6 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook herkenbaar. Allerlei dingen verzinnen om maar niet te gaan slapen.
Slokje water
Toch nog even plassen
Nog een verhaaltje
Kleding weg uit de kamer
Nog 1 kusje en ga zo maar door
En als je er niet aan toegeeft is het huilen . ( gewoon volhouden dus)
Soms duurt het wel 1.5 uur
Terwijl daarvoor ze altijd met 5 minuten sliep
5 maanden geleden
Oooooh, het is hier momenteel ook écht niet gezellig bij het douchen en naar bed gaan. Drakerigheid ten top bij onze jongste zoon! Stout doen, heeeeel druk impulsief gedrag en niet te corrigeren. Echt een ongeleid projectiel. Zo'n klein wezentje krijgt het voor elkaar om je tot waanzin te drijven soms. Vergt veel geduld en tellen tot 10.
En niet douchen is geen optie, want hij speelt dagelijks met alle buurtkindjes en ziet echt zwart van de vuiligheid van buiten.
Ik probeer de rust er in te houden en hem zoveel mogelijk af te leiden. Component vermoeidheid speelt ook een hele grote rol en met dat in mijn achterhoofd kan ik beter de rust bewaren.
Maar ook al is hij nog maar 3, ook hij moet weten dat ik ook een mens ben met gevoel en dat zwaar over de grens gaan 'not done' is. Dus is hij eenmaal rustig, kruip ik nog even naast hem en leg ik dat in Jip en Janneke taal aan hem uit. Dikke knuffel en kus en dan lekker slapen. Met hooguit 1 minuut is ie dan vertrokken.
Dan kijk ik naar hem en ben ik eigenlijk alles weer vergeten ❤️.
Hang in there lieve mama, the best is yet to come 😊😘😘
5 maanden geleden
Oh dit is zo herkenbaar..mijn driejarige is al een paar dagen aan het ‘rellen ‘ waardoor hij net zo laat slaapt uiteindelijk als ik. En wat kost dat een hoop geduld! Om gek van te worden. Overdag een lief en meewerkend ventje ‘ savonds een draak😝
Ik lees graag mee voor de tips en bedenk verder dat alles een fase is 😇