5 Reacties
5 jaar geleden
Hey,
Ik heb dit toevallig ook. Dus dat ik vast beraden was mijn kind NIET te vaccineren. En dan kwam hij op de wereld. Ik lees en hoor verschillende dingen waarvan ik gewoon nog meer twijfel. Zoals je zegt vaccineren en dan een bijwerking krijgen zou ik spijt hebben. Niet vacciberen en ziek worden zou ik spijt krijgen. Het is een hele moeilijke kwestie. Ze zegge mij dak mij moet inlezen en da ik het dan zal weten, maar dan kom ik gewoon op hetzelfde namelijk twijfels. Mijn zoontje is ondertusse bijna 4maanden en heb nog niet gevaccineerd. Ik zou graag ALS ik zou vaccineren een afwijkend schema willen volgen betreft vaccinaties namelijk dat hij pas na 1jaar gevaccineerd zou worden. Ik wil dat hij voor nu zelf vecht en dat zijn immuunsysteem sterker word zonder 1 of ander vaccinatie.
5 jaar geleden
Hier een zoontje van 3.5 die al heel wat vaccinaties heeft gehad. En nog nooit een bijwerking gezien. Niet eens verhoging gehad. Mijn tweede zoontje had eigenlijk afgelopen maandag zijn eerste vaccinaties moeten krijgen maar we zitten in quarantaine omdat m'n man en ik beiden positief zijn getest. Maar ook hem laat ik voor alles vaccineren.
Ik denk zo; als mijn kindje een ziekte krijgt omdat een ander kindje niet is ingeënt zou ik het diegene nooit kunnen vergeven. Maar ik zou ook niet willen dat een kindje van een ander ziek word omdat ik mijn kind niet wil vaccineren.
Ik zou niet met dat schuldgevoel kunnen leven. Tuurlijk zal je horror verhalen lezen over gevallen dat het mis gaat. Maar zet dat tegenover hoeveel kindjes er dagelijks worden gevaccineerd en hoe vaak het dus ook goed gaat.
En btw mijn zoontje van 3.5 doet het super goed, spreekt 3 talen (Nederlands, turks en engels), is vroeg begonnen met lopen en praten. Met 2 jaar kon je al hele gesprekken met hem voeren.
Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken 😊
5 jaar geleden
Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt, daar had ik een aantal cliënten die ziek zijn geworden na de vaccinatie. Althans, dat is wat ouders zeggen en denken. In werkelijkheid is het zo, dat hun kinderen door de vaccinatie koorts hebben gekregen, zoals de meeste kindjes krijgen. De koorts is de trigger geweest om de ziekte tot uiting te brengen. Als deze kinderen de vaccinatie niet hadden gekregen, zouden ze vroeg of laat ook een keer koorts hebben gekregen en zou hun ziekte dan ook tot uiting zijn gekomen.
Ik begrijp je angst, maar waarom zouden ze moedwillig kinderen ziek maken, of nog erger? Op internet is van alles te vinden wat niet betrouwbaar is. Artsen en wetenschappers moeten jaren studeren en wij zouden dan in een avondje zoeken en lezen, meer weten dan hun? Dat gaat er bij mij niet in, sorry.
Heb je vertrouwen in je huisarts? Ga daar anders eens heen met al je vragen. Bij ziekte vertrouw je neem ik aan ook op hem/haar en de medische kennis en wetenschap die hij/zij heeft.
Ik heb in elk geval de 22 weken prik genomen, daar 0 last van gehad, en gister heeft mijn meisje haar eerste twee prikjes gehad. Ze heeft een beetje verhoging gehad, na een paracetamol zakte het meteen weer en heeft ze vooral lekker veel geslapen. Mocht ze later autisme blijken te hebben, dan komt dat omdat mijn vriend en zijn vader dit ook hebben. Het zit in de familie en niet in die prik 😉
Ik wens je in elk geval veel succes met het maken van je keuze en hoop dat je geen spijt zult krijgen, ongeacht welke keuze je maakt! ❤️
5 jaar geleden
Reactie op Mama.R.K.
Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt, daar had ik een aantal cliënten die ...
Hi bedankt voor je reactie, klopt daar ben ik het ook mee eens dat indd wetenschappers en artsen jaren hebben gestudeerd maar, via vaccinvrij ben ik een filmpje tegen gekomen waar artsen, wetenschappers en ouders vertellen hoe ernstig het vaccineren is en heb ik begrepen dat de gehele medische wereld is gefinancierd door de farma-industrie omdat zij de macht hebben en het geld. Zelfs heel de studie van artsen was door hun vernieuwd en zo gemaakt dat ze leren dat vaccineren goed is zodat ze dit blijven aanbieden zonder dat ze weten dat het eigenlijk slecht is, zodat weer de farma-industrie mensen blijft ziek maken levenslang en zij zo altijd medicijnen kunnen blijven verkopen. Of dit echt klopt wat deze mensen beweren weet ik dus niet. Maar dit heeft er voor gezorgd dat ik heel erg ben gaan twijfelen en dat ik dus niet meer weet wat ik moet geloven..
5 jaar geleden
Reactie op Mama To Be92
Hey,
Ik heb dit toevallig ook. Dus dat ik vast beraden was mijn kind NIET ...
Precies dit dus, in beide gevallen is er risico, ik ben serieus gewoon echt bang! Omdat ik er echt van overtuigd was dat vaccineren slecht is maar nu weet ik ook dat die ziektes gevaarlijk zijn ik wil dalijk niet een keuze maken die niet juist is want ik zal mijzelf dan nooit kunnen vergeven. Misschien indd pas als de baby wat ouder is dan vaccineren dan zijn ze toch wel wat sterker ik vind het best eng om een jonge baby een cocktail aan medicatie in zn lichaam te laten spuiten