7 Reacties

5 jaar geleden

Ik had dat ook, ben nu al 23 kilo aangekomen, voornamelijk vocht. Eet verder onwijs gezond. Ik voelde de kleine een paar weekjes terug ook niet meer. Wat bleek, hij was gedraaid met zijn armen en benen richting mijn darmen. En mn placenta ligt aan de voorkant dus dan voel je niet zo veel meer. Na een paar dagen draaide hij weer en was het weer een sportpaleis in mn buik. En meten hoeveel beweging je voelt is idd onwijs lastig. Als ik toen iets zoets at als een peer of meloen, dan merk je wel snel weer wat dof gevoel. Succes en sterkte!!

5 jaar geleden

Reactie op Lisa9

Ik had dat ook, ben nu al 23 kilo aangekomen, voornamelijk vocht. Eet verde ...
Het is inderdaad super lastig. Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en in totaal nu 25kg aangekomen, maar in 2 weken tijd ineens 10kg aangekomen schrokken we van. Bij mij ligt ze nog steeds hetzelfde als voorgaande echo’s. Ik ben nu inmiddels een uur en een kwartier verder en heb denk ik 4-5 bewegingen gevoeld. Even afwachten nog, misschien wordt ze zo wakker... Gelukkig voel je je baby weer goed, altijd fijn! Hele fijne zwangerschap verder nog toegewenst!

5 jaar geleden

Reactie op tvm1993

Het is inderdaad super lastig. Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en in totaa ...
Wat een leuke reactie. 10 kilo in 2 weken is natuurlijk ff schrikken voor jezelf. Gelukkig is het vocht, en is dat na de bevalling ook zo weer weg. En fijn dat je haar nu 4-5 keer hebt gevoeld! Of is ze normaliter drukker? Jij ook een hele fijne zwangerschap verders!

5 jaar geleden

Ik hou nu ook al vocht vast, vooral in de avond na een drukke dag. Meestal helpt het bij me om benen/armen te (laten) masseren richting het hart voor het slapen. Beweging kunnen heel erg verschillen. Soms een drukken dag en soms heel rustig. Heb ook placenta aan de voorkant dus bewegingen voelen meer richting darm/rug. Je zou iets heel kouds en zoets kunnen nemen (appelsap bijv) en weer op linkerzij. Of als je echt beetje zat bent, wat bewegen of een zaklamp schijnen, meestal worden ze daar ook wakker van. Indien in 2 uur tijd echt helemaal niks voelt (ook na de wakkerpogingen) en je geen goed gevoel bij hebt zou ik toch vk bellen. Ik heb heel vaak getwijfeld en zorgen gemaakt (nog steeds soms) tijdens "rustdagen" dus ik begrijp hoe je voelt. Hele fijne zwangerschap verder toegewenst!

5 jaar geleden

Schrikken is dat he? Ik heb het nu gelukkig (nog) niet. Mijn vorige zwangerschap ook de laatste 3 weken gewoon nog meer dan 10 kg aangekomen. Voelde me echt verschrikkelijk en had ontzettend veel pijn omdat m’n lichaam en gezicht zo opgezet waren. Voelde toen ook wel wat minder beweging, maar nog wel genoeg als ik er elke dag echt meerdere keren voor ging liggen en ging opletten. Sterkte, ik hoop voor je dat je het nog even volhoudt de laatste weekjes!

5 jaar geleden

Tegen mij heeft de verloskundige gezegd dat je elke beweging moet tellen. Ook als dat snelle bewegingen na elkaar zijn dan mag je die allemaal los tellen ☺️

5 jaar geleden

Kan je niet echt helpen. Heb het bij deceerste ook gehad en leeg met je mee want het is echt vreselijk. Succes ennuh: na mn bevalling twee keer naar de wc gegweest en ik hsd weer enkels, polsen en vingers....