7 Reacties
vorig jaar
Lekker rustig opbouwen hoor, hij moet nog 2,5 jaar in de kleuterklas! Onze jongste begint toevallig ook volgende week op school. Hij gaat alleen maandag en vrijdagochtend tot 12uur(normaal continurooster tot 14uur), de week erna 3 ochtenden en de week erna 3 hele dagen dan zie ik het wel op mijn vrije dagen hoe hij zich voelt! Veel te gezellig als hij ook nog thuis is.
Bij de oudste ook zo gedaan, als je het maar aangeeft bij de juf hoe je het wilt indelen, dan kunnen ze er rekening mee houden met de activiteiten e.d.
vorig jaar
Jeetje wat sneu om te lezen... ja dan breekt je hart. Mijn dochter heeft deze week 2 wen ochtenden. Gister de eerste en ging gelukkig goed. Al wilde ze in eerste instantie niet😉. Ze is 4 dagen kinderopvang gewend dus dat scheelt ook wel denk ik. Maandag gaat ze officieel beginnen....eigenlijk heeft ze ook naschoolse opvang ook voor haar nieuw.... maar dat probeer ik de eerste week zo min mogelijk te doen.
Zoiezo zijn ze nog niet leerplichtig, dus als je de mogelijkheid heb.. zou ik het ook gewoon rustig opbouwen. Ze zijn nog niks verplicht. Dus dat is helemaal niet gek😊
vorig jaar
Onze zoon ging vanuit 1 ochtend peuterspeelzaal hup gelijk hele weken naar school, hij vind het geweldig, alleen moet hij erg wennen als er weer nieuwe kindjes in de klas komen. Dat merk ik aan niet echt de klas in willen en verstoppen bij mama achter de benen. De juf zegt ook dat het erg goed gaat, zie ook foto's met een brede lach op zijn gezicht. Snap echt dat het moeilijk is, maar het is ook lastig. Onze zoon voelt haar scherp ook mij aan hoe ik me voel en hoe dingen gaan
vorig jaar
Joh wat naar. Wij hebben (ik dus, want mijn man hobbelt😉) besloten om onze dochter de eerste maand 5 ochtendjes te doen (ze had voorheen 1 ochtend psz en 1 dag gastouder). Wel het ritme, maar niet de enorm lange zit. Misschien kun je zoiets regelen met je omgeving. Gewoon tijdelijk. Beter voor je werk dat je even kortdurend er een mouw aan past, dan dat je straks een kleuter met een schooltrauma hebt die geheel thuis komt te zitten.
10 maanden geleden
Ons zoontje gaat ook sinds januari naar school en ik vind het ook lastig. Het begon veel belovend. Hij vergat mij zo wat gedag te zeggen en ging gelijk heerlijk spelen.. Echter sloeg het al gauw om. Tijdens de wen dagen ging het helemaal goed en was alles leuk. De tweede officiele schooldag kreeg ik al gelijk te horen van de juf dat hij tijdens gym niet helemaal wilde luisteren. Hij wilde maar 1 van de 3 opdrachten doen en liep alle kanten op, ze vond het pittig. Als het zo zou gaan moest ik hem maar eerder van school halen en kon hij niet mee gymen🥲. Want ze had 30 kinderen en dat kon ze er niet bij hebben. Onze zoon is een heerlijk kind, maar heeft wel een korte spanningsboog. Dit had ik wel aangegeven. Moet zeggen dat ik het best heftig vond op dag 2 en er ook wel verdrietig van werd (zeker in combi met hormone, toen 30+ weken. zwanger). Als het weer maandag is begint sochtends mijn zoontje gelijk met ik wil niet naar school.. en als hij thuiskomt wil hij er liever niks over zeggen. Hij is helemaal overprikkeld en moe. Gaat soms op de bank liggen slapen. Als ik dan savonds nog eens in gesprek met hem ga geeft hij soms aan bang te zijn voor andere kindjes, dat er stoute grote kindjes zijn dat ze hem plagen.. echter geeft de juf elke keer aan hier niks van mee te krijgen😅 ik vind het maar lastig... hopelijk vindt hij snel zijn draai. Ik hou hem nu op woensdag thuis, eventjes opladen..
10 maanden geleden
Reactie op Momof2boysss
Ons zoontje gaat ook sinds januari naar school en ik vind het ook lastig. H ...
Vind dit soort groepsgroottes echt to much, zeker voor die kleintjes. Wat krijg je dan als enige juf mee wat er in de groep gebeurt.
Lekker rustig aan laten proberen.
Ben hier ook bang voor hoe het gaat zijn. Een week geleden is ze 4 geworden, ze mag waarschijnlijk volgende week op een speel moment mee kijken.
Stukje voor geschiedenis, onze dochter is een erg gevoelig meisje, neemt veel in zich op, snel overprikkeld, en durft niet te praten buiten de voordeur.
We vermoeden een vorm van ASS (duikt meer op onder de neefjes en nichtjes, en zo waar ik zelf ook)
Daardoor wel besloten om alvast een onderzoek aan te vragen..
Dat was voor school reden om haar niet te willen aan nemen. Vorige week een gesprek gehad dat wij daar erg van geschrokken zijn, gezien er geen diagnose is, en wij haar wel de kans gunnen om te laten zien hoe ze het doet en of het haar lukt.
Nu mag ze volgende week voor het eerst een momentje mee kijken.
Sterkte daar!