18 Reacties

5 jaar geleden

Ik ga mn baby niet in kou, regen etc buiten leggen maar als ik op bezoek ben ergens en hij ligt gewoon in de kinderwagen of als we in de tuin zitten zie ik geen probleem in het feit dat hij dan buiten ligt. Lees je zoals je blijkbaar al doet wel goed in, dingen als dat je baby in de zon ligt zijn natuurlijk niet goed en regen of wind... worden ze alleen maar ziek van dus als je een manier vind die verantwoord is en veilig... waarom niet

VRIEND

5 jaar geleden

Tja, kinderwagen, reiswieg, maxi cosi als ze wat kleiner zijn. Volop in de winter zou ik het niet doen maar als het lente is bijv, en het is niet erg koud kan het prima. Op de balkon, in de tuin. Een echt bedje of plekje zou ik wel erg overbodig vinden. Het weer staat het niet altijd toe hier & vind het ook wel belangrijk dat een kindje in de eigen kamer/bed slaapt. Mn zoontje is anderhalf nu, zn raam gaat altijd open als hij wakker is ook met slecht weer. Gaat weer dicht tijdens middagslaap dan is het ook lekker fris, tegen koud aan. Na de middagslaap weer open en in de avond dicht, alleen het venstertje blijft open.

5 jaar geleden

Ik wil het wel regelmatig doen. Dan de kleine in de kinderwagen buiten zetten. In de ligbak natuurlijk. Gebeurde vroeger ook met ons en denk dat daar niks mis mee is. En dan de kinderwagen zo neer zetten dat je de kleine goed in de gaten kan houden.

5 jaar geleden

Geen speciaal bedje buiten maar lekker elke dag buiten wandelen voor begin periode 😊 hoe kouder hoe gezonder het is voor ze. Als wij buiten zitten lekker in een campingbedje buiten.. lees soms dat ze echt allen buiten liggen dit vind ik persoonlijk niks. 😊 veel kinderdagverblijf hebben dit ook

5 jaar geleden

Ik zou voor het buitenslapen wel zo'n konijnenhok (daar doen de buitenslaapbedjes van het kdv me aan denken 😉) aanschaffen. Ligt je kindje beter beschut. Je wilt meer buitenhouden dan alleen muggen, zou ik denken. Zonlicht, wind, eventuele regen...

5 jaar geleden

Ik wil hem/haar in de kinderwagenbak buiten laten slapen, gewoon voor het keuken raam met het raam open zodat ik alles kan horen. Ook in de winter als het koud is, maar dan gewoon goed ingepakt en beschut. @honeyxx Babies worden niet ziek van kou of regen, maar van virussen en bacteriën (net zoals volwassenen). Waar je idd wel vatbaarder voor bent als je klein bent of je weerstand verminderd is.

5 jaar geleden

Nee niet van plan hooguit in de kinderwagen als we buiten zijn of een raam open en dan goed in pakken.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje kon niet zo goed slapen op de slaapzaal op het kdv, dus legden ze haar in het buitenbedje. Daarin sliep ze echt heerlijk! Het voordeel van zo'n bedje is dat het echt maar aan een kant (de voorkant) open is, waardoor het kindje beschut is tegen wind en regen. Zo kunnen ze nog steeds buiten slapen als het vriest!

5 jaar geleden

Wij hebben ervaring met het buiten slapen. Mijn partner is Deens en daar doet idereen het en de cultuur is er ook helemaal op ingericht. We hebben dan ook een echte 'buiten' kinderwagen. ( merk emmaljunga barnvagn) de bak is extra groot en is een echt termo bed, maar ventileerd ook in de zomer door wat schuifjes open te zetten. En zit ook muggenhoes en goede regenkap bij. Huizen en tuinen in scandinavie zijn over het algemeen wat groter en luxer. Maar het is aan te raden de wagen wel onder een afdakje te zetten als het regend. (Hadden wij niet en onze dochter werd wakker van de druppels op de wagen) verder moet je de baby wel echt goed inpakken. 2 of 3 lagen over gewone kleding. Dus bijv. Een geheel pak plus goede deken ( dus niet een lullig dekentje uit het ledikantje. ) je moet bedenken dat ze stil liggen en dus snel afkoelen. Ik had in het begin ook altijd een kruik erbij en de babyfone met termometer. Ook een goede muts op. We hadden een soort slaapzak waar ook de armen bij het lijfje zaten. Maar die vond ik zelf beetje engig om te gebruiken ivm wiegendood waar ze dus in Denemarken overigens heel anders mee on lijken te gaan. Een soort bivakmuts voor babys kun je daar kopen heel normaal... daar wilde ik niet aan. Mijn ervaring wel is dat ze veel minder snel verkouwden was. En veeeel langer buiten sliep. Binnen waren het echt hazenslaapjes van half uurtje en buiten soms wel 3 uur. Doordat de bak van de kinderwagen veel groter is en het echt als bed word gebruikt is het ook normaal dat kinderen tot 1,5 nog in de kinderwagen slapen. Dan kun je ze vast maken met een tuigje. Het heeft ook nadelen als je kinderwagen zo groot is. Zelf heb ik er een soort haat liefde verhouding mee. Voor buiten slapen is het ideaal maar als ik met de bus moet of door een kleine winkel... 😑 uiteindelijk ben ik na 9 maanden wel over gegaan op een wandelwagen die wel goed plat kon en ze dus nog wel kon slapen. Ze is nu 3 en slaapt soms nogsteeds in de wandelwagen. Een groot nadeel van het buiten slapen vond ik dat ik er zelf ook veel werk aan had om helemaal in te pakken etc. Het ging makkelijker toen ze wat regelmatiger ging slapen. We wisselde het ook af met binnen slapen want ook belangrijk dat ze goed kan slapen binnnen bij oma of opvang. Sorry beetje lang verhaal geworden. Succes ermee

