37 Reacties

5 jaar geleden

Bij dr Brown flessen moet je goed opletten dat niet alles in de vaatwasser mag / uitgekookt worden, dan gaan ze namelijk lekken . De Philips Avent vonden wij zelf niet zo prettig, omdat die hard druppelde en daarom onze kleine zich verslikte.. Wij zijn hierom overgegaan op de flessen van Difrax

5 jaar geleden

Mijn zoontje kon bijna niet drinken uit de Avent, dit ging heel langzaam. Dr Brown hielp bij hem heel goed

5 jaar geleden

Wij hadden eerst Dr Brown en Difrax. Beide bevielen niet. Continu gedoe met lekken en zoon deed superlang over de voedingen maar kreeg de fles alsnog niet op. Vanaf het moment dat we Avent probeerden, ging het perfect. Het slimste is denk ik om, als je twijfelt, beide aan te schaffen en te kijken wat het beste gaat.

5 jaar geleden

Wij hebben de avent natural gebruikt bij onze 1e. Totaal geen klachten. Hij kon er goed uit drinken. Ook geen last van krampjes. Flessen makkelijk schoon te maken en houden (na een jaar gebruiken wel weggegooid) Bij de 2e gaan we weer voor avent alleen dan wel anti colic (hebben zo'n starterspakket gekocht met extra anti colic opzetjes😊 Wel was bij ons verteld dat elk kindje anders reageert op flessen dus het even kijken is hoe het kindje erop reageert

5 jaar geleden

Ik had voor mijn dochter avent, ideaal omdat deze flessen ook onder de Borstkolf past en alle avent opvolg flessen en tuitbekers en dergelijke op en in elkaar passen. Nooit problemen mee gehad, ze accepteerde de spenen net zo makkelijk als de borstvoeding!

5 jaar geleden

Avent was hier bij de eerste 2 geen succes. De oudste verslikte zich steeds en de nu nog jongste schoot get niet mee op. Met dr. Brown geen ervaring. Wij zijn bij beide overgestapt op difrax. Gaan we nu meteen voor

5 jaar geleden

Bij mij bevielen uiteindelijk de speentjes en flessen van MAM het best. Voordeel is ook dat die zichzelf kunnen steriliseren in de magnetron👌

5 jaar geleden

Ik heb bij mijn dochter Avent, Difrax en Chicco geprobeerd. Avent werkte bij haar het beste en zeker die spenen voor dikke voeding (ivm zware reflux) bevielen hier erg. Daar drinkt ze trouwens op 2 jaar en 4 maanden nog steeds haar melk uit. Het is inderdaad afwachten. Nog niet teveel kopen en gewoon proberen. Niet te snel conclusie trekken maar paar dagen volhouden, vaak is het gewoon wennen voor die baby'tjes. Als echt niet lukt dan probeer je eens een ander merk.Veel succes met je keuze!

5 jaar geleden

Grote fan van Lansinoh!

5 jaar geleden

Reactie op JRS

Ik heb bij mijn dochter Avent, Difrax en Chicco geprobeerd. Avent werkte bi ...
Hier precies hetzelfde met Advent in combi met dikke voeding voor Reflux. Erg tevreden en met net 2 jaar drinkt hij ook nog altijd melk hieruit.

5 jaar geleden

Bij de eerste op advies prenatal een hele set Avent gekocht dacht maar niet dat Mr daar uit drinken wou difrax beviel het beste qua speen vorm. 2de wou ook alleen maar difrax. Toen kon ik de dr brown flessen nog niet maar schijnen ook top te zijn bij difrax hadden we nog wel eens een lekkage of een fles die knapte (kregen meteen van hun een nieuwe hoor 😊) maar dat bij dr brown dus niet gehoord. Neefje is geboren met een schisis en kon alleen uit dr brown drinken en ook bij haar 2de zweert ze erbij ☺️ probeer 1 fles die jou het beste lijkt en dat dat goed bevalt koop je er meer een flesje is zo gehaald. Ik probeer borstvoeding wil dat niet gaat man zo naar de winkel en het ziekenhuis (geplande keizersnede) heeft ook flesjes mocht het nodig zijn

5 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Ik voel me al iets zekerder in een keuze te maken maar vooral dat het niet direct uitmaakt wat ik kies omdat de uit eindelijke beslissen door ons kleintje zelf gedaan word. Iets dat ik wel al wist maar het liefst doe je het gelijk goed 😂. Ik zie bij de difrax alleen op tegen het bouwpakket om ze schoon te maken! Avent schijnt daarmee dan wel weer enorm praktisch te zijn. Wat zijn hiermee jullie ervaring?

