46 Reacties
5 jaar geleden
Hier ook na de zwangerschap weer begonnen met de pil. Wat een ramp ik was zoooo mijn zelf niet. Ik was boos opgefokt en zo niet gezellig. Ik ben na een maand gestopt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter.
5 jaar geleden
Ik zou echt voor die spiraal gaan, ik ben ook tijdelijk weer aan de pil begonnen voordat ik volledig besloot weer de spiraal te willen. Ik heb hem eerder gehad en werd gewoon nooit ongesteld, dat gebeurt namelijk vaak wel.
Ik raad hem je echt aan en je hebt nog paar maanden om te ontdekken of je wel of niet ongesteld word met de spiraal en of je dat wel wilt of niet toch? Zou het gewoon proberen
5 jaar geleden
Spiraal (Mirena) kost wat maar dan heb je ook wat. Continu afgifte van een klein beetje hormoon en maar eentje; progestageen.
Tip: laat hem door je verloskundige praktijk zetten. Dan maken ze een echo voor het zetten na het zetten en zes weken na het zetten. Dan heb je veel.meer zekerheid dat t goed zit. En naar mijn ervaring hebben de verloskundigen meer ervaring met zetten.
5 jaar geleden
Ik heb een implanon laten plaatsen 26 maart dus vrij recentelijk. Die heb ik laten zetten op dag 2 van mn menstruatie. Tot zover gaat het goed en ben ik tevreden. Soms is het nog wat gevoelig als ik er lompen gewicht overhen schuif maar dat is logisch. En ook tot dusver geen bloedingen tussendoor gehad maar dat kan nog gebeuren. Ik hoop 1 op die 5 te zijn zonder menstruatie en bloedingen maar we zullen het zien de komende tijd. Blauwe plek van plaatsing is nu ook bijna weg. De foto is van 2 dagen na de plaatsing (niet schrikken ziet er lelijker uit dan het voelt)

5 jaar geleden
5 jaar geleden
Heb voor het eerst de mirena laten zetten. Ik wilde ook niet weer alle hormonsters uit de pil.
Mirena geeft natuurlijk ook hormonen af maar veel minder !
Ik heb de spiraal door mijn verloskundige laten zetten. Ze nam goed de tijd en legde goed uit wat ze ging doen. Mocht altijd aangeven wanneer het niet goed voelde.
Zoals gezegd maakte ze eerst een echo om te kijken hoe de baarmoeder er nu bij lag (kreeg de spiraal 8 weken na bevalling). Ook na plaatsen nog een echo. 6 week na plaatsen weer een echo voor check.
En qua kosten schrok ik even. Had ik helemaal niet bij stil gestaan haha. Maar ben aanvullend verzekerd en heb bijna het hele bedrag terug gekregen.
5 jaar geleden
Reactie op IRF
Eventueel interessant om te lezen over de pil: https://www.vice.com/nl/arti ...
Sow... Wat een eyeopener!
5 jaar geleden
Wat fijn dat jullie reageren, zo "blij' om te lezen dat het niet aan mij ligt 😅
5 jaar geleden
Ik had zelf nooit door dat ik me van de pil zo slecht voelde. Ik ben nu 2 keer gestopt en 2 keer dat ik me opeens zo veel energieker en veel beter in mijn lichaam voelde. Daarom heb ik beslist om nu een spiraal te laten plaatsen. Ze is momenteel nog niet geplaatst, dus heb met de spiraal zelf nog geen ervaringen 😅
5 jaar geleden
Ik gebruik bewust geen anticonceptie met hormonen, omdat ik daar echt niet aardiger van werd en mijn libido zakte tot ver onder het vriespunt. Ik heb nu een koperspiraal, nadeel is dat je daar inderdaad geen menstruatie mee uit kunt stellen maar voor mij een groot voordeel dat ik geen hormonen meer krijg :) Het spiraaltje werd bij mij gewoon vergoed door de zorgverzekeraar (moest m eerst voorschieten á €60)
5 jaar geleden
Ik gebruik bewust geen anticonceptie met hormonen, omdat ik daar echt niet aardiger van werd en mijn libido zakte tot ver onder het vriespunt. Ik heb nu een koperspiraal, nadeel is dat je daar inderdaad geen menstruatie mee uit kunt stellen maar voor mij een groot voordeel dat ik geen hormonen meer krijg :) Het spiraaltje werd bij mij gewoon vergoed door de zorgverzekeraar (moest m eerst voorschieten á €60)
5 jaar geleden
Ik ben in mijn middelbareschool tijd een jaar aan de lichtste pil geweest en had hetzelfde. Kreeg ook migraine en misselijkheid ervan. Toenertijd slikte ik het tegen menstruatieklachten maar uiteindelijk kreeg ik vd pil meer klachten dan wat ik tijdens
5 jaar geleden
Ik ben in mijn middelbareschool tijd een jaar aan de lichtste pil geweest e ...
Tijdens menstruatie had. Hierom ben ik gestopt en begin ik er nooit meer aan. Ik vond het het niet waard om me mezelf niet te voelen.
Dus als je echt meer nadelen ervaart zou ik aanraden om tr stoppen. Ik hoor zoveel vrouwen die hetzelfde hebben en echt blij zijn dat ze gestopt zijn.
Als anticonceptie gebruiken wij nu condooms. Ook niet heel ideaal maar in ieder geval geen extra hormonen in mijn lijf.
5 jaar geleden
Ik heb ook de mirena spiraal laten zetten. Inmiddels al de 3e keer. 1e keer lang terug, toen vond ik het heel pijnlijk. De 2e heb ik laten zetten nadat ik bevallen was van mijn 1e kind en nu opnieuw laten zetten, 12 weken na de bevalling van mijn 2e kind. Beide keren na de bevalling deed het echt niet meer veel pijn. Bij mij deed de huisarts het, goede uitleg, ze nam rustig de tijd.
Ik vind een spiraal ideaal, je hoeft er nooit aan te denken en bij mij verdween in de loop van de tijd de menstruatie volledig, dus uitstellen voor bijvoilorbeeld vakantie was niet aan de orde.
En minder hormonen, omdat het lokaal is
5 jaar geleden
Had met hormonen in de nuva ring en spiraal ook altijd wel last van m'n stemming en ook weinig libido.
Nu gekozen voor de mirena spiraal. 3 weken geleden is hij geplaats. Tot nog toe nog niet echt gelukkig ermee. Heb iedere dag sinds plaatsen buikkrampen en bloedverlies.
Andere mensen die dit herkennen? Zijn deze klachten ook verdwenen.
5 jaar geleden
Reactie op Anne19
Had met hormonen in de nuva ring en spiraal ook altijd wel last van m'n ste ...
Ik had hetzelfde bij de Mirena spiraal, maar na 3 weken bloedverlies is het bij mij gelukkig gestopt. Hopelijk bij jou ook!