5 jaar geleden

Owja nog een toevoeging in Denemarken is de enige regel als het onder min 10 is moeten de babys naar binnen... 😅 zover durfde ik ook niet te gaan hoor. Ben ik toch een te nederlandse moeder voor...

5 jaar geleden

Als je ernaast zit is een campingbedje prima (altijd een klamboe gebruiken ook buiten het muggenseizoen). Wanneer je dat niet doet zal ik gaan voor een echt buitenbedje. Katten springen dwars door een klamboe heen en regen/wind is ook niet iets waar je de kleine aan wil blootstellen. Kinderwagen is ook een optie maar naar mijn mening ook iets waar je absoluut bij moet blijven.

5 jaar geleden

Hier uren met m in de tuin gezeten tussen de middag in de kinderwagenbak. Hij sliep zo heerlijk buiten. Nu ook wel weer van plan vanaf maart of april

5 jaar geleden

Reactie op Ar Mama

Wij hebben ervaring met het buiten slapen. Mijn partner is Deens en daar do ...
Lang verhaal maar echt behulpzaam! Dank je. We hebben helaas al een kinderwagen, besefde niet dat er kinderwagens waren die hier speciaal op ingericht waren. We hebben in de tuin wel een afgedekte gedeelte, dus dat is fijn voor de regen. Denk dat we daar wel een kampeerbed doe met klamboe en een soort slaapzakje voor als het koud is.

5 jaar geleden

Reactie op Kahless

Lang verhaal maar echt behulpzaam! Dank je. We hebben helaas al een kinderw ...
Graag gedaan. Ik zou wel zeggen zolang je baby nog in de kinderwagenbak past zou ik dat doen. Het is een fijn klein beschut plekje en ook nederlandse kinderwagens zijn wel betere buitenbedjes dan een campingbedje. Dat is namelijk groot en open, als ze wat ouder zijn en zich beter warm kunnen houden is dat opzich prima. Succes ermee 😉

5 jaar geleden

Ik heb het nooit gedaan, maar kan me voorstellen dat het toegevoegde waarde kan hebben. Als het goed weer is, kan dat best in een kampeerbedje, maar als je het in weer en wind wil blijven doen zou ik het toch iets professioneler aanpakken. Nadeel van een kampeerbedje is ook dat je het niet kan verduisteren. Als ze heel klein zijn slapen ze overal in alle omstandigheden maar op een gegeven moment gaat dat er toch van af. Verder ligt het ook aan je omgeving of de luchtkwaliteit binnen of buiten beter is: midden in de stad/naast een drukke weg of juist in het buitengebied naast een varkensstal zal de buitenlucht niet zo fris en gezond zijn...

5 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en wij hebben ook locaties met buitenbedjes. Hier hebben we wel echt strikte regels wanneer wel en wanneer niet qua temperaturen e.d. De bedjes zien er een beetje uit als een soort ‘konijnenhok’. Met name baby’s slapen buiten inderdaad vaak stukken beter buiten maar ik weet persoonlijk niet of ik mijn kindje zo lang in een kinderwagen zou laten liggen omdat dat toch niet echt gemaakt is om zo lang in te liggen.

5 jaar geleden

Ik heb als kind in Denemarken veel buiten geslapen. De attributen zijn daar wel echt anders. Oa de kinderwagens zijn gevoerd en dikker, de meesten ook met thermometer inmiddels. Dus het is niet even een campingbedje buiten. Weer/wind/temperatuur zijn wel divers. NL overheid adviseert het trouwens niet bij veilig slapen.

5 jaar geleden

Je kan zo’n buitenbed (lutjepotje) huren. Heb ik bij de eerste ook gedaan. In de winter wel goed inpakken in warme slaapzak en muts op natuurlijk. Maar ik vond het ideaal! Nu ook maar weer eens overwegen :)