14 Reacties

6 jaar geleden

Ehm tsja, ik heb 1,5 fles wijn leeggedronken op Koningsdag en veel sigaretten gerookt. De dag erna heb ik een test gedaan omdat mijn menstruatie uit bleef en ik bleek zwanger te zijn.. zou me er niet te schuldig over voelen. Zo lang je niet weet of je zwanger bent, kun je er ook geen rekening mee houden toch?

6 jaar geleden

De verloskundige zegt dat het niet erg is. De alcohol kan de eerste zes weken nog niet bij het kindje komen omdat ze nu nog geen voedsel krijgen van de navelstreng. Geen zorgen maken dus!

6 jaar geleden

Yes hier met koningsdag nog 2 glazen wijn 🙈 30 april een positieve test. En bij mijn vorige zwangerschap samen met een vriendin ruim een halve fles rode vodka redbull en gerookt als een ketter de avond voor de test. Zo'n spijt van gehad, maar ik verwachtte beide keren echt geen positieve test omdat we al jaren bezig waren..

6 jaar geleden

Ik heb ook genoten van het mooie weer de laatste weken, lekker in de tuin, met een drankje na werk. Niet veel, wel vrij vaak. Als ik had geweten dat ik zo snel zwanger zou zijn zou ik het natuurlijk niet hebben gedaan. Ik kan het niet meer terugdraaien! Niet te druk om maken, spanning is ook slecht voor het kindje. Komt wel goed.

6 jaar geleden

Reactie op Mamainspe

De verloskundige zegt dat het niet erg is. De alcohol kan de eerste zes we ...
Wel via je bloed, dus het is echt niet goed.

6 jaar geleden

Kon ik dat maar iedere keer als ik een sigaret op stak dan was het rennen geblazen naar de wc ook met koningsdag over 4 weken heb ik een echo ben benieuwd hoe ver ik verkijk ben ze zeiden 4 weken dat aan komende vrijdag mijn 5 week in gaat maar ik kwam er snel achter dat ik zwangerschaps kwaaltjes kreeg voor al met avond eten als het een uurtje of half uur uit liep dan merkte ik dat mijn lichaam tegen werkte met misselijkheid en duizeligheid en veel pijn in mijn buik en eind maart was ik gestopt met de pil om dat ik me had verslikt in een gariso worst en bleef een stuk in mijn keel hangen dat ik moeite kreeg .met slikken en dat mijn slok darm over gevoelig was en met 3 weken had ik gemerkt dat ik misschien wel zwanger kon zijn toch een test gedaan vorige week bleek nog heel licht te zijn een paar dagen later weer 1 en alle bij wel positief had eerst een test in de vuilnisbak gegooid om dat die nog niet goed werkte tot mijn man in de loop van de ochtend wakker werd en vroeg heb je al in de vuilnisbak geken nee hoe zo die test misschien geeft hij nu wel wat meer aan en ja hoor daar was de 2 de streep

6 jaar geleden

Hier ongepland 5 weken zwanger nu. Rond 3,5 week ook behoorlijk wat gedronken 1 avond, ik voel me ook erg schuldig hierover..

6 jaar geleden

Ook ik ben uit de bocht gevlogen wat drank betreft. De bacardi heeft zo’n twee weken geleden rijkelijk gevloeid. Maar ondanks dat het op dat moment niet schadelijk was,toch wel een schuld gevoel.

6 jaar geleden

Ja, heb wel een of twee wijntjes gedronken..

6 jaar geleden

Ik heb de afgelopen tijd ook vaak wijntjes genuttigd, ik heb me er zorgen over gemaakt maar ik denk niet dat het effect heeft op de baby belangrijk is dat je het niet meer doet wanneer je er bewust van bent dat je zwanger bent. Good vibes only ❤🙏

6 jaar geleden

Reactie op Semmmie

Wel via je bloed, dus het is echt niet goed.
Niet te druk maken hoor. Je kan beter vanaf nu heel gezond leven dan terug kijken hoe het anders moest. Stress is ook niet goed.

6 jaar geleden

Gedane zaken nemen geen keer. Niet te veel over stressen en vanaf je positieve test gewoon geen druppel meer.

6 jaar geleden

Reactie op Mamainspe

Niet te druk maken hoor. Je kan beter vanaf nu heel gezond leven dan terug ...
In de reactie waar ik op reageer staat er dat er de eerste 12 weken geen alcohol bij de baby komt. Klopt niet! Daar reageerde ik op. Maar idd niet stressen en vanaf nu heerlijk genietend gezonde dingen nuttigen

6 jaar geleden

Reactie op Semmmie

In de reactie waar ik op reageer staat er dat er de eerste 12 weken geen al ...
*Eerste 6 weken