23 Reacties

6 jaar geleden

Mijn baarmoeder liep qua grootte ook 4 weken voor, laten testen geen diabetes. Zegt dus niet zo veel

6 jaar geleden

Ik ben nu aan het prikken 4x per dag ivm een mislukte ogtt. Ik hing er dus ook tegen aan. Iets voorlopende op de groei maar het schijnt weet af te zakken en bij mij meer met stress te maken te hebben(vandaag sleutel van ons nieuwe huis gekregen dus verhuis stress. Opzich als je het wel hebt willen ze toch eerst kijken of je met een dieet je suikers op pijl kan houden en dan doen ze niks. Als het te hoog is moet je misschien insuline spuiten en is de kans groot dat ze het 1-2 weken eerder gaan inleiden.

6 jaar geleden

Ik moest me ook laten testen. Te hoge bmi en kindje aan grote kant bij 20 weken echo. Ik zat nog ruim onder percentage voor diabetes.

6 jaar geleden

Ik heb wel diabetes, kwestie van voeding aanpassen.

6 jaar geleden

Ik heb ook 2x dit moeten doen ivm een grotere baby. Maar is 2x niks uitgekomen. Ik zag er best tegenop maar is me 100% meegevallen😊😊

6 jaar geleden

Ik heb een gefaalde Suikertest wegens mijn sleeve operatie. Ik zit dus al een maand preventief op een Zwangerschapsdiabetes dieet, zonder maar een definitief antwoord te krijgen of ik het heb of niet. Elke dag meermaals bloed prikken en een schraal suikervrij, bijna koolhydraten vrij dieet ben 1300kcal waardoor ik afval ipv bijkom. Dus ik wens het je niet toe! Hopelijk wijst de Suikertest bij jou uit dat je geen Zwangerschapsdiabetes hebt!

6 jaar geleden

Sinds afgelopen dinsdag weet ik ook dat ik een lichte vorm van zwangerschaps diabetes heb volgens de richtlijnen van deventer ziekenhuis. Het kan zijn dat ik bij een ander ziekenhuis geen diabetes heb. Want elk ziekenhuis heeft qua bloedwaarden andere richtlijnen. Zoals het nu lijkt zit de baby op de gemiddelde lijn qua groei over 2 weken moet ik weer komen dan gaan ze het vergelijken en kijken ze of het njof steeds groeit zoals het moet of dat het te snel gaat.

6 jaar geleden

Bij de eerste zwangerschap het wel gehad, maar zeer laat pas de diagnose gekregen (bij 36 weken pas). Ben met 38+5 toen bevallen maar zelfs die ruim 2 weken dieet was echt niks... Wat al eerder werd gezegd, je gaat afvallen ipv aankomen... Dit keer (nog) geen suiker. 2 testen gehad (1 bij 17 weken en 1 bij 27) en beide gelukkig goede uitslag. Wel nog 2 groei echo's gepland omdat het bij de eerste dus zo laat naar voren kwam. Hoop iig dat je het niet hebt en dat geldt voor alle dames die moeten testen erop!!!

6 jaar geleden

Ik ben ook getest op zwangerschaps diabetes, heb het weer een keer niet. Andere zwangerschappen ook getest. Ik krijg gewoon grote en zware baby’s. Dus ja ook deze meid loopt voor mer groei.

6 jaar geleden

Ik moet wel de suiker curve laten prikken

6 jaar geleden

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes. En prik nu ook insuline. Het is vervelend om je aan een dieet te houden terwijl je zwanger bent en je juist zin hebt in allerlei dingetjes. Aan de andere kant doe je het voor je kindje en daardoor is het makkelijker volhouden..

