25 Reacties

5 jaar geleden

Stomme vraag, ben je toevallig met verdikkingsmiddel bezig? Je hebt kans dat het teveel moeite kost om te drinken waardoor ze “moe” word. Hier was dat iig de reden. Ik heb toen de 1/2/3 speen en M speen van difrax gekocht. Na hoelang valt ze in slaap?

5 jaar geleden

Ik kreeg in het ziekenhuis de tip om onze dochter mijn de duim onder haar voet of haar handpalm te masseren als ze in slaap valt, het werkt hier goed. En van de kraamverzorgster kreeg ik de tip om vooral niet aan haar gezichtje te zitten/wrijven omdat je dit ook vaak doet om je kindje hier juist van in slaap valt

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Stomme vraag, ben je toevallig met verdikkingsmiddel bezig? Je hebt kans da ...
Nee we hebben heel even jbpm geprobeerd, maar ik merkte bijna geen verschil in teruggeven en ze kreeg mega veel krampen dus daar ben ik al snel mee gestopt. De eerste 5 a 10 minuten gaan goed, daarna valt ze in slaap...

5 jaar geleden

Deef onze zoon eerst ook. Hebben er daarom een paar dagen een grotere speen in gehad(maat m). Dan ging het wat sneller en had hij wel genoeg op voor hij in slaap viel. Na een paar dagen wel weer omgewisseld voor de s speen en vanaf toen gaat het eigenlijk goed. Merken we dat het weer vaker gebeurd, wisselen we de speen weer om.

5 jaar geleden

Reactie op Astridvdk

Nee we hebben heel even jbpm geprobeerd, maar ik merkte bijna geen verschil ...
Oo nee logisch dat je stopt dan idd! Voetje is toch echt het beste wakker maak middel haha. Ik laat hem ook iets rechter op drinken tegenwoordig maar moet hem nog steeds weleens wakker maken. Helaas geen gouden tip 😭

5 jaar geleden

Reactie op Angel1313

Deef onze zoon eerst ook. Hebben er daarom een paar dagen een grotere speen ...
Dit deden wij ook maar dan spuugde hij het juist snel uit.

5 jaar geleden

Reactie op Eliinnee

Ik kreeg in het ziekenhuis de tip om onze dochter mijn de duim onder haar v ...
Hoera! Het lijkt te werken. Hopelijk wat minder last van 1 ontplofte borst hiermee 😉

5 jaar geleden

Wij hadden dat ook maar bij ons had ons ventje een verborgen tongriem .. die is toen geknipt en toen nergens last meer van ... vraag even of ze willen kijken naar de tong en lip riem als die te strak zit moeten ze teveel moeite doen met drinken en dan vallen ze in slaap en wees niet bang als t zo is ... zn knip is letterlijk met 10 sec gedaan

5 jaar geleden

Wat ook helpt bij ons is om even met wat billen doekjes langs z'n hoofdje te gaan, of als je z'n broekje naar beneden doet langs z'n beentjes.

5 jaar geleden

Onze baby viel in het begin steeds in slaap aan de borst en kwam niet genoeg aan, wij moesten toen met koude doekjes aan de slag. In eerste instantie natte washandjes uit de koelkast, en later ook uit de vriezer, op haar rug leggen zodra ze in slaap viel, zodat ze wakker werd en verder dronk. Ik vond het echt verschrikkelijke te doen en moest er vaak zelf van huilen, maar het hielp wel. Nu drinkt ze heel goed en komt ze heel goed aan en hoeven we geen koude washandjes meer te gebruiken! De belangrijkste vraag is, groeit je baby goed? Als dit zo is, hoef je je misschien niet zo’n zorgen te maken. Ook is het goed om te weten hoeveel je baby eigenlijk nodig heeft. Er vanuit gaande dat het niet een prematuur geboren baby is (en ervan uitgaande dat 4.3kg zwaarder is dan haar geboortegewicht) dan heeft zij 645mL per dag nodig. Als zij 7 voedingen per dag krijgt dan is dat 92mL per voeding. Als zij 8 voedingen per dag krijgt dan is dit 80mL per voeding.

