42 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg. Hier gelukkig niet zo veel als je omschrijft. Maar punt 1 en 2 hebben wij hier precies zo...

5 jaar geleden

Hier ons ventje ook, is ook 6 maanden en slaapt ook bijna nooit zelf. We wiegen hem ook altijd in slaap en leggen hem dan weg. Overdag en savonds. (dit is dan ook wel vaak in 5 a 10 min gedaan) overdags moet het wel stil of rustig zijn anders word slapen sowieso niks... en nu heeft ook weer telkens dat hij komt savonds vaker komt ( normaal slaapt hij van 20.00-07.00/08.00 echt heel fijn ) hij heeft een speen en geven die hem snachts dan en z'n knuffels weer tegen z'n hoofd. Ik hoop ook gewoon maar dat dit vanzelf over gaat en dat als hij wat ouder is zelf gaat doen. 🙈 Dit is ook vanaf het begin al. Hij slaapt zelf erg slecht, als hij ook maar iets hoort gelijk wakker en kijken.. heb ook al veel manieren geprobeerd en iedereen zegt dan moet je hem gewoon een poos laten huilen dan gaat die vanzelf wel slapen 2x geprobeerd en nooit meer dit mannetje stopt niet en is Kats overstuur dus gaan we ook echt niet meer doen.. en is dus ook echt niet perse de methode.. elk kind is anders ik wacht het maar af😬

5 jaar geleden

Ons mannetje had ook veel moeite met zelfstandig inslapen en maakte veelal korte slaapjes. Ik heb toen de slaapgids van snuggles&dreams aangeschaft en na 1 dag slaaptraining kon meneer zelfstandig in slaap komen en slaapt hij slaapjes van vaak 2 uur achter elkaar overdag! Snachts ging altijd al goed.

5 jaar geleden

Reactie op Joe96

Hier ons ventje ook, is ook 6 maanden en slaapt ook bijna nooit zelf. We wi ...
Als ik ze na wiegen wegleg is ze 9 van de 10x weer wakker. In de buggy ook alleen als ik blijf rijden, haha. En idd elk geluid..... Nou dat huilen en helemaal overstuur geraken is hier ook. Dat vinden wij geen oplossing dus doen we ook niet! We blijven hopen haha!!

5 jaar geleden

Ohh ik herken mezelf in het verhaal tijdens en na de sprong van slaap regressie problemen als nooit te voren 😢 toen kreeg hij alle 4 de tandjes tegelijk boven door ellende!! Maar nu is onze knop om ik leg hem in bed alles prima totdat ik de kamer uitloop is die stil daarna krijsen hiervoor was het al toen ik hem neerlegde dus er zit wat progressie in. Wat wij nu doen is bed leggen 5 min laten huilen terug even aaien zingen als hij rustig is weer weg zo bouwen we het op soms kan het 60 min duren soms 90 😱 als het echt niet gaat zetten we de stofzuiger aan en is die binnen 5 min nokkie maar ik wil hier geen gewoonte van maken.

5 jaar geleden

Reactie op Gummybeertje

Ohh ik herken mezelf in het verhaal tijdens en na de sprong van slaap regre ...
Dat eventjes laten huilen (2 min) hebben we ook geprobeerd. Duurde soms idd erg lang!!!! Maar uiteindelijk prima. Maar dit werkt (na 1,5 week) ook niet meer helaas 😔 En vind het zo sneu, want ze is ontzettend moe maar ze kan het gewoon niet zelf op een of andere manier....

5 jaar geleden

Reactie op Tammie27

Ons mannetje had ook veel moeite met zelfstandig inslapen en maakte veelal ...
Ik volg haar idd op instagram... maar het werkt dus echt, snel en goed??😊

5 jaar geleden

Reactie op Iris19

Dat eventjes laten huilen (2 min) hebben we ook geprobeerd. Duurde soms idd ...
Aaaggh het is ook zo sneu dan misschien gewoon aan leggen en over zetten als ze echt slaapt heel soms doe ik dat ook nog en anders misschien de stofzuiger proberen echt de uitvinding van de eeuw ahaha het doet ze denken aan de tijd in de baarmoeder geeft ze een veilig gevoel

5 jaar geleden

Reactie op Gummybeertje

Aaaggh het is ook zo sneu dan misschien gewoon aan leggen en over zetten al ...
Dat ga ik toch eens proberen haha😂

5 jaar geleden

Tja als je je meisje niet graag laat huilen, dan denk ik dat je dit toch echt zo moet blijven doen tot ze het wel ooit zelf gaan doen. Ik heb bij mijn zoontje slaaptraining gedaan en dus wel even laten huilen. Ik bleef er wel langs zitten. Toen hij 10 weken was begonnen en week 12 kon ik hem zo wakker in bed leggen en weglopen. Ik heb mijn zoon ook nooit in slaap gewiegd. Dat lijkt me erg moeilijk afleren.

