23 Reacties
5 jaar geleden
Bij mijn dochter 4 jaar geleden had ik na 2 weken ook een bruiloft. Het eerste gedeelte dus inderdaad de ceremonie was de kleine erbij maar daarna had ik afgesproken dat mijn ouders (in jou geval iets lastiger misschien schoonouders) mijn dochter kwamen ophalen. Om 23.00 uur was ik het zat en heb ik bij mijn man aangegeven dat het goed was. Als hij had willen blijven had ik er geen probleem mee maar hij is meegegaan. Zo spectaculair was die bruiloft ook niet achteraf en hebben we niks meer gemist van die laatste 3 uurtjes. Ik moet wel zeggen dat ze flesvoeding kreeg en geen bv. Succes met de keuze.
5 jaar geleden
Kan je man niet met baby naar huis gaan of je schoonouders oppassen savonds?? Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor! En weet niet of het je eerste is, dan is t misschien ook weer ff anders
5 jaar geleden
Nee is niet raar. Wij gaan in de zomer van 2021 een handfasting doen (iets met een oud gebruik van de vikingen voor trouwen. We zijn al getrouwd voor de wet waar we niemand bij wouden hebben omdat het niet zo heel special was. Als wat we volgend jaar zomer gaan doen). Wij kiezen er ook voor om er geen groot feest van te maken vanwege de kleine. Normaal als ik niet zwanger zou zijn geweest hadden we waarschijnlijk nog wel een feestje geven. Maar ja die uk van ons heeft straks ook behoeftes ;).
5 jaar geleden
Ik vond het met mijn 1e een dingetje om hem bij mijn schoonmoeder achter te laten voor een bruiloft. Hij is van juni en bruiloft was pas in oktober(laatste weekend van mn verlof/vakantie) de bruiloft was van mijn zus en wij zijn zelf om 23.00 naar huis gegaan (schoonmoeder wilde niet later als 00.00 opblijven en ik vond het ook helemaal goed zo)
5 jaar geleden
Bij ons is het de bedoeling dat we zelf 26 juni gaan trouwen. Maar dan is de kleine al een paar maanden oud. Tegen die tijd moeten wij ook even kijken of er iemand wil oppassen. Maar wel lastig want alle vrienden en familie zijn dan ook aanwezig. En anders camping bedje in een vergader ruimte en zelf niks drinken en weer lekker mee naar huis.
5 jaar geleden
Ik vind het niet raar als je s avonds naar huis zou gaan maar je kan ook kijken of er een mogelijkheid is van een kamertje waar je kleine rustig kan slapen of iets dergelijks en dan kan je zo vaak checken bij hem/haar als je wil.
Mijn neefje is nu 5 weken en eigenlijk zouden we afgelopen zaterdag trouwen in een groot hotel, mijn zus wilde sws al een kamer boeken en dan kon zij en haar moeder indien nodig afwisselen etc.
Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Mijn bruiloft kon niet doorgaan ivm Corona en de locatie wilde het ook niet klein doen dus wij gaan binnenkort voor de wet trouwen en dan later (volgend jaar op de originele datum 27 juni) een groot feest geven.
5 jaar geleden
Reactie op HoneyXx
Ik vind het niet raar als je s avonds naar huis zou gaan maar je kan ook ki ...
Onze bruiloft gaat dit jaar ook niet door vanwege corona. Toen we besloten hadden te verplaatsen naar volgend jaar ook meteen besloten meteen proberen zwanger te raken. Dat is dus gelukt en we gaan alsnog dit jaar op 15 augustus thuis geregistreerd partnerschap doen. En meteen geslacht bekend maken met verassings taart. En dan volgend jaar omzetten naar huwelijk met alles erop en eraan met baby 😁
5 jaar geleden
Ik had 2 jaar geleden ook een bruiloft toen mijn dochter net 1 maand was, ik ben alleen naar de ceremonie geweest, en haar vader was dus bij haar, toen ben ik weer naar huis gegaan. Savonds waren we 2.5 uur bij het feest, het kon ook niet langer want ik gaf borstvoeding (en de borsten konden niet langer zonder de baby) in ons geval paste mijn moeder op en we waren voor de laatste voeding (23.30) weer thuis!
Ik heb toen vooraf aangegeven dat ik nog niet kon zeggen hoe en wanneer ik erbij zou zijn.. Dat vond de bruid prima en snapte dat! Ik heb 2 dagen voor de bruiloft besloten wat goed voelde.
5 jaar geleden
Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt! Ik zou de baby dan ook nog niet meenemen.
