16 Reacties

5 jaar geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dat ook. Nu om de haverklap pijnlijke trappen 🙈 snap dat je het jammer vindt, vond ik in mijn vorige zwangerschap ook! Moet zeggen dat ik het nu net zo gezellig vind als de vorige keer hoor, alleen de vorige keer was veel intiemer. Het was echt speciaal tussen mij en mijn zoontje, voor verder niemand waarneembaar of voelbaar.

5 jaar geleden

Ik ben woensdag 28 weken en heb toevallig afgelopen vrijdag een extra controle gehad omdat ik mijn kleine meid een stuk minder voelde bewegen. Eerst voelde ik haar echt heel vaak schoppen maar dat was vorige week ineens helemaal verdwenen.. Nu bleek dat ze was gedraaid met haar ruggetje naar mijn buikwand toe en dat ze nog wel heel actief was maar ik het een stuk minder voelde omdat ze naar “binnen” schopt. Ik vind het zelf ook heel jammer... Gelukkig kunnen ze nog genoeg draaien in de buik, dus hopelijk draaien ze nog naar voren! 🤞🏼

5 jaar geleden

Dankje, stelt mij ook weer iets gerust!

5 jaar geleden

Mijn placenta ligt gewoon achter maar bij iedere controle geef ik ook aan hem bijna niet zo heftig te voelen als de verhalen die ik lees . Voel hem wel iedere dag maar doet verder nooit pijn of zijn het hele dagen. . Verlos zei dat iedere baby anders is met trappen . Hij ligt nu al 2 weken met zijn rug rechts en hoofd naar beneden .

5 jaar geleden

Reactie op K_nov

Mijn placenta ligt gewoon achter maar bij iedere controle geef ik ook aan h ...
Zoooo herkenbaar!

5 jaar geleden

Reactie op K_nov

Hier precies hetzelfde! Ik voel ook amper iets. Af en toe een beetje gerommel. Mijn placenta ligt ook achter en de baby ligt ook met haar rug rechts en hoofd naar beneden.

5 jaar geleden

Bij mij is het elke dag mega verschillend. Sommige dagen voel ik veel en andere dagen bijna niks (alleen een beetje gerommel in de verte) denk dat ze dan ook gedraaid is.

5 jaar geleden

Ik zie hem elke dag wel bewegen aan de buitenkant 🥰

5 jaar geleden

Tot aan week 28 heel weinig gevoeld. Nu met 30weken voel ik in de avonden beweging. Moet er wel echt voor gaan liggen. Maar harde stoten of dat mijn buik beweegt nee hoor.

5 jaar geleden

Heel Herkenbaar. Ik vind het ook heel jammer dat ik geen heftige dingen voel maar nu ik de reactie las van mamavanderegenboog dacht ik wel even van ja... zo kun je t ook bekijken! Dus bedankt daarvoor mama! :-)

5 jaar geleden

Maandag ook 30 weken Had soms liever dat ze iets rustiger was in mn klein smal lichaam want mn ribben houden het niet meer 😂

5 jaar geleden

Reactie op K_nov

Ik heb precies hetzelfde. Mij gynaecoloog zei precies hetzelfde en dat elke baby zijn eigen ritme/ patroon heeft qua beweging( slaap- en wakker momenten). Ze zei dat belangrijk is dat ik mij niet moet gaan vergelijken met andere zwangeren vrouwen want je hebt baby’s die drukker zijn dan de andere en de ligging van de baby kan ook bepalen hoe je de baby voelt. Ik voel de baby altijd als ik even lig of rustig zit, maar ook wanneer ik me concentreer met ademhaling. En anders bij twijfelen altijd bellen 😊

5 jaar geleden

Reactie op K_nov

Ik moet zeggen dat ik het kindje echt goed voel schoppen enzo, maar pijn heeft het me echt nog niet gedaan. Heel soms ongemak als ik aan het rijden ben en mijn blaas ik de weg zit voor goede beweging, maar verder niet. Ben nu 26 week. Ik vraag me eigenlijk af of de pijn verhalen er echt veel zijn of dat we die gewoon onthouden.

5 jaar geleden

Mijn kleine meid is blijkbaar gedraaid met haar rug naar mijn buikwand, van een paar dagen erg druk en gezellig te zijn is het raar dat ik nu bijna niks voel. Ook al gebeld met vk daar voor. Voel haar wel maar niet echt de trapjes die ik gewend ben en een stuk minder.

5 jaar geleden

Mijn kleintje ligt ook met de rug naar mijn buik toe maar ik voel hem best veel. Ook mijn vriend kan het goed voelen. Ben nu 30+1

5 jaar geleden

Hier 28weken. Heb nog geen filmpje dat ze door de dikke buikwand heen komt. (Zo als me schoonmoeder zou zeggen) en toch voel ik haar schoppen aan de binnen kant. En ze is heel druk. Nu wipt ze der kontje weer net boven de navel heen (even uitgaan van de echo van woensdag lag het kontje richting de ribben en het hoofd ingedaald