27 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben 21+1 en voel het ook nog niet tot weinig. Maar mijn placenta ligt voor.
Toch hoeft het niet heel erg te zijn, bij bijvoorbeeld een eerste kindje duurt het vaak langer om het te herkennen.
Ik dacht bij 16 a 17 weken wat te voelen en daarna altijd twijfel geweest of het de baby was.
Maak je niet teveel zorgen en je kan het altijd vragen
5 jaar geleden
Probeer je geen zorgen te maken! Bij sommige vrouwen duurt het gewoon veel langer. Zeker als het je eerst is. Onze eerste was een drukteschopper, letterlijk, en das ook niet alles hoor! Had zelfs een geneusde rib ervan. Dalijk, ga je het ongetwijfeld opeens heeel duidelijk voelen. En mocht je je teveel zorgen maken, gewoon bellen naar de VK hoor!!
5 jaar geleden
Ik heb vandaag de 20weken echo gehad. Ons meisje heb ik vanaf week 13 tot 19weken gevoelt nu is ze al een paar dagen rustig. Vanavond na het werk was ze behoorlijk druk maar voelde meer als pijn scheuten dan als een voetje handje of springen🤣🙈. Nu is ze weer rustig gezien ik het luisterboek aan heb van Erin Hunter Warrior cats. Daar word ze wat rustig van.
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Stelt mij erg gerust. Het is ook mijn eerste en heb dus geen idee. Ook omdat mijn zusje laatst zei dat ik het nog niet gevoeld heb... Maar wacht gewoon af... ben zelf Medisch en moet daarvoor het ziekenhuis bellen. (Omdat ik daar loop) Dat vind ik toch een stapje te ver.... gek eigenlijk want bij een gewone verloskunde praktijk had ik allang gebeld denk en vaker
5 jaar geleden
Reactie op Cato1234
Bedankt voor de reacties! Stelt mij erg gerust. Het is ook mijn eerste en h ...
Gewoon morgen bellen !!! Zijn ze voor leg je verhaal uit .
Bespreek je "angst" vaak mag je dan gewoon even langs komen .
Ik ben bijna 21 weken .
Voel haar ook niet veel soms even een plop maar ik herken het (3e kindje)
En nu al 4x een echo dat ze in stuit ligt rug naar mijn buik en trapt dus lekker naar binnen toe ja dat voel je niet/weinig
5 jaar geleden
vandaag precies 21 weken en voel hem ook nog niet. Heel af en toe een plopje waarvan ik toch echt denk dat t gewoon mn darmen zijn.
De placenta ligt aan voor/zijkant en de kleine ligt er precies tegenaan met zn rug. zn gezichtje naar mn rug toe en schopt dus ook naar binnen toe. Daarom voel ik ook nog niets. Verloskundige verwacht dat ik hem komende weken wel ga voelen
5 jaar geleden
Ik ben 19weken en ik voel de kleine sinds 18 weken met zekerheid. Ik voelde ook al iets met 16 weken maar toen durfde ik het nog niet met zekerheid te zeggen. Als je rond deze tijd wat voelt dan kan je er bijna van uit gaan dat het ook echt de baby is.
Ik merk het verschil van mijn darmen en baby best wel goed. Zit het gevoel onder me navel.. dan is het de kleine. De baarmoeder ligt nu net iets hoger dan mijn navel dus dat moet wel de kleine zijn. Komt van zelf, maak je niet onrustig. Het komt vanzelf!
5 jaar geleden
Ik ben 19 weken en voel hem ook nog niet duidelijk. Soms twijfel ik of het nu de baby was. Maar alles was goed dus maak me er niet druk om.
5 jaar geleden
Ben nu 20 weken en de placenta ligt voor. Ik twijfel eraan of ik af en toe wat voel of dat het mijn darmen zijn. Ongeveer in week 17 had ik mijn hand op mijn buik en voelde ik ineens 2 keer een tik tegen mijn hand. Daarna niks meer. Week later nog 1 keer een tik en verder niks naar mijn idee. Waren echt flinke karatetrappen zo duidelijk dat ik het voelde haha.
Heb nu wel eens dat ik denk: mn darmen bubbelen ofzo. Verloskundige gister zei dat het heel goed kan dat het toch de kleine is die ik voel. Als je het meer in het midden van je buik voelt is het een grote kans dat het de kleine is. Meer aan de zijkanten of achterin dan zijn het je darmen.
Misschien dat je dat een beetje kan gaan proberen te onderscheiden en dat dat helpt.
Ik voel verder ook nog niet veel en de verloskundige zei al: kan best zijn dat je allang de kleine voelt maar denkt dat het je darmen of wat zijn.
De meeste dames voelen de baby rond 20 weken pas dus rede tot zorgen zijn er nog niet lijkt me. Even rustig afwachten tot je weer naar de verloskundige mag, die kan je vast geruststellen.
5 jaar geleden
Ik voel haar dagelijks vanaf 18 weken, als ik rustig zit. Placenta ligt achter en is ons 1e kindje 😊
5 jaar geleden
Ik ben nu 18+5 en boel het kindje heel soms, eigenlijk alleen als ik op mijn buik lig en dan nog niet altijd. Aangegeven bij de verloskundige dat ik bij sommige had gehoord dat de partner het zelfs al voelt.
Zij gaf aan dat dat echt niet altijd zo is en dat je het vanaf de 20 weken ook soms zelf pas voelt en ik rekening moest houden dat de partner het pas na de 24ste week misschien zou gaan voelen.
Ik denk dat dat je je geen zorgen hoeft te maken.
5 jaar geleden
Ik voelde de kleine al vroeg in de zwangerschap. Begon met plopjes en vlindertjes. Nu echt schopjes meerdere keren achter elkaar, eerst vooral ‘s avonds, nu ook overdag en steeds vaker. Mijn placenta ligt helemaal achter in. Bel de verloskundige als je je erg zorgen maakt, maar zij kan er ook niks aan veranderen natuurlijk. Een voelt het eerder dan de andere.
5 jaar geleden
Mijn verloskundige gaf aan dat je dit niet moet gaan vergelijken met anderen. Het verschilt per persoon en per zwangerschap.
Zelf voel ik af en toe in bed wel iets (althans dat denk ik), maar overdag nog niet. Ik ben nu 20+3.
5 jaar geleden
Ik ben al bijna 22 weken zwanger en voel ook nog niks hoor! Mijn placenta ligt wel aan de voorkant.
Maar ik maak me geen zorgen, mijn vk zei dat je het soms ook niet herkent (het is de eerste zwangerschap)