38 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb fibromyalgie, wat zeker niet hetzelfde is, maar zonder gekheid wil ik je aanraden om eens te lezen over osteopathie. Bijvoorbeeld hier: https://www.evelynvanvlietosteopathie.nl/volwassenen/

2 jaar geleden

Hier ook bekkeninstabilliteit icm fibromyalgie maar hier staat de therapie en behandeling stil omdat ik alweer 25 weken zwanger ben van nummer 2 wat ook niet echt meehelpt voor de bekken🙈😅

2 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Hier ook bekkeninstabilliteit icm fibromyalgie maar hier staat de therapie ...
O wat ontzettend leuk! En zwaar.. geniet ervan en sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Jan En Suzanne

Ik heb fibromyalgie, wat zeker niet hetzelfde is, maar zonder gekheid wil i ...
Thx, ik ga er eens naar kijken

2 jaar geleden

Ik ben ook nog geen steek verder ondanks wekelijkse inzet. Haal zelf veel steun en kennis van de facebook pagina 'bekkeninstabiliteit en dan?' N.a.v. advies op die pagina heb ik na een intake besloten een traject aan te gaan bij Paul Bax. Ik ga daar drie keer een midweek intern revalideren (tussendoor steeds een aantal weken thuis). Zij kijken mee op alle vlakken, zowel lichamelijk als geestelijk. https://a-casa-nostra.nl/paul-bax-pijnbestrijding-en-revalidatie/ Als je het fijn vindt kan ik je laten weten hoe dit traject is en of het aanslaat. (Het is overigens wel kostbaar, zij worden niet vergoed door de verzekering. Ik ben in totaal 3000 euro kwijt. Een flink bedrag dus! Maar als hij waar kan maken wat hij zegt zou ik volgend jaar weer kunnen werken, m'n huishouden kunnen doen en weer kunnen genieten van het leven. Dat is me alles waard!)

2 jaar geleden

Reactie op Nxp

Ik ben ook nog geen steek verder ondanks wekelijkse inzet. Haal zelf veel s ...
Thx! Ik ga daar is kijken. Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat helemaal niets vergoed word. De kosten lopen idd al op en zo’n traject klinkt ook kostbaar. Maar het idee dat je tzt alles weer zelf kan zonder na te hoeven denken is mij ook mega veel waard! Ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen.

2 jaar geleden

Reactie op Appelmoes

Thx! Ik ga daar is kijken. Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat helemaa ...
Ja belachelijk hè! Ben zelf erg goed verzekerd maar als fysio niet voor je werkt heb je verder weinig aan zo'n uitgebreid pakket... Deze behandelaar zegt niet dat ik nooit meer ergens bij na hoef te denken, in mijn geval is het altijd iets waar ik mee rekening moet blijven houden verwacht hij. Maar met de juiste balans in het leven hoef ik geen pijn meer te hebben, en dat is me alles waard! Hele dagen dansen op een festival ofzo wordt te veel van het goede. Zover is herstel in mijn geval niet mogelijk (daar is hij tijdens de intake al heel duidelijk en eerlijk in, heel fijn). Ik zal je tussentijds op de hoogte houden, wie weet heb je er wat aan

2 jaar geleden

Het is fijn als je weet waar je naar toe kunt werken, wat het eindpunt gaat zijn. Hoe meer tijd er verstrijkt hoe minder vertrouwen in krijg in volledig herstel. Hoe is het bij jou qua vermoeidheid? Ik heb mij ook aangemeld bij die fb groep, ben benieuwd 🙃

2 jaar geleden

Ook bij mij is het naar 10 maanden helaas nog steeds niet over 🙁 ik heb heel lang bij de fysio gelopen een speciale bekkenfysio. Tussendoor ook overgestapt naar een andere. Nu ben ik 3x bij een osteophaat geweest. Kost 80euro per consult waarvan ik niks vergoed krijg. Merk helaas nog weinig resultaat. Heb vooral moeite met lang zitten stil staan en tillen.. Ben soms echt bang dat ik er nooit meer vanaf kom.

2 jaar geleden

Reactie op Babymama2021

Ook bij mij is het naar 10 maanden helaas nog steeds niet over 🙁 ik heb he ...
Snap helemaal hoe je je voelt. Bij mij is het af en aan ook aanwezig.

