17 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb een bakfiets, babboe city. Niet elektrisch en moet wel een stukje fietsen naar school. Maar ik vind het zelf niet heel zwaar
5 jaar geleden
Reactie op Lizanne1988
Ik heb een bakfiets, babboe city. Niet elektrisch en moet wel een stukje fi ...
De babboe city heeft 2 wielen, dus het fietst als een gewone fiets
5 jaar geleden
Oudste op de fiets? Hier fietst de oudste zelf al prima rond (zelfde leeftijden hier ongeveer, net 4, 2,5 en 6 weken).
Verder hebben wij een fietskar. Is wel makkelijk en de oudste en middelste gingen er altijd met veel plezier in en geloof dat je er de maxicosi ook in vast kunt zetten, nog niet uitgeprobeerd. School van zoon is letterlijk hier de straat uit en peuterspeelzaal/opvang(heb op dit moment geen werk meer) hebben we nog niet weer opgepakt. Wonen hier net sinds november maar ook dat is dichtbij.
5 jaar geleden
Ik zeg electrische bakfiets. Ja, is duur in aanschaf, maar niet als een auto.. Je hoeft geen wegenbelasting te betalen, verzekering is je eigen keuze, en geen benzine🤷♀️
Ik heb eerder een Cangoo Groovy E gehad. En die gaat er met de tijd (zo snel als financieel mogelijk) weer komen.
5 jaar geleden
Hier een fietskar. Bevalt heel goed.
Voor uitstapjes met de fiets:
Oudste (11) zelf op de fiets. Middelste (3) in de fietskar.
Jongste (5 weken) in zo'n stoeltje in de fietskar.
Als de jongste ook naar school moet: (Heb ik al een heel plan voor😂 Duurt nog iets minder dan een jaar) Oudste: Eigen fiets en in de fietskar mag altijd, ja, ze past er nog in😉 Middelste: In de fietskar en ik hoop dat we hem snel kunnen leren fietsen!
Ik zou voor de fietskar gaan!
Wij hebben zelf 2 auto's maar die zijn voor werken als ik en m'n partner allebei moeten (Ik hoef nog niet te werken 😊) We kunnen ze ook met de auto brengen maar ja waarom de auto als de fiets goedkoper is en het heerlijk is om elke ochtend een frisse neus te halen?
5 jaar geleden
Oh zo'n elektrische bakfiets lijkt me zo leuk he, wij wonen in de stad en ik heb dat liever dan een auto op het moment dus hangt ook wat af van de situatie waar je woont. Ze zijn idd wel prijzig en weet niet hoelang je oudste er nog in wil, maar die zou eventueel dan ook uiteindelijk zelf bij je kunnen fietsen. Wel een vrijheid heb je dan, denk aan dat je die bak mooi vol kan gooien voor een picknick in het park 😍⛲ en geen parkeerkaartjes hoeven kopen. Je bent gelijk op bestemming ipv dat je bijv vanaf de parkeergarage nog een stuk moet lopen naar de stad ofzo. Als je het geld er voor hebt zou ik dat doen 😁 houdt je ook nog eens fit 😆
5 jaar geleden
Reactie op minke2020
Wij hebben 3,1, 6 weken en heb een elektrische bakfiets. Was nieuws toen ie ...
En alle kinderen om ons heen vinden het leuk om in de bakfiets te zitten. Wij hebben eentje met plek voor 4 kinderen zijn en kinderen van vrienden van ons van 7 vinden het ook nog geweldig om in te zitten.
5 jaar geleden
Fietskar vinden wij heel fijn. Je kan m ook als wandelwagen gebruiken dus meteen ter plekke ook fijn.
Eventueel combineren met een e-bike als je wat relaxter wilt fietsen.
5 jaar geleden
Reactie op mirthe84
Is een fietskar niet heel zwaar met twee kinderen erin?
Ik vind het wel meevallen(had er toen 2 peuters in van 12 en 14 kilo, dus denk een baby en peuter van 6 en 15 kilo dat het wel mee valt). Tuurlijk is het niet het lichtste, maar was prima te doen. Ook regelmatig met boodschappen erbij in nog rond gefietst. Zelfs zwanger deed ik dat nog en moet zeggen dat ik geen geweldige conditie had in de zwangerschap, ook erbuiten trouwens niet, maar fietsen met die fietskar en 2 peuters was prima te doen.
5 jaar geleden
Reactie op Parelpoepje
Oh zo'n elektrische bakfiets lijkt me zo leuk he, wij wonen in de stad en i ...
Hoe lang de oudste Erin zou Willen ok, dat is een dingetje. Maar Erin kunnen is best lang.. Toen ik mijn bakfiets nog had, was ik au pair, plus ik paste een aantal Dagen in de week op, op nog 3 kindjes. Op woensdagmiddag gooide ik ze alle 4 in de bakfiets, en Dan lekker naar de kinderboerderij. Let wel, de jongste was toen 4 en de oudste 14😅🤣 en leuk dat ze het vonden!!