22 Reacties

4 jaar geleden

Hier wordt pas vanaf 7,5 maand brood geadviseerd, zonder iets erop. Bij 6 maanden wel al experimenteren met broodkorst.

4 jaar geleden

Begonnen met kleine stukjes zonder beleg om te wennen. Toen groter gegaan en toen stopte ook t kokhalzen. Voor nu geven we af en toe met broodbeleg erop denk aan de kleine keuken pindakaas/jam en boter. Maar zonder beleg vind jaxx t toch nog wel t lekkerste

4 jaar geleden

Hier adviseren ze brood vanaf 8 maanden

4 jaar geleden

Wat is hier? België? Van ons cb mogen we beginnen met brood dus dat doen we ook. 😊. Broodkorst dus juist weer niet. Maar hele kleine stukjes in de wang doen.

4 jaar geleden

Wij geven broodkorstjes en dat smaakt hem enorm. Er vliegt wel heel veel naast maar uiteindelijk met elke keer opnieuw aangeven, rakennzijn kortsjes flink op. Hij verslikt hem wel af en toe. We zijn nu een weekje bezig, hij is 6.5 maand.

4 jaar geleden

Ik ben ook begonnen, maar volgens mij houd hij niets binnen🤣 of hij moet het perongeluk doorgeslikt hebben, tijdens het kokhalzen. Want wow...wat doet hij dat veel tijdens brood eten. Ook al is het een mini stukje.😅

4 jaar geleden

Gaat hier wel goed. Hij vindt het zo interessant om het vast te pakken en te proeven. Ik doe er wat pindakaas op voor wat extra smaak. Korstjes wacht ik nog ff mee tot ie wat ouder is en tandjes heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Altay2018

Ik ben ook begonnen, maar volgens mij houd hij niets binnen🤣 of hij moet h ...
Haha ja hier ook hij vond t maar niks 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Ditte_

Wat is hier? België? Van ons cb mogen we beginnen met brood dus dat doen we ...
Hier is Rotterdam

4 jaar geleden

Reactie op Mimaa

Gaat hier wel goed. Hij vindt het zo interessant om het vast te pakken en t ...
Werd door cb afgeraden omdat het dan ‘vast’ kan gaan plakken in het mondje en ze het niet goed weg krijgen.

4 jaar geleden

Blijf het maar raar vinden al die wisselende adviezen..🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Pien2021

Blijf het maar raar vinden al die wisselende adviezen..🤷🏼‍♀️
Ja zo gaat dat. Uiteindelijk doen we toch wat voor ons goed voelt en je kent je eigen kind het beste.

4 jaar geleden

Reactie op Pien2021

Werd door cb afgeraden omdat het dan ‘vast’ kan gaan plakken in het mondje ...
Cb bij ons moedigen ze het juist aan. Het lijkt wel of elke provincie andere adviezen hebben haha. Maar sws geef ik hem echt hele kleine ministukjes, in zijn handje een wat groter stukje zodat ie het kan voelen en zelf naar z’n mondje brengt om te oefenen en proeven. Ik heb dit nog maar 4x gedaan in totaal. Hij is bijna 7 mnd.

4 jaar geleden

Hier gaat bijna elke middag een hele boterham naar binnen🙀 de korstjes laat hij dan wel liggen. We doen er appelstroop op of 100% pindakaas of zo'n broodbeleg van de kleine keuken. Maar we doen rapley dus het kokhals en leren kauwen gedeelte hebben we al gehad 😋

4 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Hier gaat bijna elke middag een hele boterham naar binnen🙀 de korstjes laa ...
En ik snij de boterham in 4 repen zegmaar over de breedte. Ongeveer 3 volwassen vingers breed is makkelijk vastpakken voor hem

4 jaar geleden

Reactie op Ditte_

Wat is hier? België? Van ons cb mogen we beginnen met brood dus dat doen we ...
Nochtans vormt het binnenste van het brood rapper een deegbal in de mond ivgm de korst

4 jaar geleden

Wij geven ook brood. Ik leg korststukjes (nu 3 weken? 🤔) neer van circa 6 cm lang. Dat word helemaal kapot gesabbelt. En bestudeert. Gaat heel goed. Broodstukjes doe ik nu een week. Zonder beleg. Een halve boterham geeft 4 stukjes. Daar sabbelt hij op. En daar stikt hij dus ook het meest in omdat het een plakkerig balletje kan worden. Groot woord stikken, maar hij werkt ze weer optijd naar buiten. Ook goede training denk ik dan maar. Hij vind het erg lekker!

4 jaar geleden

Wauw echt goed dat ze nu al brood kunnen eten. Mijn kleine meid van 6.5 maand heeft laatst een piep klein stukje meloen geprobeerd door te slikken nou dat ging niet best dacht dat ze bijna ging stikken dat heeft bij mij een beetje trauma opgeleverd en nu durf ik niks te geven🙄

4 jaar geleden

Wij geven alle dagen brood en onze opvang ook. Soms met beleg en soms zonder, ze vindt het allebei lekker. Ze sabbelt goed en slikt kleine stukjes door. Ze is 6,5 maand. Ik denk dat slikken ook per baby ontwikkelt, dus je baby maar volgen :)

4 jaar geleden

Kind en gezin in België zegt vanaf 6 maanden, om te wennen klein stukje in de wang steken zonder korst. Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik zou een klein stukje in de hand geven en dat gaat dan vanzelf wel de mond in 😄