5 jaar geleden
Idd doen wat jij wil of even een lieve schoonmoeder vragen voor een paar uurtjes. Toen mijn dochter 7 weken was had ik ook een bruiloft en ik heb haar naar mijn moeder gebracht om te logeren zodat deze mama eens even een avondje uit kon haha.
5 jaar geleden
Reactie op Mama Van Owen
Bij ons is het de bedoeling dat we zelf 26 juni gaan trouwen. Maar dan is d ...
Wat leuk, wij trouwen ook 26 juni 2021, onze bruiloft begint pas om 19.00 en daarvoor misschien eten met de ouders/broers/zussen. Weet nog niet precies wat we doen met de baby maar zat wel te denken aan een oppas bij ons thuis of bij de grootouders
5 jaar geleden
Ik denk dat het juist goed is om terughoudend te zijn! Misschien vind je het op het laatste moment wel te moeilijk om dan al ‘lang’ weg te zijn thuis, of ben je heel moe... in ieder geval is er van alles wat je nu nog niet weet dus ik zou vooral niet teveel beloven! Dan hoef je ook geen beloftes te breken :) en ik denk dat met een baby van 4 weken iedereen elke minuut waardeert die je er wel bij kunt zijn.
5 jaar geleden
Dat is een keuze die je voor jezelf moet maken en waar jullie jezelf het comfortabelste bij voelt. Wij hadden de eerste weken na de geboorte van onze zoon verschillende familiefeesten en hij is steeds mee geweest. Hij sliep in zijn draagmand in de buggy en omdat ik zelf nog niet 100% was zijn we nooit veel langer dan middernacht gebleven. Dit voelde voor ons goed op dat moment. Nu sta ik helemaal anders in het ouderschap en nu zou ik daar wel meer moeite mee hebben. (Achteraf gezien zou voor mezelf wat meer rust wel welkom geweest zijn)
Het is iets heel persoonlijks en als je je er niet goed bij voelt zou ik het zeker niet doen. Is ook helemaal niet raar volgens mij.
5 jaar geleden
Ik kan me je twijfel voorstellen omdat het een belangrijke gelegenheid is voor je broertje! Ik zou inderdaad gewoon aangeven dat je tegen die tijd doet wat goed voelt en kan. Dan heb je ook meer een beeld van hoe je je voelt en de mogelijkheden qua oppas of een kamer waar je kleintje rustig kan slapen. Als je op dat moment bekijkt wat er kan, dan geeft het ook aan bij je broertje en zijn verloofde dat je echt de beste oplossing voor de situatie op dat moment hebt gezocht. Het zou op mij betrokken over komen als je op die manier open kijkt naar de mogelijkheden om zowel bij hun grote dag aanwezig te zijn als goed voor je kleintje te zorgen!
5 jaar geleden
Ik zou ook even afwachten wanneer de kleine komt, wellicht eerder of juist later? En dan pas kijken hoe je je voelt en wat je lichaam aan kan en wat goed voelt voor jou en je kindje! Het is je broertje, dus neem aan dat hij wel respect voor de keuze en situatie zal hebben.
Wij trouwen 7 juli dit jaar en mijn getuige en goede vriendin is dan hoogzwanger. We hebben ook een aantal dingen besproken en geregeld, zodat het hopelijk voor haar ook goed vol te houden is die dag. Mocht ze eerder weggaan tijdens het diner, omdat het anders te zwaar zou worden dan zou ik daar respect voor hebben.
5 jaar geleden
Misschien loop je idd wel 2 weken over. Eerst maar eens werpen en dan zien hoe en wat.
5 jaar geleden
Ik zou alvast bespreken dat het misschien lastig word, maar dat je het wel wil proberen. Je bent dan net bevallen. Wie weet ben je dan al weet op de been en voel je je top, maar dat kan ook anders. Ik kon bij de eerste met 6 weken pas een rondje om de flat lopen en was dan compleet gevloerd voor de rest van de dag. Dus met een maand oud naar een bruiloft had ik niet gered. Hoeft niet natuurlijk. Ik liep bij de 2e met 2,5 week al in de dierentuin, dus kan ook anders, maar zou toch een slag om de arm houden. Je weet niet hoe je dan bent, hoe je je voelt.
En zoals al meer zeggen, je kan voor het feest eventueel je kleine bij de opa en oma laten(schoonouders in jullie geval). Maar ik zou alvast aangeven dat je niet weet hoe je dan bent. De kleine meenemen naar het feest zou ik zelf ook niet doen