16 Reacties
3 jaar geleden
Hoi, wij hebben die ook en ik vind die superhandig. Ik had het ook aan kind & gezin gevraagd of ik die in z’n wiegje mocht leggen en dat mag, omdat hij kan ademen in de stof. Je kan de rand ook zodanig aanspannen dat hij niet kan lager zakken dan de ademende rand. Wij hebben er alleszins nooit problemen mee gehad. Hij heeft daar bijna 1 maand in geslapen en ik gebruik hem eigenlijk nog steeds voor in z’n park. Hij vindt die dichte omgeving/geborgenheid wel fijn.
3 jaar geleden
De gordel is meer een band die je met klittenband om de baby vast zit. Die gebruiken wij nooit. Wij gebruiken het nestje voor in de box of op de bank.
3 jaar geleden
Hier hebben we die ook en zijn er tevreden van! Heeft ons heel hard geholpen de eerste nachten toen ze nog niet in de cosleeper wou slapen... lag dan mee op bed en door de hoge randen was ik al iets geruster dat ik niet zo maar op haar zou kunnen gaan liggen... van zodra ze wou, hebben we haar met nestje in de cosleeper gelegd en zo slaapt ze nog steeds. Leggen dit ook vaak ik haar wiegje voor het middagdutje. Wij gebruiken ‘de band’ wel om haar op haar plaats te houden want we hebben nogal een wiebelkontje en zonder dat vinden we haar vaak op rare plaatsen terug 😅 geeft ook een geruststellende gevoel dat ze steeds kan ademen door de ademende rand.
En vind het nestje ook heel mooi, maar dat is natuurlijk niet noodzakelijk, maar wel mooi meegenomen 😉
3 jaar geleden
Ik heb deze ook. Ik gebruik hem alleen voor overdag in de box, niet om s nachts in de slapen. Het is een fijn nestje! Ik heb er een omslagdoek van koeka inliggen waar ik de baby op leg, dus weet niet hoe ademend dat is. Dat de rand op zichzelf ademend is wist ik niet eens 🙈, dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik blijf wel opletten dat ze niet tegen de rand aan komt te liggen. Wij hebben een Google Nest camera 'babyfoon' waarmee ik via m'n telefoon op het nestje kan kijken om te zien hoe ons kindje er bij ligt.
3 jaar geleden
Ik vind het wel een fijn ding maar ik gebruik het niet zo vaak. Hooguit overdag of 's avonds om de baby tussen ons in op de bank te leggen. Ik leg hem dan ook vast met die band om z'n middel. Enige wat ik soms onhandig vindt, is dat het klittenband wel eens per ongeluk in een mouw blijft hangen. De hoes kan je prima uitwassen maar je bent een paar minuten bezig om het matrasje en vulling er weer in te krijgen.
3 jaar geleden
Wij gebruiken de doomoo relax, een hoes voor over je voedingskussen. Super ding! Hij slaapt hiermee tussen ons in, kind blij wij blij 🙃
3 jaar geleden
Wij zijn grote fan! Wij hebben er zelfs 2, eentje in het park beneden en boven eentje in de co sleeper. Hij ligt er altijd in.
De riem gebruiken we wel omdat zijn bedje schuin staat en hij anders omlaag schuift, of als we hem even op de zij leggen gebruiken we het ook zodat hij niet op de buik kan vallen.
Wij vinden het onze beste aankoop
één jaar geleden
Het nestje zelf is fijn ontworpen, maar het materiaal is echt ruk. Als je al minimaal met het klittenband over de stof gaat gaat de stof van het nestje kapot. Contact gehad met leverancier en ze willen hierin absoluut niet meedenken. Voor 80 euro mag je toch echt wel iets beters verwachten!!
4 maanden geleden
Reactie op charlotte2023
Het nestje zelf is fijn ontworpen, maar het materiaal is echt ruk. Als je a ...
Nou, ik heb inmiddels een hele review geschreven over dit product. Mocht iemand vragen hebben dan laat maar even weten.
https://blogsenreviews.nl/review-cocoon-babynestje-doomoo/