6 jaar geleden

Reactie op Safari 85

Ik heb een gefaalde Suikertest wegens mijn sleeve operatie. Ik zit dus al e ...
Ooh ik heb een bypass hoop dat t niet ook een foute uitslag geeft

6 jaar geleden

Reactie op Carolastefan

Ooh ik heb een bypass hoop dat t niet ook een foute uitslag geeft
Ik hoop het voor jou ook, bij mij was de test 'gestoord', maar de volgende test is nog een grotere dosis, en de vloeibare 50ml suiker kon ik al niet aan.. was er kotsmisselijk van! Geen manier om dus direct te weten of ik het heb en dus een preventieve maatregel van het ziekenhuis :/

6 jaar geleden

Reactie op Safari 85

Ik hoop het voor jou ook, bij mij was de test 'gestoord', maar de volgende ...
Ik ga het mee maken alleen zei de gynaecoloog dat ik dat drankje niet mocht drinken ik ga het zien heb verder nergenst last van ben alleen moe en banden pijn met veel lopen

6 jaar geleden

Ik heb die vreselijke vieze test ook moeten doen 😖. Kreeg een telefoontje van een diëtiste in ziekenhuis dat ze een doorverwijzing gekregen heeft en dat ze mij voedingsadviezen opstuurt, een eetdagboek en een afspraak met een diëtiste. Ik helemaal in paniek. Ze kon niets over de test vertellen daarvoor moest ik naar gynaecologie bellen. Betreffende persoon pas volgende dag weer op haar plaats. Weer gebeld en per direct gevraagd naar de uitslag. Begreep er namelijk niets van...hoe dan? Als ik dagelijks overgeef en met moeite iets kan eten?? Zegt ze dat mijn waarde 5.3 was terwijl het eigenlijk 5.1 moet zijn 🤨. Het was voor een zwanger iemand te hoog dus spoedafspraak volgende week met weer een gesprek over hoe ik mezelf kon prikken om de waardes te controleren etc. Ik had zoiets van...zoveel paniek voor wat? 7- 8 is veel...ken mensen die het nog hoger hebben. Ik weet nu niet of ik nu moet mee panikeren of dat ik zelf ook gewoon lekker 'nuchter' moet blijven 😅. Wie herkent dit ook?

6 jaar geleden

Reactie op Mama Nadia

Ik heb die vreselijke vieze test ook moeten doen 😖. Kreeg een telefoontje ...
Die van mij was 5.4 in het ziekenhuis zeiden ze dat di ? Lichte vorm van zwangerschaps diabetes is. Ze hebben de baby gemeten en dit gaan ze over drie weken weer doen als de baby op de gemiddelde.lijn blijft gaat de zorg weer over naar de verloskundige. Ik zou me nog niet zulke zorgen maken als ik jou was. Eerst de afspraken maar eens afwachten

6 jaar geleden

Ik ben gisteren geweest voor de test. Mijn waardes waren 5.3 en na het drankje 5.6 Ze zeiden van het ziekenhuis dat het goed was. Dus daar ga ik vanuit. Ben je ook niet doorverwezen naar diëetist oid. Ben nu 27 weken en wacht dan maar af wat ze bij de 30 weken echo gaan zeggen. Bij de 26 weken was mini ook in eens te groot terwijl bij 20 weken precies netjes op de lijn in de curve was.

6 jaar geleden

Best wel iets dat vaak voorkomt eigenlijk. Niks om je veel zorgen in te maken, heeft te maken met de hormonen van jou en je baby. Er schort inderdaad soms wat aan de uitleg die je krijgt , bij mijn eerste zwangerschap ook net afwijkend en met hun advies heel weinig kunnen doen. Je moet inderdaad suikers vermijden ( er zijn andere suikers die geen/ een betere invloed hebben op je bloedsuikerspiegel ) en vaak ook wat beperken in brood aardappelen enz ... soya zou ook een goeie invloed hebben op je bloedsuikerspiegel. Alleen heb ik dat gaandeweg zelf moeten ontdekken en raakte de diëtiste niet verder dan snacks vervangen door yoghurt ( wat ik aangaf niet te lusten) ik moest mijn waardes bijhouden , maar verder niks. Had het eigenlijk perfect onder controle .

6 jaar geleden

Bij mij was de laatste prik te hoog. Deze moest onder de 7.8 zijn en hij was 8.4 Nu 18 november naar de diabeet verpleegkunde voor pinapparaat etc Proberen met voeding aan te passen te zorgen dat ik niet hoef te gaan spuiten...

6 jaar geleden

Ik zat op de 7.6 na de drankjes en moest onder de 7.8 zijn dus ik kom er net goed mee weg