16 Reacties
5 jaar geleden
Ik doe ff met sopje en sponsje schoonmaken en daarna gooi ik kokend water in een pannetje waar de speentjes en flesjes in liggen
5 jaar geleden
Reactie op meandbaby
En ik heb er 2 in gebruik dus na iets langer dan 6 weken gooi ik ze weg, we ...
Ja deze tip kreeg ik ook van de lactatiekundige. Echt op tijd vervangen anders willen ze na 6 weken de nieuwe speen niet meer omdat het buitenste gedeelte dan helemaal is opgezet door het zuigen...
5 jaar geleden
Ik heb een paar spenen in huis omdat ik anders elke keer zo moet zoeken. In de box, wandelwagen, wiegje. In 8 weken 2x uitgekookt en verder af en toe onder de quooker spoelen of gewoon warm water als het in de tas heeft gezeten. Ga ze wel vervangen aankomende week. Goede tip las ik net om te kijken naar de grootte van de speen.
Naar mijn inzicht niet al te steriel doen verder, beetje weerstand is prima :)
5 jaar geleden
Ik heb nu alleen Difrax in gebruik maar heel eerlijk gezegd heb ik deze alleen in het begin een keer uitgekookt en nu dagelijks met een sopje. 😊
We hebben ook pas met 6 wk voor het eerst een fopspeen gegeven.
Ik zal zo toch weer eens de boel in de magnetronsterilisator gooien. 3 minuten op 900 Watt zou voldoende moeten zijn, denk ik.
5 jaar geleden
Mijn dochter gebruikt 1 fopspeen van difrax 4 weken. Ik maak ze natuurlijk elke dag schoon maar na de 4e week gooi ik het weg en krijgt ze een nieuwe.
5 jaar geleden
Volgens mij staat in het bibs boekje dat erbij zit je maar eenmalig mag uitkoken en niet in een sterilisator ofzo mogen en je ze daarom de keren erna alleen mag afspoelen met kokend water.
Ik spoel hem alleen met kokend water af als ik weg ben geweest met hem en zn speen en thuis als hij op de grond valt onder de kraan gewoon afspoelen