13 Reacties

4 jaar geleden

Niet... Is een fase.

4 jaar geleden

Reactie op Kim-2

Niet... Is een fase.
Maar hij kon zo goed slapen 馃槳 en in denk dan ok het is een fase dus we blijven er maar extra bij.. Maar we raken dus niet meer weg.. En wil ook geen associatie terug. Maar laten huilen houdt hij enorm lang vol. Pff 馃檲

4 jaar geleden

Ik weet dat cb zei dat ze rond 16-18 maanden denken dat ze niet meer hoeven te slapen en dit echt een fase is van een aantal weken. En je hier even doorheen moet. Hier is het per nacht verschillend. Gister was hij op van 2 tot half 5 en vandaag had heeft hij doorgeslapen. Dan is het wel vol te houden. Slaapt hij 1 of 2 keer overdag? Lees namelijk dutjes. Wellicht is hij toe aan een dutje overdag zodat hij savonds ook goed moe is. Het er naast zitten met slapen heb ik echt af moeten bouwen en ben begonnen met de dutjes overdag. En toen dat goed ging pas dutjes snachts. Was voornamelijk vast patroon cre毛ren. Ik heb een liedje wat ik altijd zing als het tijd is om te gaan slapen. Al beneden. Dan weet hij al okee we gaan naar boven. - overdag is het slaapzak aan dikke knuffel geven en in bed leggen. Hier heeft hij 2 huiltjes savonds. Overstuur en ik ben boos. Ik troost hem alleen met de overstuur huil. Anders geef ik hem zijn knuffels zeg nee nu slapen straks spelen en loop weg. Ik heb hele avonden op de trap gezeten omdat ik 0282728229 keer moest terug lopen. Voor savonds is het - liedje beneden zingen - tanden poetsen - slaapzak aan - verhaaltje lezen - knuffelen met liedjes - in bed En dit patroon verander ik niet. Zodat het voor hem duidelijk is. Met weglopen als hij slaapt in het begin deed ik op sokken. Zijn kamerdeur open laten als ik op zijn kamer zat en deur open laten als ik naar beneden ging zodat niets geluid maakte. Ik deed zijn deur Dan pas dicht als ik naar bed ging zelf.

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde met 15 mnd oude dreumes. Schijnt een fase te zijn, ookal hebben we dat bij de eerste niet gehad, die ging wel na 1 jaar doorslapen (van 23.00 tot 6.30) maar deze doerak is echt een drama snachts. We geven hem wat extra havermoutpap voor het slapen of een banaan, dat helpt de ene nacht beter dan de andere. Sterkte iig. Hopelijk gaat het bij ons allemaal snel beter 馃槈

4 jaar geleden

Onze zoon had ineens meer honger 's avonds en overdag. We hebben hem een paar dagen een extra fles/schepje gegeven en hij sliep toen wel goed. Konden hier ook heel snel mee stoppen.

4 jaar geleden

Pff ik snap er echt niks van. Vandaag 1 dutje geprobeerd aangezien hij na een rampzalige nacht tot 7:30 sliep. Ging prima. 18.30 terug in bed gelegd en we zijn nog bezig.. Oppakken = ok, neerleggen = drama. Ik kan niet de hele avond met hem blijven zitten dus ben maar weer even naar beneden gegaan. Hopelijk geeft hij zich zo over..

4 jaar geleden

Reactie op ChickenANDnugget

Ik weet dat cb zei dat ze rond 16-18 maanden denken dat ze niet meer hoeven ...
Dankje voor je reactie! Wat je zegt ivm afbouwen hebben we allemaal al gedaan rond 12 maanden en zo heeft hij idd leren slapen.. Daarom vind ik het zo gek dat hij zon 茅norme terugval heeft. Echt niet leuk 馃槳

4 jaar geleden

Zou het sprong nummer 10 kunnen zijn rond de 16 maanden? Of slaapregressie (wat volgens mij ook betekend dat je kleintje een ontwikkeling doormaakt)? Sterkte in ieder geval 馃檹馃徎鈾ワ笍

4 jaar geleden

Het is mss niet helemaal vergelijkbaar met wat jij beschrijft, want het naar bed gaan ging hier altijd vrij gemakkelijk, maar hier ging het een paar weken terug ook opeens een stuk minder. Heel veel huilen voordat hij ging slapen... totdat ik ontdekte dat papa het slaapritueel had doorbroken en steeds hem eruit tilde en boekjes met hem ging lezen, en van alles erbij haalde (bijv extra fles) om hem maar tevreden te stellen. Daarmee werd het een gebed zonder eind, dus ik heb afgesproken gewoon vast te houden aan het oude patroon. Dan maar ff laten huilen, na 5 min troosten we hem even (zonder uit bed te halen!), en dan zeggen we ook dat het tijd is om te slapen... als hij daarna weer gaat huilen dan lopen we niet direct weer terug, maar rekken we het iets op. En zo kwam het dat hij na een paar avonden weer redelijk probleemloos naar bed ging. Overigens hoor ik wel het verschil tussen "Ik wil niet slapen" en "er is iets aan de hand", dus daar handel ik wel naar (dus we laten hem niet liggen als hij ziekjes is ofzo). Hopelijk gaat het bij jullie straks ook weer beter!

4 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Dankje voor je reactie! Wat je zegt ivm afbouwen hebben we allemaal al geda ...
En hoe slaapt hij overdag? Doet hij 1 of 2 dutjes? En hoelang zijn de dutjes ?

4 jaar geleden

Hoi iris, hoe gaat het nu? Ik heb er sinds een maand ook weer ontzettend last van met mn dochtertje. Nou hielp het vast ook niet dat we op vakantie gingen en ze daarna ook ziek werd. Ik hoop ontzettend op die regressie/sprong.. maar op de momenten dat ik er echt slaaptekort van heb kan ik vaak niet meer zo goed relativeren. Ben benieuwd of er verbetering in zit bij jullie?

4 jaar geleden

Slapen is de afgelopen 4 nachten hier ook vreselijke drama. Mijn zoon is nu 16,5 maanden oud. Hij wordt gewoon ergens tussen 03.30-04.30 wakker en dan is hij ook echt klaar wakker. Wil hij niet meer slapen tot een uur of 8,9! Vreselijk ik ben kapot! Maar ik zie wel dat hij veel last heeft van 4 kiezen die doorkomen en 2 hoektanden, dus ik vermoed dat het hier aan lig, misschien in combi met sprong 10? Ik geef hem nu al 2 nachten een zetpil tegen de pijn en koorts, maar het helpt helaas niet tegen vroeg wakker worden!

4 jaar geleden

Reactie op Elvee

Hoi iris, hoe gaat het nu? Ik heb er sinds een maand ook weer ontzettend la ...
Hey! Hier is het weer wat rustiger gelukkig. Mason wordt nog 1-2 keer wakker snachts maar dat was al. Afgelopen twee dagen sliep hij zelfs langer sochtends waardoor we 1 dutje hebben kunnen doen ipv 2 馃 verder blijft het zoeken he.. Zal blij zijn als de d茅finitief op 1dutje zitten met vaste tijden! Vannacht was hij een nachtje bij oma en opa en kunnen wij even bij slapen. Want idd na een aantal slechte nachten kan ik het ook niet meer relativeren 馃挙 nu weet ik weer, alles is een fase...