14 Reacties
3 jaar geleden
Inderdaad een lastige, er zijn al wasbare incontinentie broekjes voor de kindjes vanaf maat 92.
Ik dacht bij de zeeman en anders online te vinden.
Dan heeft je kindje toch iets aan. Maar lekt het niet gelijk door.
Ik heb helaas geen tips voor het verhelpen van het probleem. Zo ver zijn wij nog niet in het zinderlijksheids proces
3 jaar geleden
Reactie op Mamvan2 AR
Inderdaad een lastige, er zijn al wasbare incontinentie broekjes voor de ki ...
Ah ja die heb ik inderdaad ook al voorals we toch even op pad willen. Thuis is het natuurlijk niet zo erg als hij doorlekt maar vooral frustrerend (voor hem en voor mij) omdat bloot wel gewoon super goed gaat..
3 jaar geleden
Onze zoon was overdag met plassen zindelijk, eerst potje en daarna op de wc. Poepen was nog eng, en bleef eng. Poepen deed hij ‘s morgens of ‘s middags na het slapen. We hebben het zo gelaten, ook toen hij ineens minder enthousiast was over ook het plassen op de wc en langer in zijn luier wilde lopen. Vandaag zag hij ineens zijn potje staan, wilde erop poepen. 1x alleen een plas. 2e x een plas en hij bleef zitten, ging rustig spelen met de auto’s en garage die er toevallig naast stonden. Ineens begon hij enthousiast te roepen dat hij gepoept had en ja hoor! Een grote jongenspoep in het potje. We hebben hem de hemel ingeprezen en beloond met een verdiende auto (want de stickerkaart was bijna vol van toen het nog goed ging). Hopelijk gaat het hopelijk ook weer goed en anders misschien over een paar dagen..
Wat ik met dit lange verhaal wil zeggen: hou je rustig, stimuleer maar zet geen druk, en volg je kind. Ook wij zijn er nog niet, maar het komt vast goed.
Btw, wij gebruiken de zindelijkheidsbox maar geven er wel onze eigen draai aan
2 jaar geleden
Reactie op iris0219
Ja ik vind het soms lastig om niet te snel willen gaan. Ze (go potty app) d ...
Bij de zindelijkheidsbox zeggen ze dat je alleen in bed een luier aan moet geven en overdag niet meer, idd omdat het anders verwarrend kan zijn. Snap ik, maar als ik ergens heen ga met mijn zoon is er niet overal een wc brilverkleiner en de mijne ga ik niet mee slepen. Dus bij ons is de afspraak in principe thuis + wakker is onderbroek, oma + wakker = onderbroek, gastouder = onderbroek, bed = luier, en ergens anders = luier. Het is niet anders. Ik ga geen ongelukjes riskeren als ik ergens op de koffie ben of in de stap loop oid. Dan maar een dag minder oefenen. En als dat een paar dagen achter elkaar is en zoonlief wil de volgende dag thuis wat langer zijn luier aan, stimuleer ik maar anders so be it. Krijgt ie niks van
2 jaar geleden
Bij de zindelijkheidsbox zeggen ze dat je alleen in bed een luier aan moet ...
Je kan het beste even 4 dagen thuis blijven, niet de deur uit en de luier uitlaten. Daarna kan je het weer langzaam opbouwen om naar buiten te gaan. Een kind van deze leeftijd snapt het verschil nog niet met wanneer wel en geen luier.
2 jaar geleden
Reactie op Dolfijn12
Je kan het beste even 4 dagen thuis blijven, niet de deur uit en de luier u ...
Ik snap je. Echter werk ik onregelmatig dus ik heb zelf niet de keus of ik 4 dagen thuis blijf. De weekplanning is de weekplanning en daarin doe ik mijn ding, en de kleine doet mee😊
2 jaar geleden
Ons zoontje snapt het principe van op het potje en op de wc verkleiner wel. Maar hij heeft echt nog voorkeur voor een luier. Wij volgen hem hier zoveel mogelijk in en vragen iedere ochtend met op staan en in de avond met naar bed gaan of hij even wil oefenen. Plassen is een paar keer gelukt en trots dat hij was! Maar het kwartje is nog niet helemaal gevallen. Straks in de vakantie gaan we hem zoveel mogelijk bloot laten lopen om te kijken wat hij dan wil doen.
2 jaar geleden
Reactie op Dolfijn12
Je kan het beste even 4 dagen thuis blijven, niet de deur uit en de luier u ...
Ben vandaag begonnen met luier uit te laten. En heeft twee keer op het potje geplast. 2 ongelukjes gehad. Maar ik heb hem telkens zelf op het potje moeten zetten. Hoe krijg ik mijn zoontje zo ver dat hij zelf naar het potje gaat? Of gaat dit vanzelf?
2 jaar geleden
Reactie op LisaMarie
Ben vandaag begonnen met luier uit te laten. En heeft twee keer op het potj ...
Persoonlijk denk ik vanzelf. Niet teveel pushen want dat kan ook averechts werken...
Lekker in zijn blootje thuis laten lopen en het potje midden in de kamer zetten. Bij elke verschoning op slaapronde vragen of hij op de wc of op het potje wilt plassen of poepen.
2 jaar geleden
Reactie op LisaMarie
Ben vandaag begonnen met luier uit te laten. En heeft twee keer op het potj ...
Met het zelf op het potje gaan vind mijn zoon het gezellig als ik erbij zit. Hij kan nu zelf zijn onderbroek uit en aan doen, dus nu zeg ik dat hij vast moet gaan en dat ik er aan kom als hij zit. Ik kom dan ook direct als hij zit. Je wilt wel dat hij je vertrouwt. Hij gaat nog niet uit zichzelf naar het potje, eerst horen wij de zin "ik moet plassen". Waarop wij antwoorden "snel naar je potje"! En eerst renden we samen, en nu gaat hij er dus alleen heen en kom ik er daarna aan.
Plak je verder ook stickers? Wij hebben een stickerkaart, is die vol dan mag hij een kadootje uit een doos uitzoeken. Stuiterbal, vingerpoppetje, etc. Eerst had hij de kaart met 4 stickers vol. Nu moet hij 10 plasjes doen voor een volle kaart.
Succes en have fun!