5 jaar geleden

Reactie op Iris19

Dat ga ik toch eens proberen haha😂
Daar heb je ook knuffeltjes voor, zoals my hummy

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met onze dochter, alleen altijd wel 6 tot 9 keer (altijd al zo geweest). En punt 1 en 2 komen ook overeen. Wat haar hier wel iets dieper laat slapen is een white noise apparaat. Deze staat aan in haar kamer tussen de 60 en 70 decibel, erg hard maar hierdoor ik ze niet meteen wakker van elk geluidje dat ze hoort. Dit hebben we gedaan was op aanraden van de slaapcoach. Ik heb deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/slaaptrainer-slaaphulp-witte-ruis-beter-slapen-slaap-machine-nachtrust-slaapmuziek-slapeloosheid-white-noise-baby-concentratie-problemen-slaap-therapie-baby-slapen/9200000122000106?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Voor de rest helaas geen tips, sterkte het is erg pittig! Hopelijk komt er snel meer slaap 🤞

5 jaar geleden

Hier het zelfde verhaal tot ik donderdag hem van het kinderdagverblijf ophaalde en zijn juf zij hoe goed hij geslapen had en zelf in slaap was gevallen. Dus vanaf donderdag avond bezig met slaaptraining thuis en het gaat nu al zo veel beter. Ik leg hem moe maar wakker op bed en ga zelf naar beneden. Hij gaat huilen, ik laat het voor 5 minuten dan loop ik er heen leg hem weer goed in zijn bedje troost hem kort en ik ga weer weg voor 5 minuten dit herhaal ik tot hij slaapt. Nu laat ik hem niet overstuur raken maar ik hoor dat hij zijn vermoeidheidshuiltje heeft en dat vind ik niet erg. Ook hou ik nu een strak schema aan en is er zo veel meer rust in huis ook voor mijn oudste. En het lukt mij nu ook om alle twee tegelijk een middagdutje te laten doen van 2 uur waardoor ik ook even met pauze kan. Dit gaat nu al 3 dagen goed en ook slaapt hij weer door in de nacht. Dit heeft hij al wel eerder gedaan maar de laatste maand lukte dat opeens niet meer.

5 jaar geleden

Vaste routine voor het naar bed gaan werkt hier goed. Eten, nog even spelen en klaarmaken voor te gaan slapen en s avonds dan ook nog tanden poetsen en verhaaltje lezen. Ik blijf altijd even bij mijn dochtertje tot ze slaapt. Vaak houd ze dan mijn vinger vast. Als ze onrustig is dan aai ik zachtjes over haar neusjes. En als ze heel erg onrustig is dan komt mijn geheime wapen uit zichzelf aanlopen en op mijn bed naast mn dochter liggen knorren. Dan slaapt ze zo🙈😸 gekke, lieve poes Pluisje.

5 jaar geleden

Vaste dag routine. Dus wakker worden eten samen spelen zelf spelen en na 1,5 uur/2uur wakker zijn naar bed. En dan mag ze best 10 min huilen. Zo leert ze wat je van haar verwacht. Je kan ook kijken naar vermoeidheid singnale: gapen, bleek zien, in ogen wrijven, weg kijken, jengelen.

5 jaar geleden

Reactie op SMMP

Ik heb hetzelfde met onze dochter, alleen altijd wel 6 tot 9 keer (altijd a ...
Een ruis hoor en lees ik ook vaker inderdaad. Ook het proberen waard dus!! Bedankt 😊 jullie ook succes! Ennneeee... het schijnen fases te zijn 😂

5 jaar geleden

Reactie op Pluisje01

Vaste routine voor het naar bed gaan werkt hier goed. Eten, nog even spelen ...
Oh wat grappig jullie poes. Maar wat fijn!

5 jaar geleden

Hier is slapen ook een veelvoorkomend probleem, vorige week begonnen met een steevast routine iedere keer voordat hij gaat slapen. Zodra hij jengelig word en gaapt / oogjes wrijft is het boekje lezen kleine fles geven (fles geeft hem echt de rust om.te kunnen slapen) en dan naar boven in bed. Omdat het krijsen is zodra hij me niet meer ziet blijf ik naast hem zitten net zo lang totdat hij slaapt. Er zijn momenten dat na anderhalf uur ik het maar opgeef maar over het algemeen slaapt hij beter en meer dan ooit en is hij binnen een uur in slaap.

5 jaar geleden

Reactie op Iris19

Een ruis hoor en lees ik ook vaker inderdaad. Ook het proberen waard dus!! ...
Ik ken helaas geen betere nachten met Pip, wel nog slechter. Dus een fase is het hier helaas niet🥴. Maar het zal zich hopelijk eens gaan oplossing 😅.

5 jaar geleden

Reactie op Mnml

Vaste dag routine. Dus wakker worden eten samen spelen zelf spelen en na 1, ...
Doen wij ook allemaal, maar alsnog wil het niet baten hier. 10 minuten laten huilen, alleen of bij haar blijven? Hier blijven wij er altijd bij maar proberen haar niet eruit te halen. Sommige kindjes hebben ontzettend veel temperament, wat niet helemaal lekker samen gaat met slapen. Ze kruipt ook goed sinds een week en ze is pas 29 weken (6,5 maand). Onze dochter wil het liefst alleen maar oefenen met haar vaardigheden en het leven leren kennen. Overdag eet ze hierdoor amper. Voedingen gaan alleen echt goed als ik het in het donker geef met een ruis aan anders is ze continu afgeleid, natuurlijk is dit niet haalbaar met een zoontje van 2,5 jaar erbij. In nacht is het wel rustig en gaat ze al het gemiste voeding inhalen, dan is het toch saai voor haar. Ik heb laatst haar nachtvoedingen proberen uit te stellen naar 4 uur ertussen, maar na 2 weken nog steeds uren huilen en afvallen zijn we ermee gestopt. Ze ging er helaas overdag niet beter door eten. Ook de slaapcoach wilden nier verder gaan. Ik denk echt dat het erg afhankelijk is van het kindje, rustige kindjes zullen een stuk makkelijker slapen dan drukke kindjes. 😊