32 Reacties
5 jaar geleden
Dat herken ik van me oudste dochter.. bleek erge krampen te zijn later.. maar hebben traject gehad in ziekenhuis om uit te zoeken op koemelkallergie. Ik zou t filmen en aan huisarts laten zien.
5 jaar geleden
Spruw in zijn mondje? Beginnende koemelkallergie? In ieder geval zou ik even langs de huisarts gaan. Hoe oud is jullie zoontje?
5 jaar geleden
Reactie op Michellebloem1994
Dat herken ik van me oudste dochter.. bleek erge krampen te zijn later.. ma ...
Hoe zorgde jij er voor dat zij wel melk binnen kreeg? Elke fles is zo’n erge strijd 😕
5 jaar geleden
Reactie op missofthelake
Spruw in zijn mondje? Beginnende koemelkallergie? In ieder geval zou ik eve ...
Spruw is het niet.. onze zoon is bijna 5 weken.
5 jaar geleden
Reactie op lizzzzzzzzz
Hoe zorgde jij er voor dat zij wel melk binnen kreeg? Elke fles is zo’n erg ...
Klopt was hier ook een hele erge strijd.. heb veel videos gemaakt en naar HA gegaan.. de fles duurde bij ons haast 1 a 1.5 uur voordat die leeg was omdat ze veel tussendoor aan t worstelen was..
5 jaar geleden
Dat is vervelend! Wij hebben het hier ook gehad. Ik vond online dat dit een teken van reflux kan zijn of indigestie. Wij zijn inmiddels met probiotica gestart en dat helpt heel goed om minstens de buikkrampjes te reduceren.
5 jaar geleden
Overstrekken klinkt echt als krampjes. Als je dan gaat voeden huilen ze heel hard en krijgen ze veel lucht binnen. Ook valt het eten dan niet goed, als jij zware diarree of buikkrampen hebt, ga je ook niet eten. Resultaat, nog meer krampjes. Beter even wachten tot de krampjes voorbij zijn en dan pas voeden. Het lijkt alsof ze honger hebben maar tijdens krampjes is er vaak erge zuigbehoefte omdat het zuigen afleidt van de pijn. Een speentje kan helpen. Als de baby niet meer overstrekt en de beentjes ontspannen aanvoelen zou je weer kunnen voeden. Dat het nu opeens erger dan eerst komt misschien omdat op 6 weken de piek ligt van de krampjes? Hier is het ook drie a vier uur per dag schreeuwsessie...
5 jaar geleden
Lijkt reflux, krampjes, teveel voeding of gewoon tijdelijk. Maar wij zijn geen dokters dus gewoon bellen altijd 👍👍
5 jaar geleden
Ik heb dit een paar dagen gehad met mijn zoontje, aan mijn borst. Had honger, probeerde als een gek aan te happen, maar ging zich tegelijk overstrekken en als hij de borst in zijn mond had zijn hoofd om draaien en - heel hard - huilen. Toen ik hem afgekolfte melk in een fles gaf accepteerde hij dit wel. Hij zat toen middenin sprong 2, dus ik koppel het daaraan. Na een paar dagen drinkt hij weer normaal aan de borst.
Dus misschien ook een sprong? Vervelende is dat jij al de fles geeft, dus optie tijdelijk iets makkelijkers geven vervalt.
Verder zou ik echt aan krampjes denken, overstrekken en hard huilen is vaak wel lichamelijk ongemak.
5 jaar geleden
Onze dochter doet dit als er ergens toch nog een boertje dwars zit. Ze boert ook altijd halverwege de fles en ze overstrekt en wringt ook zo als ik iets te snel ben bij de tweede keer aanbieden. Toch maar weer op de schouder en afwachten dan maar...duurt soms lang, maar er komt altijd nog een boertje waarna het wel lukt om verder te gaan met de fles
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Ik ben naar de huisarts geweest. Ik heb de filmpjes laten zien. Volgens de huisarts is geen allergie of reflux, omdat onze baby snachts wel redelijk goed slaapt. De huisarts gooit het op darmkrampjes. Ik heb zelf het idee dat er meer aan de hand is. Ze dronk vorige week regelmatig 130 ml. Gisteravond (voor de nacht begon) dronk zij maar 60 ml. Zij krijgt op deze manier veel te weinig voeding binnen. Iemand nog tips? Hoe lang moet ik dit aankijken?
5 jaar geleden
Reactie op sevem
Ik heb dit een paar dagen gehad met mijn zoontje, aan mijn borst. Had honge ...
Hier exact hetzelfde sinds een paar dagen. Krijsen en strekken met drinken aan de borst. Fles helpt meestal, maar gaat ook niet meer do soepel als eerder. Dus ik denk ook aan krampjes en sprongetje. Als het te erg is dan gaan we zijn benen helemaal los maken met 'fietsen' en dan heel snel weer een paar slokjes nemen. En zo krijgt die steeds weer kleine beetjes binnen. En als zijn buik half vol is wordt hij een stuk rustiger en lukt het drinken steeds beter. Als we bv doen dan zit mijn vriend zelfs tijdens de bv met de beentjes van de kleine te fietsen, ziet er heel grappig uit maar helpt wel.
5 jaar geleden
Kan echt met een regeldag of sprong te maken hebben... of vooral darmkrampjes.. Ik heb echt precies hetzelfde...vooral de darmkrampjes...alleen gaat ze bij mij juist te gulzig drinken, waardoor dat ook weer dwars gaat zitten🙈 en komt er weer voeding uit pff vind het soms een hele strijd.... maar cb en huisarts zien een tevreden baby.... Dus tja....
5 jaar geleden
De situatie is nog steeds onveranderd. Ik ben vorige week bij de huisarts geweest. Filmpjes laten zien. Ze nam mij niet heel serieus en zei: ik denk dat het door darmkrampjes komt en de ene dag drinkt een baby beter dan de andere dag. De huisarts geeft aan zich (nog) geen zorgen te maken als er poep- en plasluiers zijn.
Wij maken ons WEL zorgen. Elke fles is een strijd. Wij zien namelijk dat onze baby wel honger heeft. We hebben ook contact gehad met het CB. Het CB geeft aan dat onze baby echt te weinig drinkt en vindt dat wij het moeten bespreken met de huisarts. Verder geeft het CB aan dat wij andere voeding kunnen proberen.
Wij weten niet meer welke stappen wij moeten zetten. We zijn radeloos en verdrietig.