De keren dat ik echt goede raad nodig had tel ik nog op een hand… maar dit is een noodgeval 😜😂
Sinds een aantal weken hebben we letterlijk iedere avond heisa met het naar de badkamer gaan, tandenpoetsen en douchen/bad. Het is echt constant weerstand, brutale “nee”, lachend weglopen, rondrennen en alles uit de kast tot ik op het punt van een eigen meltdown kom en maar weer moet dreigen met naar z’n kamer en dat ook uitvoeren. Waar hij vervolgens de hele wijk bij elkaar gilt en dan weer om mij en dan weer om z’n vader gilt.
Ik ben vanavond écht over m’n eigen grens heen boos geworden van wanhoop en dat betekend dat ik echt opzoek ga naar tips en trucs om hem meewerkend te krijgen. Ken m’n eigen ventje zo niet en er zijn een aantal externe stress factoren thuis dus dat zou een rol kunnen spelen maar het is echt alleen rond aankleden ochtend en nog het meeste in de avonden. Deels ook de leeftijd natuurlijk.
Het laatste dat ik wil is m’n kind niet goed kunnen begeleiden of begrijpen in zoiets en elke avond eindigen in straf of zijn of mijn tranen. Het is gewoon niet zo gezellig op deze manier en wil het voor ons beiden gewoon weer iets leuker maken. Dus tips zijn welkom! 🤗
En als je hier gewoon even wilt dumpen dat je het herkend, helemaal goed! Voel ik me iig iets minder eenzaam 😆