaar geleden

Ik vries niets zelf in, maar gebruik wel af en toe diepvries fruit wat je in doosjes en zakken kan kopen in de supermarkt. Verder gewoon fruit vers van de fruitschaal prakken of in stukjes en geven. Avond eten kook ik ook elke dag voor m'n kleine meid. Qua hoeveelheid fruit geef ik rond de 100 gram. Ene keer wat meer en dan weer wat minder. Ze krijgt vaak hele stukken fruit zoals een hele peer, (gele) kiwi of nectarine. Bij banaan minder omdat het zwaarder valt en kleine vruchten zoals aardbeien en frambozen weeg ik ongeveer 100 gram af.

5 jaar geleden

Ik heb tot nu toe alles ingevroren: appel, peer, banaan, meloen, nectarine, ...
Ooh en ik geef 150 gram fruit en 200 gram groente/aardappels/vlGroevlees. Maar dat eet hij niet altijd helemaal op. Ik heb ook geen idee wat normaal is. Hoeveel geef jij nu?

5 jaar geleden

Ooh en ik geef 150 gram fruit en 200 gram groente/aardappels/vlGroevlees. M ...
*vis of vlees moet daar staan

5 jaar geleden

Ooh en ik geef 150 gram fruit en 200 gram groente/aardappels/vlGroevlees. M ...
Geloof dat ik iets van 80 gram geef. Wat voor vlees geef je? En hoe verwerk je dat in het hapje ??

5 jaar geleden

Dit is bij mij de appel, eergister gemaakt en gelijk in de vriezer gedaan

5 jaar geleden

Reactie op Patriciaaa

Geloof dat ik iets van 80 gram geef. Wat voor vlees geef je? En hoe verwerk ...
Ik geef kipfilet of rundvlees. Wel héél weinig hoor. Het grootste deel groente en dan aardappels of rijst en klein beetje vlees of vis. Geen idee of ik het goed doe, maar ik neem de potjes als voorbeeld. Maar ik ben hier pas 2 dagen mee bezig.

5 jaar geleden

Ik geef kipfilet of rundvlees. Wel héél weinig hoor. Het grootste deel groe ...
Heel logisch om de potjes in de winkel als voorbeeld te gebruiken. Er is mij verteld dat je altijd begint met puur groente of puur fruit, en dan smaken gaat combineren. Iets van aardappel of rijst er doorheen, en met 7 of 8 maanden brood. Maar iedereen zegt ook wat anders, daardoor word het alleen maar onduidelijker 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Patriciaaa

Heel logisch om de potjes in de winkel als voorbeeld te gebruiken. Er is mi ...
Ja, het is ook heel onduidelijk. Alle schema's op internet zijn ook anders. Ik geef soms een paar stukjes brood, maar dat is echt alleen om te oefenen. En ik heb al 2 maanden alleen puur fruit en groente gegeven, dus daar is hij al aan gewend. Maar ik lees ook dat je dan fruit en groente kan mengen, maar het enige wat ik meng zijn ooit aardbeien met banaan. Ik vind het een beetje raar, wij mengen toch ook geen fruit en zeker geen groente..

5 jaar geleden

Hier geldt het advies dat groente ingevroren mag worden maar dat je fruit vers moet geven

5 jaar geleden

Ja, het is ook heel onduidelijk. Alle schema's op internet zijn ook anders ...
Ik meng groente nu met aardappel of zoete aardappel en straks een stukje vlees of vis erbij.. en fruit mengen doe ik wel.. is heerlijk zoet

5 jaar geleden

Reactie op kirstenn

Ik meng groente nu met aardappel of zoete aardappel en straks een stukje vl ...
Ja, ik doe er nu al aardappel/rijst en een heel klein beetje kip/rundvlees bij. Maar dat meng ik niet door elkaar.

5 jaar geleden

Vraagje tussendoor.. mag je diepvriesgroente (van Bonduelle) bereiden tot hapjes en daarna opnieuw invriezen?

5 jaar geleden

Vraagje tussendoor.. mag je diepvriesgroente (van Bonduelle) bereiden tot ...
Geen idee eigenlijk, denk dat je dan het beste kan kijken naar wat er allemaal aan toegevoegd is.

5 jaar geleden

Dat is een goede vraag! Ik doe dat wel altijd. Nog nooit over nagedacht.. Ik weet ook niet hoe we daar antwoord op kunnen krijgen.

5 jaar geleden

Ik heb een beetje gegoogeld. Lastig te vinden. Wat ik wel las (en wat ik zelf ook altijd doe) is dat ik de bevroren groenten niet eerst laat ontdooien maar direct in een pan kokend water kook. Scheelt ook tijd;) Waarom er twijfel bestaat over het opnieuw invriezen zou te maken hebben met het ontstaan van meer bacteriën. Dit vindt plaats tijdens het ontdooien. Als je het direct kookt en dan snel laat afkoelen en weer invriest zou dit gewoon moeten kunnen, omdat bacteriën minimale kans krijgen zich te vermeerderen Groenten uit de diepvries worden geoogst van het land, kort geblancheerd en direct diepgevroren. Zo wordt het vermeerderingsproces van bacteriën vrijwel stil gelegd.