2 jaar geleden

Reactie op Babymama2021

Ook bij mij is het naar 10 maanden helaas nog steeds niet over 🙁 ik heb he ...
Hier precies het zelfde. Mijn contract is niet verlengd, omdat werkgever denkt dat ik binnen contracttermijn van 6 maanden nog niet beter zal zijn. Zit dus nu in de ziektewet bij het uwv...

2 jaar geleden

Reactie op Altay2018

Hier precies het zelfde. Mijn contract is niet verlengd, omdat werkgever d ...
Ja heel vervelend he. Gister weer bij de osteopaat geweest. Ze zegt dat het wel steeds beter aam begint te voelen en moet zeggen dat de plekken waar ze op drukte ook minder gevoelig waren dan de vorige keer. Dus hopelijk werkt dit🍀🙏 Hebben nu 4/5 weken tussen de volgende afspraak gelaten ipv 2

2 jaar geleden

Reactie op Wsxc

Snap helemaal hoe je je voelt. Bij mij is het af en aan ook aanwezig.
Ja echt balen he. Vind het ook zo raar dat het nu nog steeds niet over is

2 jaar geleden

Reactie op Babymama2021

Ja echt balen he. Vind het ook zo raar dat het nu nog steeds niet over is
Heb ook het idee dat sommige vooral collega's mij niet geloven. Hoe ervaar jij dit ?

2 jaar geleden

Reactie op Wsxc

Heb ook het idee dat sommige vooral collega's mij niet geloven. Hoe ervaar ...
Het is indd heel lastig omdat je aan de buitenkant niks ziet.. dat is het vervelende hieraan. ik ben ook steeds bang dat niet iedereen het gelooft. Zelf had ik ook nooit verwacht er zo lang mee te lopen.

2 jaar geleden

Reactie op Babymama2021

Het is indd heel lastig omdat je aan de buitenkant niks ziet.. dat is het v ...
Ik ook niet ben nooit echt lang ziek geweest. Ja griepje hebben we allemaal wel eens. Maar nog nog nooit langer dan 5 dagen thuis geweest van het werk. En nu dit, klopt wat je zegt van de buiten kan je het niet zien. En ik heb er vaak in de avond na het werk pas last van. Hoe is dat bij jou ?

2 jaar geleden

Reactie op Wsxc

Ik ook niet ben nooit echt lang ziek geweest. Ja griepje hebben we allemaal ...
Ik heb sinds 3 maanden geen werk meer. Maar bij mij is het niet alleen in de avond. Soms heb ik sochtends als ik wakker word al meteen heel veel pijn. Dit is dan vaak een paar dagen de hele dag. Tussendoor zijn er dan soms weer betere dagen. Na te lang zitten stil staan of veel de kleine tillen krijg ik last maar dit zijn dingen die in het dagelijkse leven niet te voorkomen zijn. Probeer nu 2× per dag op advies van de osteopaat de volgende oefening te doen. Op mijn rug liggen, knieën optrekken, zo ver mogelijk tot het nog fijn aanvoelt benen uit elkaar laten vallen en voeten tegen elkaar zetten. Als het pijn begint te doen terug naar begin positie en opnieuw proberen. Minimaal 15 min moet deze oefening gedaan worden anders heeft het geen effect.

2 jaar geleden

Hier bijna een jaar verder en nog veel klachten. Al 5 mensen die er naar hebben gekeken. Bekkenfysio, caesartherapie, begeleid sporten fysio, osteopaat en manueel fysiotherapeut. Sinds een paar wk nu bij het bekken en bekkenbodem centrum te Leeuwarden en gelijk zoveel vooruitgang, minder pijn! Veel eerder heen moeten gaan. Dus mocht je uit het noorden komen. Echt aan te raden! Ik was trouwens door alle verzekerde behandelingen heen dit jaar. Maar omdat ik soms wel eens urine verlies heb, verwijsbrief van de huisarts gekregen en dan nog 9 bekkenfysiobehandelingen tegoed vanuit de basisverzekering.

2 jaar geleden

Reactie op Sjsjsj

Hier bijna een jaar verder en nog veel klachten. Al 5 mensen die er naar he ...
He thx voor je reactie. Vervelend dat je er ook zo lang mee loopt en fijn dat je nu iets gevonden lijkt te hebben. Wat doen ze daar precies?

2 jaar geleden

Reactie op Appelmoes

He thx voor je reactie. Vervelend dat je er ook zo lang mee loopt en fijn d ...
Ben ook heel benieuwd indd