18 Reacties

5 jaar geleden

Het ligt er aan hoeveel en hoevaak je al geeft? Ik zou persoonlijk wel 3 uur er tussen laten ivm de vertering van de vorige voeding en om krampjes tegen te gaan.

5 jaar geleden

Op het consultatiebureau bureau gaven ze bij mij aan voeden op vraag.. dat gebeurd immers bij borstvoeding ook.. misschken kun je tussen door een fles met wat minder ml geven? Doen wij ook wel eens

5 jaar geleden

Ja je mag gewoon extra geven. Wij bieden dan 30 exta aan. En geven daarna gewoon weer wanneer hij "hoort" te krijgen.

5 jaar geleden

Onze vroedvrouw stond er ook op dat we ons echt aan de uren hielden. Ik had het hier zo ontzettend moeilijk mee, omdat ik meer voeding op vraag wou geven (natuurlijk geen overdreven hoeveelheden). Hier ook momenten van ontroostbaar huilen, geen speen willen en duidelijke hongersignalen. We zijn dan begonnen met 30ml water en 1 schepje te geven (vaak was dit niet volledig leeg, maar het gaf hem wel rust). Ondertussen geven we dus voeding op vraag (en niet 6x90ml op uur) en hij is veel rustiger. Vaak is het ‘s avonds voldoende om hem tijdens het bekende huil-/ clusteruurtje gewoon op ons te leggen, dan valt hij meestal in slaap. Qua hoeveelheid drinkt hij ondertussen rond de 600ml, maar meestal over 8 voedingen ipv 6. Hij drinkt zijn flessen nu ook veel beter uit, toen was het echt pushen om telkens zijn fles leeg te krijgen (we waren hier soms wel 1,5uur mee bezig)

5 jaar geleden

Bij ons hadden ze altijd gezegd om steeds op vraag te geven, MAAR wel met minstens 2uur tussen. Dit vooral voor de krampjes 😊

5 jaar geleden

Ondanks dat we afgekolfde melk geven en soms een flesje kunst proberen we het wel zoveel mogelijk op verzoek te doen met max 3u ertussen en sinds gister in de nacht 4 uur ertussen ze drinkt meestal tussen 60en 70 cc dus komt niet aan de voeding wat ze zou moeten hebben maar meer krijgen we er echt niet in we zijn meestal half uur bezig tenzij ze aangeeft genoeg te hebben gehad ze is nu 18 dagen oud

5 jaar geleden

Hier momenteel ook een mannetje aan het clusteren. Als hij niks krijgt, is hij helemaal overstuur en boos. Mijn kraamverzorgster is heel makkelijk. Voeden wanneer hij wilt. Het gaat soms tegen mijn gevoel in en twijfel soms of hij echt honger heeft, maar vanavond zitten we om de twee uur op een voeding 😅

5 jaar geleden

Wij zijn begonnen met flesvoeding geven op gezette tijden, want volgens de kraamzorg was dat erg belangrijk. Met gevolg dat onze meid steeds slechter ging drinken en zelfs na een week afviel. Toen me moeder hart gevolgd en gaan voeden op verzoek. Met gevolg een veel rustigere baby, die veel beter drinkt. Ze clusters s'avonds altijd. Het cb gaf aan dat dit alleen maar goed is omdat ze dus al goed het verschil tussen dag en nacht weet. Ze clusterd om een voorraadje te hebben voor de nacht. Luister naar je kind en naar jezelf. Wij eten ook niet elke dag op precies dezelfde tijden evenveel eten toch?

