22 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou de baby niet naar zolder doen, maar is mijn keuze hihi.. ook ivm voeding erg lastig als je hele tijd naar de zolder moet gaan dan

5 jaar geleden

Kledingkasten weg doen :). Wij verwachten ons 3e dochtertje. Mijn oudste ( bijna 8 ) zou naar zolder. Nu wil ze dat niet meer. Ik ga haar niet dwingen. Wij hadden van 2 kleine slaapkamers 1 grote gemaakt. Toen bedacht om weer 2 kamers van te gaan maken. Alleen als slaapkamer te gaan gebruiken en dan de zolder als speelkamer. Nu willen de 2 meiden bij elkaar op de kamer slapen. Bijna 5 en bijna 8. Ze krijgen nu onze slaapkamer want die is het grootste. Mijn mega grote klerenkast moest ik daardoor verkopen. Dit heb ik gedaan. Voelde voor mjj ook niet helemaal goed dat 1 van hun naar zolder zou gaan. Als speelkamer vond ik dan fijner. Ik zou de baby daar sowieso niet laten slapen. 3 jaar en zolder vind ik persoonlijk wel vroeg. Succes met je uiteindelijke keuze !

5 jaar geleden

Baby sowieso niet op zolder. Maar 3 jaar vind ik ook nog jong. Mijn dochter is 5 en die heeft t nog nodig om makkelijk naar ons toe te lopen als er wat is s nachts. ( niet dagelijks gelukkig) vanaf zolder gaat dat niet in t donker half slapend. Is ze ook veel te bang voor aangelegd. Ieder kind is wel weer anders maar een 3 jarige die zoiets niet wilt zou ik niet als opstandig zien maar er niet klaar voor om zo ‘zelfstandig’ te moeten zijn. En kasten zijn praktisch. Misschien je kasten beneden laten of andere soort nemen?

5 jaar geleden

3 jaar is een leuke leeftijd om het samen te hebben over grote zus worden! Een grote zussen kamer met grote zussen spullen horen daar natuurlijk bij. En laat haar als grote zus ook lekker meebepalen in de spulletjes voor haar nieuwe kamer, ze wordt immers 'al grote zus!'

5 jaar geleden

ik zou eigenlijk gewoon mn dochter van 3 naar zolder laten gaan. met nachtvoedingen ed. is het super onhandig als je baby boven ligt en kinderen zijn flexibel, dus je dochter kan het vast wel aan. mijn zoon is ook 3 en die slaapt op dezelfde verdieping. die komt nooit uit bed maar roept altijd of hij eruit mag of dat hij moet plassen bvb. je zal zien dat er vanzelf zoiets ontstaat. uiteraard een goed traphek dat ze niet zomaar naar beneden kan.

5 jaar geleden

Wij hebben niet zozeer een zolder maar wel gesproken over baby in de kamer dichtbij en dochter verhuizen of de baby in een kamer verderop ook met een extra trapje ivm duikhuis. Wij hebben er voir gekozen inze dochter (ook drie) niet te verhuizen. Voor een peuter is het begrip grote broer/zus echt nog niet zo als bij een 5/6 jarige en ondanks dat ze veel kunnen meebeleven en goed begrijpen blijven de gevolgen erg abstract. Straks is de kleine er en verandert er erg veel ik denk dat een verhuizing naar een andere kamer extra benadrukt dat ze op een ‘andere plek staan’ en wij willen echt voorkomen dat ze het gevoel krijgt te moeten wijken voor de baby. Inmiddels heeft haar kamer een make-over gehad tot grote meiden kamer. Iets wat helemaal los staat van alles wat rondom de baby gebeurt en daar is ze nog reuze trots op. Als andere verbaasd (want ja verderaf en meer lopen) vragen waar de baby gaat slapen klimt ze de andere gang in met: tadaaa de babykamer komt op kantoor, en hij mag mijn babyspullen. Lastige keuze maar dit lijkt voor ons nu de juiste

5 jaar geleden

Lastig wij zijn zelf op zolder gaan slapen en hebben idd ook geen hoge kasten ivm schuine daken maar daar hebben we deze voor. En daar tussen een hang gedeelte gemaakt dat wil prima alleen lange dingen vouw ik dubbel over een kleerhanger. Ik zou aan je dochter vragen waarom ze niet wil.. Misschien dat je de eerste week daar met haar kan logeren zodat ze weet dat er niets is. En anders de baby maar zal die op haar leeftijd niet tegen het zelfde aanlopen? Ik kan er niet over oordelen maar ik zou zelf de Kids niet op zolder hebben ookal is het daar ruim genoeg met vaste trap ze moeten snachts maar plassen en half slaap dronken van de trap af vallen. We hebben eigenlijk zelfs nog een kamer over omdat ze liever bij elkaar op kamer slapen dat voelt veiliger..

5 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem hier.. Maar mijn pluszoon is wel al bijna 11.. Tijdens de lockdown hebben we van de zolder een mancave voor hem gemaakt. In het begin was hij er heel blij mee en wou hij ook al dadelijk daar slapen. Maar hij komt nu toch nog geregeld in zijn oude kamer slapen. Hij komt deze week terug en dan zal het de laatste week zijn dat dat kan want we gaan beginnen verven enzo. Met momenten is hij blij en fier op zijn nieuwe kamer en soms is hij echt niet blij, dan geeft hij ook aan dat hij naar de zolder moet voor de baby... Jullie dochter is nog veel jonger natuurlijk.. Maar een baby op zolder is gewoon echt niet handig als je vaak moet opstaan.. Maak er gewoon iets heel aantrekkelijk van voor haar! En wennen doen ze snel als ze nog zo jong zijn! Succes!

