48 Reacties
5 jaar geleden
Hoi!
Ons jochie lacht ook nog niet... Hij is ook 6 weken, maar wel prematuur.
Ik zou zeggen: niet onzeker zijn 🍀 elk kindje focust zich op een bepaald punt qua ontwikkeling. Ze doen alles stap voor stap. Lacht hij nog niet, dan is er vast iets anders waar hij op voorloopt. En ook: als hij binnen nu en een paar weken gaat lachen, loopt je zoontje nog lekker gemiddeld ☺️
5 jaar geleden
Sommige babytjes hebben gewoon geen zin om te lachen. Mijn baby ook niet (is donderdag 6 weken).
Zijn broer lachte pas met 8 weken. Hij is nu 2 en komt echt niets te kort. Lijkt zelfs in zijn grove motoriek beter dan zijn leeftijdsgenoten. Kan bijvoorbeeld al heel goed richten met een bal (basketballen). Of in het doel trappen met zijn voet.
Ook kan hij al ballen vangen. Dit kunnen alle kindjes van zijn leeftijd nog lang niet.
Komt helemaal goed dus😉😘
5 jaar geleden
De mijne is 8 weken, geboren met 38+5 behalve de stuipjes geen lach te bekennen. Z'n oudere broer was ook niet vlot, als ik me goed herinner begon die pas te lachen met 10 weken. Ik snap je onzekerheid.
De oudste was een huilbaby en de jongste huilde nauwelijks maar doet nu ook niks anders meer dan huilen.
Ik maak kennelijk ongelukkige baby's
5 jaar geleden
Reactie op Jazebel
De mijne is 8 weken, geboren met 38+5 behalve de stuipjes geen lach te bek ...
Ahh nee dat doe je niet en ongelukkig zullen ze vast niet zijn. Ik was ook een enorme huilbaby, m’n moeder werd knettergek ervan. Wat blijkt? Ik ben hoogsensitief en pik heel veel dingen op. Je kleinste is zich ook bewust van prikkels maar kan ze misschien niet goed verwerken... hopelijk trek je het niet teveel naar jezelf toe, je doet alles wat je als mama kunt ❤️ misschien kun je er eens over lezen en zien wat je kunt proberen bij je kleine wat goed voelt...
https://www.bachbloesemmix.nl/blog/is-mijn-baby-hoogsensitief
5 jaar geleden
Reactie op Jazebel
De mijne is 8 weken, geboren met 38+5 behalve de stuipjes geen lach te bek ...
Mijn oudste zoontje (nu 3.5) was echt een lachebekje. En is nog steeds een heel vrolijk en sociaal kind. Maar de kleine (6 weken) kijkt altijd boos en heb ook nog geen lachje kunnen ontdekken. Zodra die wakker is is het schreeuwen om melk. En 9 van de 10 keer is knock out als de fles leeg is.
Zo af en toe word die een uurtje voor etenstijd wakker en dan is het soms zoeken naar een houding waarin die fijn ligt/zit zodat die niet gaat huilen.
Als er visite is geweest die net wat te druk waren met hem is die helemaal overstuur.
2 hele verschillende kindjes dus die beide hun ding op hun eigen manier zullen doen. Maar zit wel echt op een lachje te wachten hoor 😅 vind dat toch leuker bij een baby passen dan zo'n boos gezichtje