16 Reacties

3 jaar geleden

Nee ik koos voor de nipt aangezien deze iets meer exact is.

3 jaar geleden

Een combinatietest wordt bijna niet meer gedaan omdat het alleen een kansberekening is. Mijn verloskundige gaf ook aan dat vanaf januari 2021 de 13 weken echo verplicht wordt en dan zal de combinatietest ook verdwijnen.

3 jaar geleden

Bij mij hebben ze de NIPtest gewoon aanbevolen en niets gezegd over de combinatietest. Maar de combinatietest controleert de nekplooi en dat hebben ze gisteren bij mijn 12-weken echo gedaan en daarna was de bloedafname voor de NIPtest.

3 jaar geleden

Ik heb ook de combinatietest gekozen, uitslag was goed, geen afwijkingen te zien op de uitgebreide echo en ik ben er tevreden mee. Wel denk ik dat als de 13 weken echo verplicht wordt en ik ooit nog een keer zwanger mag worden dat ik dan gewoon nipt kies. Dan heeft combinatietest al helemaal geen meerwaarde meer... en as combinatietest een verhoogde kans geeft krijg je alsnog de nipt dus ....

3 jaar geleden

De nipt is meer betrouwbaar dan de combinatietest. Ondanks dat de nipt nog half in een studiefase zit, is wel al helder dat deze beter en vaker genetische afwijkingen opspoort. Bij vorige zwangerschappen zullen veel vrouwen nog wel de combinatietest gehad hebben.

3 jaar geleden

Ja ik koos ook combinatiestest en hier ook de verbazing. Ik werd er helemaal onzeker van. Hij staat woensdag geplant. Ik snap de verbazing niet, heb ik het dan niet goed uitgezocht? Ik wil het zekere voor het onzekere dan is dit toch de juiste keus? Voel me er sinds die verbazing alleen niet zo lekker meer bij. Blij als dit achter de rug is.

3 jaar geleden

Ik doe de NIPT ook omdat hij idd wat betrouwbaarder is. Ze zei ook bij mij als we iets zien moet je als nog de NIPT dus dan kan je hem beter gelijk doen. Ik wilde sowieso al NIPT

3 jaar geleden

Ik had ook voor combinatietest gekozen en de assistent gaf aan dat 5 op de 6 vrouwen voor NIPT gaan. Ik heb het toen toch nog afgezegd en gewijzigd naar de NIPT.

3 jaar geleden

Reactie op HoneyXx

Ik heb ook de combinatietest gekozen, uitslag was goed, geen afwijkingen te ...
Ja precies...mijn gedachtengang was dus precies hetzelfde! Fijn dat ik niet de enige ben. 😉 Ik heb maandag over een week de echo.

3 jaar geleden

Wij kiezen ook voor de NIPT. En omdat mijn 1e zwangerschap niet zonder complicaties was. Krijg ik al de 13 weken, met een VR beeld, dit is nog onderdeel van het onderzoek rondom de 13 weken. Het plan was om de 13 weken echo al eerder voor iedereen beschikbaar te stellen, maar ivm Corona os dit uitgesteld door het RIVM. Het onderzoek wordt gedaan in het Erasmus MC in Rotterdam.

3 jaar geleden

Reactie op ciskaw

Ja ik koos ook combinatiestest en hier ook de verbazing. Ik werd er helemaa ...
Bij mij hetzelfde! Voor mijn gevoel maak ik de juiste keuze, maar door de reacties om me heen, ga ik twijfelen. Maar ik blijf bij m’n eigen gevoel. Ik heb hem maandag over een week.

3 jaar geleden

Reactie op Debbyvd12

Ik doe de NIPT ook omdat hij idd wat betrouwbaarder is. Ze zei ook bij mij ...
Je hoeft natuurlijk niet de NIPT wanneer er iets gezien wordt. Veel vrouwen kiezen daar natuurlijk wel voor, maar ik zou het bv niet doen bij een verhoogd risico op Down. Kindje is voor mij dan net zo welkom, ik vind het alleen fijn te weten dat er een verhoogd risico is.

3 jaar geleden

Reactie op ciskaw

Ja ik koos ook combinatiestest en hier ook de verbazing. Ik werd er helemaa ...
Eerlijk gezegd; als je t zekere voor het onzekere wil, dan weet ik niet of de combinatietest een goede keuze is. Het is namelijk een kansberekening. Als er een kans uitkomt, komt er desgewenst een verder onderzoek. Wil je meer zekerheid zou ik de nipt doen. Maar elke keuze die je maakt is goed, want het is jouw keuze! Niet onzeker over zijn!

3 jaar geleden

Reactie op riek_r

Je hoeft natuurlijk niet de NIPT wanneer er iets gezien wordt. Veel vrouwen ...
Ja begrijp jou keuze ook helemaal hoor en snap dat er ook gekozen word om helemaal niet te testen en te wachten op de 20 wk echo. Sta er voor me zelf alleen anders in 😊

3 jaar geleden

Reactie op Debbyvd12

Ja begrijp jou keuze ook helemaal hoor en snap dat er ook gekozen word om h ...
Tuurlijk! Iedereen maakt zijn eigen keuze. En wat je ook kiest, alles is goed! ❤️

3 jaar geleden

Combinatie test gedaan, checkt ze met de echo ook alle organen en eventuele hartafwijking komt naarboven, verschil in acuratie ius 0,5%