61 Reacties
5 jaar geleden
- Warme washandje erop leggen. Vaseline smeren, in bad of warm water met douchekop. Warme theezakje erop.
Dit zou de pijn moeten verlichten.
- Als het bloed tijdens ontlasting niet met ruwe toiletpapier wegvegen maar met water spoelen of met warme doekje schoonmaken.
- Veel water blijven drinken.
5 jaar geleden
Sperti zalf. Mag ook prima in de zwangerschap en gebruik zelf ook. (Kruitvat)
Verder werkt het om met washandje goed koud paar keer per dag schoon te maken en goed droog te deppen. ( oeh wat een onderwerp weer🤣)
Maar hoord er helaas bij, succes hoop dat het snel weg is
5 jaar geleden
Reactie op Naomi-94
Curanol zalf en tabletten (combi)
Ik heb aambeien gekregen door/tijdens mijn bevalling (nu 5 dagen geleden), zowel de verloskundige als de kraamzorg raadde me inderdaad de Curanol zalf en tabletten aan! Lijkt bij mij al wel wat te helpen 😉 Ben benieuwd hoelang ik er last van zal hebben
5 jaar geleden
curanolzalf en tabletten. de zalf het beste erop masseren en niet zomaar een klodder aanbrengen.. het masseren helpt echt heel goed!
verder eventueel koelen en als je veel last hebt even naar de huisarts voor verdovende zalf.
als je nog zwanger bent beter geen neusspray gebruiken...
5 jaar geleden
Reactie op Naomi-94
Curanol zalf en tabletten (combi)
Wat ik wel merk is dat de combinatie en echt 2 tabletten per dag dus sochtends 1 en savonds 1, erg belangrijk is. Ook het "masseren" van de aambei met de zalf lijkt goed te helpen, dat las ik hier op het forum. Mijne begon te slinken na 1 pakje tabletten (dus 20 dagen) en 3x per dag smeren/masseren. Nu alleen nog een kleine verdikking te voelen.
5 jaar geleden
Sperti! Helpt echt goed, de pijn is dan zo verdwenen. Probeer ook als het gaat de aambei terug naar binnen te duwen, klinkt raar maar helpt wel.