5 jaar geleden

Ik heb tot mijn grote spijt veel te lang vastgehouden aan de richtlijnen van het consultatiebureau. Mijn zoontje wilde al heel snel (3 weken) om de vier uur drinken, 120 cc. Consultatiebureau wilde dit terug naar om de drie uur, 90 cc. Geprobeerd, baby helemaal overstuur. Terug naar z’n eigen ritme dan maar. Daarnaast, ELKE avond vanaf 2 weken oud een ontroostbare baby vanaf z’n fles om 19.00. Ik mocht absoluut geen voeding bij geven (een toetje, zoals onze familie dat zegt) want hij kreeg al “zo veel”. Toch vanaf afgelopen zondag dat toetje gegeven en gelijk resultaat, RUST! Meneer ging heerlijk slapen, zelfs in z’n eigen bed! Waar voorheen een slaapje uit 1 uur bed, 2/3 uur op mama’s borst bestond, sliep hij na z’n “toetje” 2 volle uren in bed, en na z’n fles erna zelfs 4 uur in z’n eigen bed! En nog veel belangrijker: ik ben door deze avond ook overdag gaan voeden op verzoek en het is een heel andere baby. Hij lacht zelfs en maakt heerlijke geluidjes. Wat een verademing na twee weken huilen, huilen en niet slapen. Heel verhaal maar ik geef je echt mee; volg je gevoel! Wij zijn thuis met 5 kinderen en mijn baby is het vijfde kleinkind. Tevens is hij het vierde kleinkind wat meer voeding nodig heeft dan de richtlijnen, en met z’n drie voorgangers is het allemaal goed gekomen! Perfecte figuurtjes en vooral hele vrolijke, tevreden peuters en kleuter. Succes mams!

5 jaar geleden

Had ik ook maar bleek ook zuig behoefde te zijn. Ik geef nu in die tijd af en toe een speen. En wat meer voeding. Dat gaat goed

5 jaar geleden

Wij voeden op vraag. De ene keer drinkt ze haar fles helemaal leeg van 120 cc, dan drinkt ze 80 cc. Ik merk meer rust. Vooral de nacht. Ze slaapt nu soms 6 uur aan 1 stuk door. Soms 4,5 uur ertussen. We zitten nu op zo’n 6-7 flessen per dag. In de avond zit er meestal 2 uur tussen, ‘s nachts en ‘s ochtends dus meer tijd.

5 jaar geleden

Oms meisje is soms ook ontroostbaar tussen voedingen door (voornamelijk in de avonduren). Maar bij ons is het zo dat ze erg veel zuigbehoefte heeft en graag vast gehouden wil worden tijdens deze uurtjes. Ze is ruim 3 weken oud en krijgt 5x 110cc flesvoeding en nog 2 keer borstvoeding(aan het afbouwen). Hier helpt het om haar dan de speen aan te bieden of op de pink te laten zuigen en lekker vast te houden. Dan valt ze in slaap. Er zit 3 tot 4 uur tussen de voeding overdag en in de nacht 6 uurtjes (op advies van het cb). Mocht ze echt honger lijken te hebben krijgt ze tussendoor 30cc aangeboden maar dit is dan meestal niet meer nodig

5 jaar geleden

Reactie op Baby-21

Oms meisje is soms ook ontroostbaar tussen voedingen door (voornamelijk in ...
Dit klinkt heel erg zoals bij ons! Alleen houdt die van ons er snachts geen 6 uur tussen. Hoe laat bieden jullie het laatste flesje aan Savonds?

5 jaar geleden

Reactie op Melissa3294

Wij zijn begonnen met flesvoeding geven op gezette tijden, want volgens de ...
Wij zijn toevallig vandaag begonnen met voeden op verzoek. Wij moesten onze dochter bij bijna elke voeding wakker maken toen we die gezette tijden nog volgden, voelde voor mij niet goed meer..

5 jaar geleden

Reactie op Heleen-92

Ik heb tot mijn grote spijt veel te lang vastgehouden aan de richtlijnen va ...
Dit had ik even nodig! Al 2 weken vanaf 19u is het raak bij ons. Ontroostbaar en zo onrustig. Morgen geef ik gewoon wat meer en hopelijk zal dit impact hebben. Dankjewel 🙏🏽

5 jaar geleden

Reactie op Heleen-92

Ik heb tot mijn grote spijt veel te lang vastgehouden aan de richtlijnen va ...
Zo waar volg je eigen gevoel!

5 jaar geleden

Als het te snel is, geef ik soms 30 of 60 cc extra. Ligt aan zijn bui hihi! Ik merk wel dat het soms een soort troost is om in slaap te vallen. En fopspeen trapt hij niet in. Ik heb van het ziekenhuis een speentje gehad die hetzelfde is als een fles maar dan zonder gaatje en dan valt hij zo in slaap, zo niet.. dan is het toch echt trek hebben in zijn melk

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 7 weken en is op de klok gelijk altijd 3 uren snachts 4 maar soms vraagt ie eerder gewoon doen als wij honger hebben pakken we ook wat ik ga hem niet laten honger lijden.. soms doe ik wat meer water er Bij