57 Reacties
5 jaar geleden
Het was een week lang het enige wat ik binnen hield. Dus toen heb ik elke dag een fles van 1 liter gedronken. Maar normaal gesproken drink ik het niet en lust ik het ook niet 🤣. Zou het niet snel doen als zwangere, tenzij het dus het enige is dat goed binnen blijft
5 jaar geleden
Jaa zeker, met mate een cola zero of caffeine vrije variant al vind ik die een stuk minder lekker. Ik drink geen koffie (nooit gedronken). https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/koffie-tijdens-zwangerschap/ hier is meer info te vinden over de hoeveelheden caffeine. Aspertaam (ook met mate) ben ik niet ‘bang’ voor, al blijft water natuurlijk het beste!
5 jaar geleden
Ik drink 1 glas cola per dag. En koffie 2 kopjes per dag maar dan cafeïnevrij.
5 jaar geleden
Ik drink elke dag 1 of 2 glazen cola. Ik merk dat ik wat duizelig word en de suikers dan erg helpen. Ook mijn darmen en maag zijn een beetje vervelend aan het doen en kalmeren dan meer. Was al 3 jaar gestopt met cola drinken, maar vind het nu erg lekker 🙈
5 jaar geleden
Ik ben echt cola verslaafd
Nu tijdens mijn zwangerschap een stuk minder. Ik drink nog wel dagelijks 1 tot 2 glazen cola
Ik lus geen koffie.
Ik drink nu voornamelijk sinas, vroeger dronk ik dat nooit graag maar nu en het is beter dan cola
5 jaar geleden
Net als koffie, ik neem er max 1 maar niet en/ en, ook niet iedere dag. Mag wel dagelijks hoor, maar niet veel koffie en veel cola. Cafeïnevrije koffie is volgens mij niet volledig cafeïnevrij, mag je niet onbeperkt drinken. Hoe dat zit met cafeïnevrije cola weet ik niet. Ik ben zelf sowieso niet zo van de frisdrank
5 jaar geleden
Even off topic: in (groene/ zwarte) thee zit meer caffeïne dan in cola!
Maar drink normaal zero caffeine cola, maar nu geen trek meer in.. wel af en toe een ijskoffie🤤