8 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb begrepen dat citrusvruchten pas na 9 maanden gegeven mogen worden (ivm zuurtegraad geloof ik) Ik weet niet hoe oud je kindje is? Ik doe op dit moment banaan peer en appel in de blender van de nutribaby helemaal fijn pureren, liga in een plastic zakje fijnstampen en daarna door het fruit heen 😃
5 jaar geleden
Liga:
TARWEBLOEM 68,4%: het gaat om te beginnen om genetisch gemanipuleerde tarwe, en dan ook nog eens om bloem. Dit heeft geen enkele voedingswaarde, ook al doen de illustraties op de voorzijde van de verpakking anders denken. De tarwe wat zo mooi is afgebeeld lijkt in de verste verte niet op het bloem in dit product.
SUIKER: de goede tweede in de rij. Wat betekent dat de koeken voor een zeer groot deel gewoonweg uit suiker bestaat. En dan ook nog eens geraffineerde suiker.
KOOLZAADOLIE: dit wordt gebruikt om de boel smeuïger te krijgen.
GLUCOSE-FRUCTOSESTROOP: beter bekend als HCFS.. Om HFCS te maken wordt glucosestroop gemaakt door zetmeel uit maïs te hydrolyseren (zetmelen zijn glucosepolymeren), waardoor vrije glucosemoleculen ontstaan. Vervolgens wordt een deel van deze moleculen enzymatisch omgezet in fructose – een proces dat isomerisatie heet – totdat de gewenste verhouding glucose : fructose is bereikt. De meest gebruikte vormen zijn HFSC 42 en HFSC 55, deze bevatten respectievelijk 42 en 55% vrij fructose. De rest van de HFSC bestaat uit vrij glucose en een beetje water. Voedingskundig gezien is HFCS niet veel anders dan gewone suiker (sacharose).
GLUCOSESTROOP: zie hierboven.
AMMONIUMWATERSTOFCARBONAAT + DINATRIUMFOSFAAT+ NATRIUMWATERSTOFCARBONAAT: allen rijsmiddelen.
ZOUT: industrieel zout.
SOJALECITINE: gebruikt als emulgator.
TARWEZETMEEL: maïzena gemaakt uit tarwe.
AROMA: alias suiker + smaakversterkers.
VITAMINE B1: synthetisch toegevoegd.
Per koek krijgt je baby al meteen 3,2 gram suiker cadeau van Meneer de fabrikant.
5 jaar geleden
Reactie op Jan En Suzanne
Liga:
TARWEBLOEM 68,4%: het gaat om te beginnen om genetisch gemanipuleerde ...
Dat is een hele lijst !!
5 jaar geleden
Reactie op JJW
Ik heb begrepen dat citrusvruchten pas na 9 maanden gegeven mogen worden (i ...
Klinkt ook goed ! Ik doe 1 eetlepel zou t kwaad kunne 🙈
5 jaar geleden
Reactie op JJW
Ik denk dat 1 eetlepel sap niet veel kwaad kan, maar je zou het voor de zek ...
Klopt ik ga het laten staan 👍
5 jaar geleden
Nee, ook niet van plan.
Ze hebben die koekjes echt niet nodig en bevat mij teveel suikers.