2 Reacties

9 maanden geleden

Wij wonen aan een ventweg met voor de deur een grasveld. Tot vorig jaar zat ik voor de deur als de kinderen wouden buiten spelen. Vorig jaar zomer mochten ze van mij alleen spelen. En als ze het gangetje doorlopen komen ze op een ander pleintje waar een vriendje van hun woont. Ze mogen daar spelen of bij ons voor de deur. Onze 2e was toen 3.5 jaar maar hij was altijd bij z'n broer en die was 7 jaar. Maar als we ergens anders zijn en hij de buurt niet kent en een (grote/drukke) weg over moet dan zou ik hem ook niet alleen laten. In ons geval kan ik ze zien als ik in de keuken sta of aan de eettafel zit. Dat voelt fijner 馃槄 Ik vind niet dat je het groter maakt dan dan het is haha 馃檲

9 maanden geleden

Mijn zoontje van 4 mag ook nog niet alleen naar de speeltuin. Het is om de hoek en ik heb er totaal geen zicht op. Maar mijn zoontje luistert soms niet als ik zeg dat hij even op zijn fietsje in de voortuin moet wachten. Elk kind is anders. Maar in jouw geval CZvanL: ik ben het helemaal met jou eens. (Vrij) onbekende omgeving, onbekende speeltuin en ook nog een weg moeten oversteken, ik zou hem niet alleen laten. Dan lekker met zn allen met een drankje op t bankje in de speeltuin gaan zitten, ook gezellig 馃槈