5 jaar geleden

Reactie op Eeff89

Wij hadden dat ook maar bij ons had ons ventje een verborgen tongriem .. di ...
Tongriem hebben ze inderdaad al naar gekeken maar die is goed. Lipbandje niet naar gekeken, zal ik eens vragen bij het cb, dankjewel!

5 jaar geleden

Reactie op Sanna123

Onze baby viel in het begin steeds in slaap aan de borst en kwam niet genoe ...
Ze komt wel genoeg aan gelukkig. Ze is wel prematuur geboren met 32+2 weken, ze woog 1960 gram. Vanuit het ziekenhuis is het er heel erg ingeslopen dat ze het aantal cc MOET opdrinken, maar dat is nu inderdaad helemaal niet heel erg meer van belang. We rekenen inderdaad uit hoe veel ze binnen moet krijgen op een dag en ik raakte er best gestresst van als ze het niet opdronk. Gelukkig kan ik het nu iets beter loslaten, maar vind het nog wel lastig!

5 jaar geleden

Hier ook, echt elke fles. Doet ook een uur over 1 voeding en dan is de fles meestal nog niet leeg (120cc). Koude hand in z'n nekje, wangetjes wrijven, in zn handpalm wrijven helpt allemaal even maar niet lang genoeg. Het is me ondertussen raadsel waarom hij nog voor een nachtvoeding komt, na 2 slokken krijg ik er niks meer in. En zelfs na een uur rechtop zitten komt er nog een sloot uit. Soms komt er zelfs na 2 uur slapen nog een sloot "water" uit. Pfftt ik ga zijn voeding maar indikken, ik ben alleen bang dat hij dan helemaal niks meer drinkt. Toen hij de borst nog pakte viel hij ook altijd accuut in slaap.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 9 weken heeft dit ook, helaas helpt niks bij haar. Zo was ik laatst 2 uurtjes bezig met 1 flesvoeding van 120+4, meer krijgt ze er ook niet in en ze heeft ook last van reflux helaas.

5 jaar geleden

Reactie op Jazebel

Hier ook, echt elke fles. Doet ook een uur over 1 voeding en dan is de fles ...
Herkenbaar... ik stop alleen wel echt na een half uur, anders weet ik helemaal zeker dat ze de volgende voeding bijna niks drinkt. Hier komt er inderdaad vlak voor de volgende voeding soms ook nog water achtige spuug uit. Indikken heb ik geprobeerd maar na 2 nachten niet slapen van de krampen en bijna geen verschil in teruggeven, ben ik daar maar weer mee gestopt.

5 jaar geleden

Reactie op Manarlamis

Mijn dochter van 9 weken heeft dit ook, helaas helpt niks bij haar. Zo was ...
Ik zou echt na 30 minuten stoppen, anders drinkt ze de volgende voeding waarschijnlijk echt bijna niks. Althans, als je in een ritme voedt en niet op verzoek. Wij houden wel echt een ritme aan omdat ze 24 maart ook al naar de kinderopvang moet... maar dat niks werkt om haar wakker te maken/houden dat herken ik heel erg hoor!

5 jaar geleden

Reactie op Astridvdk

Herkenbaar... ik stop alleen wel echt na een half uur, anders weet ik helem ...
Ik ben inderdaad bang dat hij er krampen van krijgt, daarom wil ik eigenlijk niet. Vandaag toch geprobeerd maar hij krijgt het niet weg met een dokter Brown speen nr 2. Daarna een half schepje geprobeerd maar ook dat kreeg hij niet weg. Maar andere spenen besteld 🙄

5 jaar geleden

Vaak helpt het om tussendoor wat vaker een boertje te doen door hem/haar over je schouder te leggen, worden ze vaak ook wakker van en is alleen maar goed tussendoor die lucht kwijt raken. Wij doen het soms wel 3 a 4 keer per fles, vindt ons meisje heel fijn en blijft ze wakkerder. Tegen haar praten helpt vaak ook, en hoesten (haha).

5 jaar geleden

Reactie op Jazebel

Ik ben inderdaad bang dat hij er krampen van krijgt, daarom wil ik eigenlij ...
M speen van difrax werkt echt goed hiervoor 😄

5 jaar geleden

Reactie op Lotte29

Vaak helpt het om tussendoor wat vaker een boertje te doen door hem/haar ov ...
Dit werkt bij ons ook :)