37 Reacties
5 jaar geleden
Vanaf 3 weken op haar buik, ze vind het eerlijk en slaapt makkelijk in. Snap dat uet een beetje eng is
5 jaar geleden
Onze zoon slaapt ook al een tijdje op zijn buik, wilde anders overdag ook helemaal niet in zijn bedje slapen. Vond het ook super eng, dus heb vooral overdag veel naast zijn bedje gezeten. Hij kon al wel heel vroeg zijn hoofdje goed omhooghouden en draaien.
5 jaar geleden
Hier was het vanmiddag denk ik toeval.... nu wil hij weer niks anders dan bij mij liggen maar is nu ook ontroostbaar.... ik weet het soms echt even niet meer.....
5 jaar geleden
Ons zoontje slaapt ook al van week 2 op zijn buik. Hij is nu 13 weken. We hebben een aerosleep matras en aerosleep matrasbeschermer. Die laatste hebben we momenteel in de cosleeper gelegd gezien hij nog niet in zijn bedje slaapt. Op die manier kan hij ook op zijn buik slapen in de co-sleeper zonder dat wij ons zorgen moeten maken.
(natuurlijk met een aerosleep hoeslaken)
VRIEND
5 jaar geleden
Hier ook een buikslaper, zonder aerosleep maar wel met een gewoon slaapzakje aan. Kind slaapt heerlijk en vast, zowel overdag als snachts in bedje op zijn eigen kamer. Op zijn rug in de kinderwagen snoozt hij wat, maar echt slapen is het niet. Dus daarna lekker naar bed zodat hij op zijn buikje een dutje kan doen 😊
5 jaar geleden
Onze zoon is 11 welen vandaag en slaapt vanaf de geboorte op zen buik in de kraam week sliep hij super op zen rug daarna opeens niet meer hij kon heel vroeg al zen nek goed omhoog houden eerst niet heel lang maar nu wel nu gebruikt hij zen armpjes zelfs om zichzelf onhoog te duwen, alhoewel ik snachts bij elke beweging wakker word vond ik het in het begin super eng en sliep ik helemaal niet.. toch me angst weg kunnen leggen en alle vetrouwen aan hem te geven, ik heb geen aerosleeper ik heb gewoon normale matras en ook in de co sleeper, als we gaan wandelen slaap hij wel op zen rug maar niet lang vaak oogjes open als ik niet beweeg en als ik beweeg weer slapen 🤨
5 jaar geleden
Reactie op laluzz
Ons zoontje is nu ong 20 weken/ ruim 4 maanden. Hij slaapt veel beter op z’ ...
Ons dochtertje kan ook al rollen en rolt in haar slaap naar haar buik. Ik heb dit gewoon gelaten omdat ze verder sliep en hoofdje goed opzij legt. Ze ligt ook nog bij ons op kamer dus als ze niet goed zou liggen horen we het wel.
Ik denk je kan ze moeilijk steeds terugdraaien. Ze is wel zo eigenwijs om dan weer naar haar buik te gaan haha.
5 jaar geleden
Wees je ervan bewust dat buik slapen de kans op wiegendood vergroot. Ik zou het daarom nooit doen. Vooral omdat zulke jonge baby’s meestal sowieso niet goed slapen. Overdag in een bedje slapen komt vanzelf. En dat baby’s vaak wakker worden ‘s nachts en dan nog niet zelf weer in slaap kunnen vallen, hoort er ook bij. Slapen gaat vanzelf beter. Ik zou zeker geen risico’s nemen met slapen op de buik!
5 jaar geleden
Ons ventje is nu 5 maanden en slaapt zeker 2 maanden op z'n buikje. Hij slaapt hierdoor veel dieper,beter en vaster. Overdag op z'n ruggetje en voor de nacht slaapt hij het fijnst op z'n buikje. Ook wij hebben een Aerosleep. Ook hebben wij een baby foon met camera die reageert op beweging van de kleine. Ons mannetje was ook al heel snel stevig in z'n nekje en rolde met 13 weken al om. Inmiddels (ik weet het,hij is snel hihi) rolt hij ook weer terug.
Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Je ziet snel genoeg aan je kleintje wanneer dit wel of niet kan.
5 jaar geleden
Onze zoon slaapt vanaf 2,5 week op zijn buik. Maaien met armpjes en hazenslaapjes op de rug was de reden daarvoor. Hij sliep wel tot 4 maanden bij ons op de kamer en hij kon meteen na zijn geboorte zijn nekje draaien. Eigenlijk hebben al onze kinderen op de buik geslapen, net zoals wij zelf vroeger.
Uiteraard wel met aerosleep en in het begin bij ons op de kamer. Eerste in de coosleeper en daarna in zijn ledikant.
Slaapzakje is nodig doordat hij de neiging heeft om naar boven te tijgeren, ondanks dat het bedje een beetje scheef staat. Op de opvang (2dagen) hebben wij een verklaring moeten tekenen, dat begrijp ik heel goed. Gekke is dat hij daar fijn om zijn rug slaapt. In de kinderwagen valt hij ook (uiteindelijk) in slaap op zijn rug. Over een paar weken past hij niet meer in de bak en gaan we de wandelwagen aansluiten. Ik ben benieuwd. Ik moet er wel bij zetten dat mijn kindje gevoelig is voor prikkels, maar de prikkels zelf ook opzoekt.. precies zoals zijn broer en zus. Zijn zus is nu bijna 9 en heeft nu zelf geleerd om prikkel vermijdend te zijn. Wanneer ze moe is of zich druk voelt, gaat ze knutselen of zondert ze zich eventjes af.
5 jaar geleden
Mijn mannetje is nu 4 maanden en 2 weken, sinds we in de kraam week belly time gedaan hadden wou hij niet anders slapen in het begin vond ik het dood eng en elk geluidje of beweging werd ik klaar wakker maar ik heb het na 3 weken los gelaten en slaapt hij heerlijk hij was ook al best sterk in zen hoofd kon beide kanten op dus ik had vertrouwde er gewoon op dat niets zou gebeuren