22 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb er van begin zwangerschap al last van en kom er ook niet echt van af. Ik heb zalf van Spertie. Werkt opzich goed. Ook zorg ik met voeding ervoor dat ik obstipatie voorkom zodat het niet nog pijnlijker word. Hier nu fan van roosvizee pruimen.

5 jaar geleden

Sperti aambeienzalf en goed drinken. Beterschap

5 jaar geleden

Ik heb dat overlaatst gehad en ben zalf gaan halen bij apotheek

5 jaar geleden

Mijn bekken therapeut begon hier een tijdje geleden over. Je legt de stick in de vriezer en brengt hem dan eventjes in. De aambeien trekken dan weer terug naar binnen. Dit moet je een x aantal keer doen voor dat ze helemaal weg zijn. 😉

5 jaar geleden

Reactie op Ar Mama

Ik heb er van begin zwangerschap al last van en kom er ook niet echt van af ...
Gaat de pijn dan ook weg? Kan momenteel amper opstaan er lopen😅

5 jaar geleden

Reactie op Lisannexx94

Mijn bekken therapeut begon hier een tijdje geleden over. Je legt de stick ...
Interessant! Ik ga er even naar kijken dankjewel!

5 jaar geleden

Reactie op Junib

Bij pijn kan je het beste lidocaine-vaseline crème/zalf bij de apotheek halen, dat werkt verdovend.

5 jaar geleden

Reactie op Junib

Ik heb niet zoveel pijn van dat ik niet meer kan lopen. Soms help wel om ze onder de douch weer beetje proberen naar binnen te duwen. (Sorry lekker praatje) sperti werkt wel goed en geeft meteen verlichting maar anders misschien die verdovende zalf net beetje fijner voor jou.

5 jaar geleden

Reactie op LC1

Bij pijn kan je het beste lidocaine-vaseline crème/zalf bij de apotheek hal ...
Mijn huisarts vertelde geen lidocaine tijdens de zwangerschap.

5 jaar geleden

Mij zeiden ze te wachten tot na de bevalling om er effectief iets aan te doen omdat de oorzaak momenteel blijft...

5 jaar geleden

Ik moet zeggen dat ik al een ervaringsdeskundige was voor mijn zwangerschap... zucht... als je echt kapot gaat van de pijn (ik was zelfs misselijk en moest zelfs overgeven van de pijn) dan raad ik je toch aan te laten snijden. Ze maken een kleine insnede (na verdoving) en duwen dat dan als een puistje uit. Dan is die druk onmiddellijk weg ... het is op het moment zelf een korte venijnige pijn maar lucht echt op. Daarna nam ik nog daflon en smeerde ik nog zalf maar de intense pijn was weg! Veel succes en beterschap!

5 jaar geleden

Mijn huisarts vertelde geen lidocaine tijdens de zwangerschap.
Ik heb deze creme juist gekregen omdat het bij de zwangerschap gebruikt mag worden. Staat ook in de bijsluiter dat dit kan.

5 jaar geleden

Hier ook! Worden steeds erger! Ik las ergens dan ze tijdens de zwangerschap ook niet meer weg zullen trekken, dus ik accepteer het maar en zie het daarna wel 😅

5 jaar geleden

Vandaag toevallig ook bij de huisarts geweest. Alleen de vaseline crème had hij voor mij. Het wegsnijden had geen zin volgens hem, dan hou je er naderhand last van. Maar het doet me ook super pijn, het brandt. Tip van hem van zelf laten weg trekken soms koelen en psyliumvezels nemen zodat de ontlasting dun blijft. Als iemand tips heeft hoor ik het graag, beetje ten einde raad pff

5 jaar geleden

Curanol inderdaad. Heeft bij mij wel geholpen. Tis niet helemaal weg, maar ik heb er geen pijn meer aan. Plus gebruik ik nu de baby billen doekjes maar voor mijzelf 🙈

5 jaar geleden

Zemelen en gebroken lijnzaad door de yoghurt (niet teveel), kiwi’s eten, volkorenproducten en inderdaad om de lidocaine creme vragen. Mocht je in de gelegenheid zijn: nadat je naar toilet bent geweest even in bad om de pijn te verzachten en dan de creme smeren. Bij mij was de scherpe pijn na een week weg (leek eeeeuwen te duren). Helaas een huidflap overgehouden aan de getromboseerde aambei, maar kan me weinig schelen, zó fijn dat de pijn weg is! Ik hoop dat het eenmalig was en ga na de bevalling pas nadenken wat ik aan die huidflap kan doen. Sterkte ermee!

5 jaar geleden

Ik heb gebruik 3 dingen; Elke ochtend curanol tabletjes en zalf, dan na het eten neusspray en voor het slapen gaan theranal . Het helpt

5 jaar geleden

Ja curanol, werkt bij mij ook goed. Heb tabletten en zalf.

5 jaar geleden

jha mn hele zwangerschap al, ben het al gewend joh. Eerste keer zijn ze wel pijnlijk

5 jaar geleden

Ik gebruik de zalf van de Kruidvat. Verlicht de jeuk en de pijn. Hoop dat ik er na de bevalling snel vanaf ben