23 Reacties

5 jaar geleden

Toevallig heb ik dit ook 😱 twee dagen nu en twee dagen hup in mijn voedingsbh... dus ik volg graag even!

5 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem met mijn zoontje van bijna 8 weken. Sinds een week heeft hij last van overgeven. Soms direct na de voeding, soms ook na 2uur (ondanks biertjes). Gebeurt nog wel eens tijdens het spelen, maar ook als hij gewoon rustig ligt/zit. Morgen ga ik naar de kinderarts (nacontrole ivm geelzucht, 3 weken te vroeg geboren). Had bedacht om het daar ook nog even aan te kaarten.

5 jaar geleden

Reactie op chocolicious

Hier hetzelfde probleem met mijn zoontje van bijna 8 weken. Sinds een week ...
Boertjes* natuurlijk haha

5 jaar geleden

Hier ook! Dametje is nu 7 weken oud en heeft veel gespuugd vandaag. Laatste twee voedingen is het gelukkig mee gevallen. Het zit in de lucht denk ik 🧐

5 jaar geleden

Reactie op chocolicious

Hier hetzelfde probleem met mijn zoontje van bijna 8 weken. Sinds een week ...
Krijgt jouw zoontje biertjes? Oohoo🤭 grapje. Zou je het na het vragen ook met ons willen delen?😊

5 jaar geleden

Hier ook. Wisselend wanneer maar bijna elke voeding komt er wat omhoog.

5 jaar geleden

Hier ook ineens een paar dagen nu. Na kunstvoeding. Soms nog wel na een uur dat er ineens wat eruit komt, daarvoor nooit last van gehad.

5 jaar geleden

Hier dus ook... zou het in de lucht hangen?

5 jaar geleden

Huh? Wat biezar😅

5 jaar geleden

Wow hier ook.... maar merk ook heel erg dat hij de heletijd (na het flesje) nog soortvan aan drinken is en dan veel lucht slikt. Hij houd ook steeds 40-50 ml over..

5 jaar geleden

Hier ook! Begreep ook al niet waar het ineens vandaan kwam.

5 jaar geleden

Yep hier ook! Meisje is 5 weken.. het enige verschil is dat we verder/langer hebben gelopen met de kinderwagen ivm het mooie weer. Gisteren thuis gebleven, een rustige dag en toen niets aan de hand.. 🤷🏻‍♀️ ik volg even want ben benieuwd.

5 jaar geleden

Ik heb hier het zelfde gister met cb gebeld. Die zei dat dat normaal is na mate ze wat ouder worden. Zo lang ze niet gaat krijsen is het geen zuur en kan het geen kwaad. Hoort erbij, en kan geen kwaad ja alleen voor je was is het wat minder haha

5 jaar geleden

Ik heb hier het zelfde gister met cb gebeld. Die zei dat dat normaal is na ...
Waarom zegt dit cb altijd dat alles maar "normaal" is... Je zou juist denken dat babytjes starten met spuugen en het beter gaat naarmate ze ouder worden. Onze babytjes starten pas veel later met spuugen.... hoe dan??? Is daar geen verklaring voor🤪

5 jaar geleden

Die van mij nu ook.. na de voeding van zo net opeens al 4 keer melk terug gegeven normaal doet die dit nooit..

5 jaar geleden

M'n oudste spuugde z'n hele flessen uit hij dronk waarschijnlijk te veel te snel. Nu de kleine man spuugt af en toe een mondje uit hier is het altijd lucht. Zodra ik hem dat zie doen weet ik dat hij nog een boer dwars heeft.

5 jaar geleden

Hier ook, hij leek op het eerste zicht niet ziek. Hij klonk wel een beetje verkouden, maar neusje spoelen had geen zin, want zijn neusje was vrij. Woensdag bij de pediater van Kind & Gezin geweest en die zei dat het normaal was en dat we nog een maand moesten afwachten. Als het dan nog zo erg was, moest er verder gekeken worden. Hij spuugt soms zijn hele fles terug uit, maar lijkt er geen last van te hebben. Heeft nog goede plasluiers. De dag erna bij de pediater in het ziekenhuis geweest (doorverwijzing voor een ander probleem) en ook die zag er niets bijzonders in. In ons geval blijkt een verkoudheid wel het probleem te zijn! Sinds dit weekend duidelijk zichtbare slijmen te zien in de melk dat hij terug geeft. Helaas nog steeds een vrij neusje, dus het probleem moet ergens dieper liggen (gelukkig niet op de longen, want die zijn zuiver). We kunnen dus niet veel meer doen dan afwachten tot de verkoudheid door is. Verder geen koorts (gelukkig). Hier is het wel niet altijd na elke voeding en de hoeveelheid is ook wisselend. Afhankelijk van het aantal slijmpjes dat hij heeft ingeslikt (die liggen op de maag en dat is de reden dat de melk terugkomt). Zo zielig om te zien, hij is nog zo klein (morgen 6 weken), maarja grote broer gaat naar de creche en brengt van daar dingen mee. Hopelijk boost het zijn immuunsysteem!

5 jaar geleden

Hier ook, hij leek op het eerste zicht niet ziek. Hij klonk wel een beetje ...
Dit klinkt wel logisch. Waarom denk je precies dat het een verkoudheid is? Wat merk je aan de baby? Dan kan ik daar eens op letten🤗

5 jaar geleden

Reactie op Altay2018

Dit klinkt wel logisch. Waarom denk je precies dat het een verkoudheid is? ...
We horen hem regelmatig slikken als hij neerligt. Dus ik dacht aan verborgen reflux, maar als hij spuugt zitten er echt slijmpjes bij (lijken wel snottebellen 🙈) Verder klinkt het echt alsof zijn neusje verstopt is, maar het moet ergens dieper zitten. Hij heeft het tijdens het drinken wel wat moeilijker om te ademen, dus laat regelmatig de speen los. Hij verslikt zich ook geregeld hierdoor. De ene fles komt er veel terug (zoals zaterdag elke keer), de andere keer helemaal niets (zondag heeft hij een hele dag niet gespuugd). Gisteren wel weer terug en sindsdien zit er sporadisch ook wel een hoestje bij. (En de grote broer en ik ondertussen zijn ook verkouden 🤷🏻‍♀️) Hopelijk is hij er snel vanaf!

5 jaar geleden

We horen hem regelmatig slikken als hij neerligt. Dus ik dacht aan verborge ...
Wij moeten hierom zijn neusje voor de voeding spoelen met fysiologisch zout. En dat werkt goed. Soms komen er echt van die slijm proppen uit en daarna is hij veel rustiger en drinkt minder lucht naar binnen