19 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou niet al gaan rekenen, je weet nog niet hoe je kindje zich warm houdt en waarmee je hem in z’n bedje legt misschien pak je uit eindelijk ook nog een inbakerdoek etc. Ik zou hem nu opmaken voor de basis en voor de mooi. Dan kan de kraamzorg meekijken wat nodig is zodra jullie thuis zijn. Komt vast helemaal goed 😊

5 jaar geleden

Laken en deken is genoeg, en indd gewoon een romper met lange mouw en desnoods nog een broekje aan. In januari heb je toch de verwarming aan, dat houd ze ook lekker warm en heb gelezen dat je begint de eerste weken met kruiken🤗. Kindje zal het niet gauw koud krijgen hoor.

5 jaar geleden

Ik denk dat ik m'n oude heb weg gedaan. Zag een nieuwe met een tog van 1 nu ze nog zo klein zijn kun je hem nog dubbel vouwen heb je als nog 2 toch? Vind het maar lastig tegen woordig 😁 10 jaar geleden ging ik na de prenatal en kon je uit 3 kleuren kiezen 🙄 en was er geen tog dubbel in de winter enkel in de zomer geen dekbed.. Neig hierna 😁

5 jaar geleden

Ligt er echt aan hoe je kindje zich warm kan houden, hoe koud/warm het is op de kamer. De eerste weken is dat echt een beetje uitzoeken en aanvoelen hoe en wat. Zou nu gewoon klaar zetten naar je eigen gevoel. Zodra de kleine er is kan je het altijd nog veranderen.

5 jaar geleden

Onze dochter had veel moeite met der eigen warm te houden en ze is een decemberkindje. Verwarming hoog , koeka deken , 1xtra dun dekentje , laken en 2 kruiken (wieg) en lang mutsje op gehad. Nu zwanger van de 2e ben benieuwd of zij er ook moeite mee heeft. Temp in het begin vaak meten en daarop dan aanpassen.

5 jaar geleden

Lakens en dekens worden afgeraden dus wij gebruiken enkel slaapzakken.

5 jaar geleden

Ik deze van jollein net binnen,

5 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Ik deze van jollein net binnen,
.

5 jaar geleden

Reactie op Lauver333

Dit is totaal onwaar! Een laken en deken is juist prima voor pasgeborenen. Pas als ze heel beweeglijk worden, kun je een slaapzak doen. Maar dat duurt echt wel even.

5 jaar geleden

Ik denk dat ik m'n oude heb weg gedaan. Zag een nieuwe met een tog van 1 nu ...
Deze heb ik ook, met een lakentje eronder!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Lauver333

Hou je niet teveel vast aan dingen die afgeraden worden. Die tips veranderen elk jaar bijna. stel je moet je baby inbakeren, daar ga je toch geen slaapzak overheen doen maar echt een deken of laken hoor..

5 jaar geleden

Ik gebruik altijd dun lakentje en daar boven dekentje van katoen fleece. Je kindje gebruikt 2 extra kruiken om zich warm te houden en een mutsje. En waar nodig een inbakerdoek. Helaas kan je van te voren nooit echt weten wat wel of niet genoeg is. Dat zie je pas echt als je kindje er is. Jongste hier is ook van 19 januari en dit altijd zo gedaan en nooit kachels aan op de kamer. Vaak nacht rond 16 graden. 😊

5 jaar geleden

Reactie op Lauver333

Waar is dat dan?? Hier wordt dat juist aangeraden de eerste periode.. Het gebruik van een slaapzak wordt hier de eerste weken afgeraden..

5 jaar geleden

Reactie op Mijke 81

Waar is dat dan?? Hier wordt dat juist aangeraden de eerste periode.. Het g ...
Deken+ laken wordt iig aangeraden zolang de kleine zich nog niet goed op temperatuur kan houden, zodat je er een warme kruik bij kunt leggen. Een slaapzakje wordt aangeraden vanaf het moment dat de kleine gaat bewegen in bed, vanaf een maand of 3/4, zodat hij niet met z'n gezichtje onder de dekens kan komen.

5 jaar geleden

Deken+ laken wordt iig aangeraden zolang de kleine zich nog niet goed op te ...
Ja dat weet ik, vandaar mijn reactie. Wellicht wilde je reageren op iemand anders??

5 jaar geleden

Ik vond t ook lastig en heb daarom twee winterslaapzakken gekocht bij Hema, maat 56. Hoef ik ook niet bang te zijn dat de deken eraf gaat in de nacht. Als t kindje warm is van zichzelf kan daar een romper onder en anders romper met pyjama.

5 jaar geleden

Maar we hebben ook lakentjes en dekentjes en kruiken natuurlijk. Bij de 2e ook een slaapzak met lakentje erover om een soort strak in te bakeren/in slaap te vallen. Het verschilt ook best wel per kind wat goed werkt.

5 jaar geleden

Ik heb gewoon een lekkere warme dikke fleesedeken met een lakentje erover maar wss zal ze de eerste tijd toch lekker bij mij in bed slapen dus ik maak me er niet zo druk om denk dat je dat pas echt in kan schatten als je kleintje er is en sowieso een warme kruik om het bedje al op te warmen doet ook wonderen 🥰

5 jaar geleden

Ik heb dit destijds gevraagd aan een verkoopster van de prenatal en die gaf aan dat als ik mijn wollen dekentje dubbel doe dat dat warm genoeg zou zijn. Je maakt in het begin maar zo'n klein stukje van het bed op dat hij makkelijk dubbel kan. Verder vraag ik het tzt gewoon aan de kraamzorg. Heb sowieso meerdere dekentjes gekocht ivm wassen dus dikker opmaken kan altijd. Verder las ik dat de beste temperatuur voor een babykamer 18 graden is, met kruiken er nog bij zal het vast niet koud worden.