5 jaar geleden

Ik ben fan van mam. Zelfde idee als dr brown maar nul lekkage en kan zonder enorme uitkook bak het flesje sterliseren. Zonder andere benodigheden. Werk zelf in de opvang en eerlijk wij vervloeken dr brown. Ze lekken echt enorm vaak. Avent is oPzich ook prima en idd minder onderdelen.

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Bedankt voor al jullie reacties! Ik voel me al iets zekerder in een keuze ...
Avent heeft een heel grote ingang van de fles zodat inderdaad zeer makkelijk uit te wassen is. Ook perfect mogelijk om te steriliseren. Alleen maar lof over Avent. Trouwens na 2 jaar gebruiken wij nog steeds dezelfde flessen (niet spenen, die zijn vervangen uiteraard), al wordt gezegd dat die plastieken flessen om de zoveel maanden vervangen moeten worden, ik merk er na al die tijd nog niks van slijtage aan..

5 jaar geleden

Ik zou persoonlijk allebij halen. Elk kind is anders met wat hij/zei fijn vind. Oudste wou gewoon flesjes van de action werkte prima. Jongste werkte niks. Alles geprobeerd van avent tot de duurste flesjes. Tot ziekenhuis kwam met een speen voor de fles die jaren geleden geproduceerd werd. Dit moest speciaal uit Duitsland besteld worden.. 🙈 ik haal gewoon verschillende merken in huis voor alle zekerheid 🙈

5 jaar geleden

Ja.... weetje.... dit is dus echt iets heel persoonlijks. Ik begon bij mijn dochtertje met Dr Browns en toen kreeg ze andere voeding en dat kwam er niet doorheen. Toen Difrax geprobeerd en wat een verschrikkelijke dingen vond ik dat! Als dat ventiel onderaan ook maar een klein beetje niet goed zit dan ligt je tafel of je aanrecht vol met melk. Dus uiteindelijk Avent geprobeerd en dat ging zo fantastisch! Geen geklungel meer, en mijn dochtertje kreeg er ook ietsje minder krampjes door (al was dat hij haar echt extreem erg). Ik heb deze keer dus eigenlijk alleen 2 Avent flessen aangeschaft (deze keer van glas aangezien kraamzorg er de vorige keer flinke krassen in gemaakt heeft met een vork....) en heb een MAM fles van de verloskundige gekregen, maar wie weet krijgt hij hier juist wel weer last van, je weet het nooit!

5 jaar geleden

Weet trouwens niet of dat nog steeds zo is, maar bij Difrax was toen ook heel vaak het miniscule gaatje in het ventiel niet goed doorgeprikt waardoor de flessen vacuüm zogen. Ook MEGA irritant want die moest je dan dus zelf voorzichtig doorprikken pff

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Bedankt voor al jullie reacties! Ik voel me al iets zekerder in een keuze ...
Valt mee hoor je moet het even weten je haalt z'n fles uit elkaar en dan zie je het ook al je moet alleen niet het onderste "schijfje" vergeten dan valt alles door je fles dat gebeurt je ook niet zo snel een 2x keer 🤣 vooral hun spenen zijn top hoorde dat deze ook op de brown passen. Dr brown heeft toch z'n rietje er in? Dat lijkt me niet handig schoonmaken?

5 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en werken daar met difrax, Dr brown en Philips. Ik vervloek difrax en Dr brown. Ze lekker snel en veel, veel onderdelen die allemaal schoongemaakt moeten worden en ik merk bij Philips dat dit beide niet het geval is. Ik heb dus ook voor ons eerste kindje gekozen voor de Philips natural fles. Ik ga hier eerst mee beginnen, merk ik dat dit niet lukt ga ik over op de mam flessen. Deze 1maal gebruikt bij kindje op de opvang en echt ook een top fles. Maar voor mij zeker geen Dr brown of difrax (mits de kleine daar natuurlijk wel uit drinkt haha) maar geen 1 keuze is fout. Kies 1 of 2 soorten fles en ga die probere. Lukt 't niet ga dan pas verder kijken. Te duur om vanalles aan te schaffen

5 jaar geleden

Ik ga voor Brown. Alles geprobeerd toen de tijd bij ons eerste kindje maar alles ging te snel met veel lucht. Dr Brown was de enigste waarbij het goed gaat als je de juiste speen gebruikt. Door haar grote zuigkracht heeft ze ook nooit hoger dan speen 2 gehad omdat dat nog steeds voelde was voor haar en anders te snel ging.