5 jaar geleden

Ik zou een super mooie kamer op zolder maken en haar daarmee verrassen. Maak er echt een feestje van! (Nieuwe knuffels, boekjes, misschien wel n disco kamer met muziek en een discolamp als je dochter van dansen houd, is ook handig dat ze dan rustig op haar kamer kan spelen...) Zo wordt het niet verplaatsen voor de baby, maar echt n grote meiden ding.

5 jaar geleden

Oehh heel lastig. Als grote zus op zolder toch de enige oplossing is zou ik wel echt zo snel mogelijk de kamer in orde maken en haar snel verhuizen. Als je het kort op de bevalling doet kan ze het gevoel krijgen dat ze echt haar kamer uitgejaagd wordt. Nu is het dan in haar ogen echt voor haar een nieuwe kamer en is er ineens ruimte over voor de baby ipv dat ze weg moet.

5 jaar geleden

Wij hebben op de 1e verdieping 3 kamers en de zolder wordt verbouwd. Ouderenslaapkamer willen wij naar boven halen, de oudste onze slaapkamer geven en de baby krijgt kamer van grote broer. Zo heeft iedereen een mooie grote kamer en mijn kledingkamer blijft op zn plaats. Wij wilden de oudste (4) ook naar boven maar vinden het toch nog te vroeg, de ene dag zegt hij leuk de andere dag wil hij niet, dan maar niet. Dus ik zou zeggen probeer wat de regelen met je kledingkast en verhuis jullie kamer.

5 jaar geleden

Dank jullie wel voor reacties! Ik wil op zich best naar zolder.. alleen is m'n vriend lastig over te halen. Hij ziet het niet zitten helaas. Dus geen optie meer. We willen inderdaad niet dat onze dochter het idee krijgt dat ze weg moet voor de baby. De baby zal het eerste half jaar in ieder geval bij ons op de kamer in een co sleeper slapen. Op langere termijn denk ik dat de zolder voor me dochter het leukst zou zijn. We kunnen er een eigen 'keukentje' maken met wasbak en de kamer is groot genoeg voor bv een bed met glijbaan en leuke speelhoek. We gaan het er met haar nog eens over hebben !

5 jaar geleden

Ik zou je dochter gewoon naar zolder brengen. Ik denk als ze eenmaal haar kamer ziet dat ze wel omslaat. En ik zou een kind van 3 niet echt het idee geven alsof ze iets te kiezen heeft 🤣 want baby op zolder lijkt me niet fijn

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wij hebben ervoor gekozen om een co-sleeper naast ons eigen bed en op zolder de babykamer. De babykamer gebruik je in de middag tot avonduren en de baby komt s nachts naast ons! Probleem opgelost!

5 jaar geleden

Hier gaat onze zoon van dan bijna 3 naar zolder en zijn kamer is nog prima als baby kamer na 2 muurtjes even opnieuw wit verven. Zo zonde om een kamer om te gooien als het nog prima babyproof en een baby op zolder, zouden wij zelf niet willen. Zoontje krijgt een stoere nieuwe kamer en baby komt naast onze kamer

5 jaar geleden

Wij zijn nu zwanger van de derde. Onze oudste word 6 volgende week en slaapt sinds deze zomer op zolder. Eerder vond ik dat geen optie. In ons oude huis sliepen wij zelf op zolder en de kindjes op de 1e. Ik vind op zolder slapen ook niet heel fijn (helemaal nu ik vaak moet plassen ‘s nachts 🤣) maar liever zelf niet fijn als de kindjes niet fijn in hun kamer. Ik zou dus zelf naar zolder verhuizen.

5 jaar geleden

Is het niet een idee om de zolder al in te richten als grote meiden kamer incl speelgoed, zodat de grote zus ziet wat het betekent als zij naar de zolder gaat?

5 jaar geleden

Onze oudste dochter is naar zolder gegaan. Eerst haar laten wennen met spelen en omkleden. Een aantal weken later is zij naar boven gegaan. Gaat super goed

5 jaar geleden

Reactie op Ariel1990

Wij hebben niet zozeer een zolder maar wel gesproken over baby in de kamer ...
hier ben ik het niet mee eens, je kan het ook heel anders brengen. de grote zus gaat uit de babykamer naar een grote zus kamer. welk kind zou dan voor de babykamer kiezen? ook ben ik het met een andere reactie eens dat ik denk dat je je kind niet echt het gevoel moet geven iets te kiezen te hebben. mijn zoon gaat naar een andere kamer, krijgt een dinokamer 'omdat hij 4 word' en het babykamertje word dan weer voor het babytje want daar is hij wel uitgegroeid. en het gevoel dat je kind op een andere plek staat ben je ook zelf bij. de oudste gewoon goed overal bij betrekken, ik denk dat het dan prima moet gaan hoor..

5 jaar geleden

hier ben ik het niet mee eens, je kan het ook heel anders brengen. de grote ...
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb een peuter die we nu al verplaatst hebben naar een andere kamer (op zolder notabene) zodat hij alvast kan wennen en de babykamer niet als zijn kamer ziet. En wat denk je, hij vind het geweldig en stoer dat hij in een groot bed slaapt en dat hij een nieuwe kamer heeft.. Persoonlijk heb ik liever de baby op dezelfde verdieping, dan een peuter waar je er niet om de drie uur voor uit hoeft