60 Reacties
5 jaar geleden
Die van ons krijgt 4 x 180 dus 200 ml per keer. We mogen nog ophogen naar 210 water en dan 7 scheppen voeding. Hij is 10 weken. Dit heeft hij al 3 weken trouwens bijna 4. Gewoon doen. Ze hoeven de flessen niet helemaal leeg te drinken he! Hoeveel weegt hij trouwens?
5 jaar geleden
Reactie op LynneTeLintelo
Die van ons krijgt 4 x 180 dus 200 ml per keer. We mogen nog ophogen naar 2 ...
Heb net thuis met hem op de weegschaal gestaan en weegt ongeveer 4,8 a 5 kilo. Ik heb 150 water en 5 schepjes, dus eigenlijk 165. Maar als die wel 6 drinkt van 180 a 6 schepjes komt die over de 1 liter heen!?
5 jaar geleden
S’avonds en ‘snachts doet die het er overigens goed op. Hij krijgt rond 18.00 uur 150 cc en slaapt dan gerust tot 22.00 soms 22.30 en als ik het zo plan dat de laatste voeding 20.00 of 21.00 is komt die ook pas rond 04.30 weer. Alleen daarna komt die dan wel weer 3 uurtjes later. Sinds vandaag het idee dat die onrustiger overdag na de fles is.
5 jaar geleden
Reactie op Nicky90
Sinds vandaag. Is het met een sprongetje dan blijvend om meer voeding? Dus ...
Moet even diep nadenken maar bij mijn eerste zoontje (nu 3.5) gaven we niet meer in 1 fles maar als die het nodig had een klein extra flesje (30 of 60cc) maar we probeerden er wel 1.5 a 2 uur tussen te laten.
Mijn tweede is nu 4 weken dus nog niet echt een sprongetje gehad dus even zien hoe het bij hem gaat zijn
5 jaar geleden
Hier ook gister 8 weken oud en 6x 150cc, 900ml op een dag dus (150 water met 5 schepjes en dan afgieten zodat het echt 150 is) Overdag komt hij om de 4 uur. Alleen nu slaapt hij steeds vaker door van ongeveer 22.30u de laatste tot ongeveer 6.00u. En dan mist hij dus een fles. Als hij 's morgens dan wakker wordt heeft hij niet genoeg aan die 150cc. Dus gaf dan de ochtend 180cc. Daarna merkte ik dat hij de andere flessen ook de 150cc niet meer pikte. Nu sinds vandaag overgestapt naar 5x 180cc, is ook weer 900ml. Nu alleen hopen dat hij vannacht niet komt anders krijgt hij veelste veel...... stel dat hij komt maak ik een 'fop' flesje van 120 water met 3 schepjes voeding, kijken of hij dat pikt
5 jaar geleden
Als ie 5 kg weegt, zou hij normaal gesproken genoeg moeten hebben aan 750ml. Dit is een gemiddelde, maar met 900ml ga je er wel ver overheen. Weet je zeker dat hij honger heeft als je hem een fles geeft?
5 jaar geleden
Die van ons heeft 5x 165 (150 water plus de scheppen) en snachts 1x 105 (90 plus de scheppen) hij is nu 7 weekjes.
Probeer eens te kijken op welke momenten hij echt onrustig is en meer voeding wil.. je hoeft niet perse alle flessen op te hogen.. je kan ook bijvoorbeeld 1 fles in de middag wat meer geven.
5 jaar geleden
Hier vandaag 7 weken oud, normaal gesproken 6 flessen van 150 en dit drinkt hij overdag goes op.. Nu merkte ik net met de voeding van 21:00 dat hij niet genoeg had en nu heb ik een fles van 180cc gemaakt en kijk ik hoeveel hij er van op drinkt voor de nacht..
5 jaar geleden
Reactie op 8est
Hier ook gister 8 weken oud en 6x 150cc, 900ml op een dag dus (150 water me ...
Je strijkt de flesjes wel echt af terug naar 150? Dat deed ik dus niet! En is die vannacht gekomen? En ‘trapte’ die in het flesje? Mijn zoon was er om 05.00 uur, denk geef hem dan de helft, 90 maar brulde daarna alles bijelkaar. Nog 90 bijgemaakt en ook deze gaat moeiteloos op😅 toch maar beginnen met 180, hopen dat het bij 5 x blijft!
5 jaar geleden
Reactie op de buurvrouw
Als ie 5 kg weegt, zou hij normaal gesproken genoeg moeten hebben aan 750ml ...
Ja bijna zeker. Troosten lukt niet, krampjes herken ik ook al. Speen sabbelt die dapper op maar wordt erg gefrustreerd na 10 min. als ik hem dan 30 cc extra geeft heeft die dit in no time op en is dan wel rustig, als ik niet te lang gewacht heb.
5 jaar geleden
Reactie op Rdvkessel1995
Hier vandaag 7 weken oud, normaal gesproken 6 flessen van 150 en dit drinkt ...
En? Heeft die alles opgedronken? Hier gisteravond ook een fles van 180 gemaakt, deze drinkt die zonder problemen op. Vannacht wilde die dit ook echt hebben, naja vanochtend om 05.00 uur. Heb het CB al geappt. Zal vandaag wel reactie krijgen. Maar als die zo moeiteloos dat flesje van 180 cc leegdrinkt heeft die er ook behoefte aan zou je zeggen.
5 jaar geleden
Reactie op Nicky90
Je strijkt de flesjes wel echt af terug naar 150? Dat deed ik dus niet! En ...
Helaas kwam hij vannacht om 4u. En pikte hij het fopflesje niet. Had 120 met 2 schepjes. Wilde daarna niet meer slapen. Nog 60 bijgemaakt met 1 schepje. Maar helaas bleef hij wakker tot de volgende fles van 7.00u.... Ben wel benieuwd wat jou consultatiebureau zegt over de 5x 180 met risico een 6e 's nachts. Ik lees mee!! Nu eerst koffie haha...........
5 jaar geleden
Reactie op Nicky90
En? Heeft die alles opgedronken? Hier gisteravond ook een fles van 180 gema ...
Hij had het bijna op, ongeveer 165cc.. Al moet ik zeggen, hij is de dr brown fles met brede hals gewend en die vna ons gaat maar tot 150cc dus moest een difrax fles gebruiken en die vond hij echt niks! Dus we zijn een uur bezig geweest omdat hij hem steeds uit zijn mond duwde! 😅