12 Reacties

6 jaar geleden

Bellen voor een coronatest? Lijkt me belangrijk dat als eerste uit te sluiten.

6 jaar geleden

Ik zou idd met dw GGD bellen voor een corona test. Ik ben vrijdag getest en had zondag de uitslag (gelukkig negatief). Maar je mag een zoutoplossing neuspray gebruiken en voor de keel mag je wel gewoon fishermans friends (veel keel snoepjes mogen niet). Beterschap!!

6 jaar geleden

Reactie op Jvdb88

Ik zou idd met dw GGD bellen voor een corona test. Ik ben vrijdag getest en ...
Wat wordt er dan precies gedaan ? Ik moet dus niet de huisarts maar de GGD bellen en wat kost zo een test?

6 jaar geleden

Reactie op Sunshine27

Wat wordt er dan precies gedaan ? Ik moet dus niet de huisarts maar de GGD ...
Is gratis. Even bellen naar het nummer uit deze link om een afspraak te maken. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/aanmelden-test

6 jaar geleden

Ik ben al MAANDEN verkouden.. vooral sinds het begin van m’n zwangerschap (dus al minimaal 2.5 maand) ik denk niet dat je meteen als een kip zonder kop voor een Corona test hoeft te gaan.. maar dat is mijn mening. Mocht je zelf merken dat het slechter gaat of je krijgt koorts (blijf in de gaten houden) dan kan je altijd nog meteen laten testen. Succes!

6 jaar geleden

Reactie op margarethd

Ik ben al MAANDEN verkouden.. vooral sinds het begin van m’n zwangerschap ( ...
Ligt eraan wat ze doet voor haar werk. Ik sta voor de klas en mag niet naar maar werk als ik ook maar enkele verkoudheids symptomen heb. Dus ik had geen keuze 😕

6 jaar geleden

Reactie op Sunshine27

Wat wordt er dan precies gedaan ? Ik moet dus niet de huisarts maar de GGD ...
Het is gratis, ze gaan met een wattenstaafje bij je keel een neus naar binnen. Duurt nog geen 5 minuten.

6 jaar geleden

Je kunt je neus en holtes ook spoelen door eerst water te koken, zout in een glas te doen, roeren en dan het water laten afkoelen. Dit helpt preventief ook erg goed maar is wel belangrijk om dit even vol te houden en meerdere keren per dag te doen. Hiermee kun je ook je keel spoelen.

6 jaar geleden

En beterschap !!! 🍀

6 jaar geleden

Reactie op margarethd

Ik ben al MAANDEN verkouden.. vooral sinds het begin van m’n zwangerschap ( ...
Maar officieel mag ze met deze klachten niet eens een winkel in om neusspray te halen, niet meer naar de kapper, ze mag niet meer werken en als ze koorts zou krijgen moeten zij en haar hele gezin 2 weken thuis blijven. Dat is nogal wat en dan kan je het maar beter snel uitsluiten. Voor mijn hooikoorts neus hoef ik ook geen test maar als ik én verkouden zou zijn, én keelpijn zou hebben én last zou hebben van mn maagdarmstelsel (juist dat past ook bij het coronabeeld) dan zou ik me echt wel laten testen. Ook omdat ik het niet om mn geweten wil hebben dat ik bijv mijn ouders of iemand anders zou besmetten.

6 jaar geleden

Dit heb ik 2 weken geleden gehad en heb me inderdaad moeten laten testen op corona, negatief gelukkig. De test is gratis en ze gaan alleen met een wattenstaafje in je keel en neus, niet prettig maar wel te doen. Verder neusspray met alleen zoutoplossing zou ik adviseren en ik heb deze stick gebruikt. Echt een lifesaver, dus die zou ik ook bestellen 🙈 verder als het gaat met de misselijkheid thee of thee met honing.. dat laatste ging bij mij helaas niet 🤦🏼‍♀️🤢

6 jaar geleden

Neusspray had ik deze. Beide online te bestellen of vriendlief naar de apotheek sturen ^_^ zelf moet je namelijk thuis blijven volgens de richtlijnen.