35 Reacties

5 jaar geleden

Hoe? Niet ... hier ligt meneer de hele dag bij mij, dan slaapt hij. Dr nachten kan ik hem vreemd genoeg wel neerleggen en slaapt hij netjes in z’n eigen bed. Maar overdag? Drama 🥴

5 jaar geleden

Hier hadden we precies het zelfde. We hebben eerst prematuur speen 0 van Philips geprobeerd, tussendoor boertjes en dan kunnen rekken tot 20 min. en daarna half uurtje overeind na voeding, ging wel iets beter. Nu hebben we aan de anti reflux van Kruitvat, speen 1. Half uur overeind en hij doet het een stuk beter. Slaapt nu van 20.00 tot 04.00 uur.

5 jaar geleden

Ik gebruik Johannesbroodpitmeel. Hierdoor gaat het wel beter. Tegen slijm gebruik ik de neusspray van de kruidvat(foto) en dit werkt super bij hem. Voor zijn voeding leg ik hem op mijn schoot, hij op zijn buik, beentjes hangend, en dan klop ik 5 tot 10 minuten zachtjes op zijn rug. Hierdoor komt er ook slijm uit. Verder wanneer ik warm douche of mijn vriend, gaat 1 van ons erbij staan met de kleine om te stomen, op zijn buik op je arm en zachtjes kloppen op zijn ruggetje weer. Dit alles helpt hier gelukkig erg goed!

5 jaar geleden

Pff wat vervelend! Ik heb wij geven onze kleine nu cinababy vsm druppels en hero comfort voeding. Hebben het idee dat het mega helpt. Ook voeden we hem terwijl hij op zn linker zij ligt (maagje zit links dus loopt beter door, tip uit t ziekenhuis). Ook zijn we al 2x met hem naar de osteopaat geweest en die heeft zijn overspannen slokdarm, nekje, maagje en darmpjes los gemasseerd. Hoop dat je wat hebt aan mij tips. Liefs

5 jaar geleden

Deze neusspray hebben wij!

5 jaar geleden

Ja. ! Ik gebruik nu johannesbroodpitmeel. Hier doet ze het zoveel beter op!!!

5 jaar geleden

Ons meisje heeft ook reflux.. al 5 weken lang bijna 20 uur per dag huilen.. spugen .. ik kan haar en haar wieg elke voeding verschonen.. cb vertelde me doodleuk dat ik haar "overvoedt" . Ze krijgt 6x 100.. ze is 9 weken oud en 3500 gr. Nu afgelopen vrijdag eindelijk via de kinderarts ranitidine voor haar gekregen..(alleen hebben we een apotheek die zelf beslist of je de voorgeschreven medicatie krijgt of niet en dus omeprazol gekregen) het werkt nog steeds niet zoals het hoort.. morgen opnieuw met de kinderarts bellen.. er is dus echt wel iets mogelijk tegen reflux... heb meerdere kids met reflux (gehad).

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Hoe? Niet ... hier ligt meneer de hele dag bij mij, dan slaapt hij. Dr nach ...
Hier gaan de nachten ook beter. Maar dat komt ws door vermoeidheid van de dag. Hoe gaat het voeden bij jou?

5 jaar geleden

Reactie op LynneTeLintelo

Ik gebruik Johannesbroodpitmeel. Hierdoor gaat het wel beter. Tegen slijm g ...
wat goed om te horen! Wij gebruiken de neusspray Otrivin om slijm vrij te krijgen en dan gaat het drinken wat beter. Maar ik zal de douche tip eens uitproberen. Thanks!

5 jaar geleden

Ik gebruik Johannesbroodpitmeel. Hierdoor gaat het wel beter. Tegen slijm g ...
Oh Ja! Ik las dat Johannesbroodpitmeel verstopping veroorzaakt. Heeft jullie kleine daar last van?

5 jaar geleden

Reactie op Junib

Pff wat vervelend! Ik heb wij geven onze kleine nu cinababy vsm druppels en ...
Wij zijn afgelopen zaterdag bij een osteopaat geweest. Inderdaad had hij wat knopen bij zijn maag. Maar het spugen lijkt erger te zijn. Zaterdag weer en dan aankijken of het heeft geholpen. Hoe ging het spugen na jullie behandeling bij de osteopaat?

5 jaar geleden

Reactie op Aukje1975

Ons meisje heeft ook reflux.. al 5 weken lang bijna 20 uur per dag huilen.. ...
Hier ook vannacht. Zoveel gespuugd dat hij onder zijn rompertje terecht kwam. Het CB zit niet thuis met je kindje dus lekker doen wat goed voelt! Hopelijk lukt het snel met de medicijnen

5 jaar geleden

Reactie op mamaH_

Oh Ja! Ik las dat Johannesbroodpitmeel verstopping veroorzaakt. Heeft julli ...
Nee onze kleine heeft daar geen last van gelukkig! We gebruiken trouwens dit voor de krampjes :

5 jaar geleden

Nee onze kleine heeft daar geen last van gelukkig! We gebruiken trouwens di ...
Gelukkig maar. Thanks voor de foto!

5 jaar geleden

Wij gebruiken hier een combinatie van nutrilon omneo en Johannesbrood pitmeel. De omneo is voor de krampen en de jbm voor de reflux. Zowel krampen lijken een stuk minder en de reflux ook. Al heeft ze nog wel een spuug dag ertussen of oprispingen, maar wel beter.

5 jaar geleden

Onze dochter van 2 weken oud heeft last van verborgen reflux. Met name 's nachts is het voor ons ook echt niet te doen. We houden haar na het voeden altijd minimaal een half uur verticaal, maar daarna begint ze alsnog met spugen als we haar willen neerleggen. Op een gegeven moment heeft ze kast van krampjes, honger en oververmoeidheid allemaal tegelijk. Ben per voeding minimaal 2 uur bezig, en binnen een uur komt ze dan weer voor voeding. Ik geef volledig borstvoeding, en hierdoor kom ik amper 's nachts aan slaap toe. Ben echt de wanhoop nabij... CB geeft alleen aan bedje omhoog zetten, maar dat helpt voor geen meter. Heeft iemand adviezen wanneer je geen fles maar volledig bv geeft??

5 jaar geleden

Onze dochter is 5,5 en halve week en heeft verborgen reflux. We waren begonnen met voeden op schema 7 x per dag. Maar hier werd het veel erger van. Nu voeden we weer op verzoek en drinkt ze nu meestal 9 voedingen (soms 8 soms 10) Het is erg intensief maar ze slaapt nu veel beter en heeft er veel minder last van.

5 jaar geleden

Reactie op alicejules

Onze dochter van 2 weken oud heeft last van verborgen reflux. Met name 's n ...
Dat is ook het enige advies wat er is bij bv. Andere optie is afkolven en verdikken met johannesbroodpitmeel. Ben je ook lang bezig, maar zou haar zeker ‘kunnen’ helpen.

5 jaar geleden

Reactie op alicejules

Onze dochter van 2 weken oud heeft last van verborgen reflux. Met name 's n ...
Herkenbaar verhaal, hier helpt indikken nu wel iets meer. Maar ik geef fles dan is dat makkelijker denk ik.

5 jaar geleden

Hier net hetzelfde .. Zijn maandag voor de eerste keer naar osteopaat geweest en hij zegt dat hij dit wel opgelost krijgt. Ik hoop het want het is voor hem niet fijn & voor ons ook niet natuurlijk 😞