Hoi allemaal,
Ik kwam gister dus pas achter de betekenis van het kinderlied "in de maneschijn". En wat schrok ik ervan, nu ik de betekenis ervan weet, zing ik het liever niet met mijn dochtertje 🤔. Ik dacht een onschuldig lied te zingen voor kinderen...
Zijn er nog meer van zulke liedjes?
Ps. Ik weet dat liederen veelal afkomstig zijn gedichten over bepaalde gebeurtenissen..
https://bertvanzantwijk.com/2016/07/04/indemaneschijn/
Ik vind het juist interessant. Leuk dat je het gepost hebt 😄. Ik blijf vrolijk meezingen 😁. Nog steeds goed om niet zomaar met iemand naar bed te gaan en je niet zomaar te laten verleiden 😉
Och ik zou er niet te zwaar aan tillen. Ik vind het wel grappig haha, had geen idee dat dit het verhaal erachter is. Een aantal liedjes uit mijn jeugd zou ik nu niet meer zingen met mijn kind. Bijvoorbeeld “Moriaantje”. Hartstikke racistisch en niet meer van deze tijd.
Ik heb meer moeite met schuitje varen theetje drinken.... Kindje mag niet jokken.. (Slaat kont nog wal in 't liedje)
En klap maar in je handjes....' Op je boze bolletje' ik zing hierin altijd op je 'mooie bolletje'
Haha sorry, geweldig. Je kindje heeft toch geen idee hoe of wat.
Heb je de originele spookjes van Grimm al in huis gehaald? Die zijn echt leuk, maar niet geschikt voor kleine kinderen 🤣